jas schreef:Marnix schreef:1. Hij wordt niet voor niets een "drinkeboer" genoemd. Als hij geen alcohol zou drinken zou hij die naam niet krijgen. Dat die benaming onterecht is doet er niet aan af dat hij dus blijkbaar wel wijn dronk.
Je verdraait de Schrift tot je voordeel. Inderdaad heeft Jezus wel wijn gedronken maar niet als een wijnzuiper waarvoor men Hem afschilderde. Hij was immers zonder zonde, en dronkaards worden tot de zondaars gerekend. Daaruit kunnen we opmaken dat de term wijnzuiper waarmee Hij werd aangeduid, lasterlijk was. Op grond van Zijn onzondige natuur kan dit namelijk niet waar zijn.
Jammer dat je deze onterechte beschuldiging die tegen Hem ingebracht wordt, gebruikt om dat hels vermaak als disco te rechtvaardigen.
Jas, even goed lezen.
Joepie schreef: Volgens mij heb ik nog nergens in de Bijbel gelezen dat Jezus wijn dronk.
Daar reageerde ik op.
Ik gebruikte het door jou geciteerde stuk om bijbels te onderbouwen dat Jezus wijn dronk. Ik zeg nergens dat Hij veel wijn drinkt en gebruik de tekst ook niet om discobezoek te onderbouwen... alleen maar om aan te tonen dat Hij af en toe wijn drinkt, hetgeen je hier zelf ook bevestigt. We zijn het dus met elkaar eens. Ik geloof namelijk niet dat Jezus veel wijn dronk en de bijbeltekst die ik aanhaalde kan inderdaad niet worden gebruikt om te beargumenteren dat Hij veel zou drinken.
Ik snap dat je je ergert aan het feit dat ik het bezoeken van kroegen/disco's als christen verantwoord vind.... Maar blijf ondanks die ergernis wel goed lezen wat ik zeg, als je dat hier had gedaan had je gezien dat je beschuldiging niet klopt en dat ik Jezus nergens beticht van wijnzuiperij.... integendeel, je zou dan zien dat ik heb gezegd dat de benaming "drinkeboer" onterecht aan Hem werd gegeven.