Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Jou reactie was anders wel wijs PeterD... Alleen 1 kanttekening: Je kan zeggen: Mensen uit reformatorische kringen vinden het soms schokkend als vrouwen opeens een broek dragen... dus dan toch maar een rok aan. Maar waarom vinden ze het schokkend? Omdat ze het niet gewend zijn... Dus misschien is het dan een betere oplossing om gewoon allemaal in broeken te gaan lopen, dan zijn ze het na een jaar wel gewend en is het probleem tenminste uit de wereld.
Mensen uit reformatorische kringen vinden het soms schokkend als vrouwen opeens een broek dragen... dus dan toch maar een rok aan. Maar waarom vinden ze het schokkend? Omdat ze het niet gewend zijn... Dus misschien is het dan een betere oplossing om gewoon allemaal in broeken te gaan lopen, dan zijn ze het na een jaar wel gewend en is het probleem tenminste uit de wereld.
elbert schreef:Marnix schreef:Jou reactie was anders wel wijs PeterD... Alleen 1 kanttekening: Je kan zeggen: Mensen uit reformatorische kringen vinden het soms schokkend als vrouwen opeens een broek dragen... dus dan toch maar een rok aan. Maar waarom vinden ze het schokkend? Omdat ze het niet gewend zijn... Dus misschien is het dan een betere oplossing om gewoon allemaal in broeken te gaan lopen, dan zijn ze het na een jaar wel gewend en is het probleem tenminste uit de wereld.
Mja, maar dan is het opeens een schok als mensen na dat jaar weer een vrouw in een rok zien, een mens houdt nu eenmaal van het hebben van gewoontes, dat is psychologisch goed verklaarbaar.
PeterD schreef:Laat een ieder gewoon in zijn waarde, en laat een ieder vrij in de keuze broek of rok. Dat is mijn visie op deze zaak.
Misschien is het inderdaad wel zo dat er over 50 jaar alleen maar nog broeken in de rechterflank van de gereformeerde gezindte is. Misschien ook niet.
Marnix schreef:En inderdaad, belangrijk is dat iedereen in z'n waarde wordt gelaten... probleem: Als je er van overtuigd bent dat vrouwen rokken aan moeten keur je dus het dragen van broeken af en laat je mensen al niet in hun waarde op dat punt... met als gevolg afkeurende blikken en negeren als je als meisje met een broek aan een wat strengere gereformeerde gemeente in zou lopen.... dat is niet goed en daarom lijkt het me ook beter dat ze daar een beetje meer aan broeken gaan wennen
sabra schreef:Volgens mij ben jij degenen die te pas en te onpas een bepaalde willekeur hanteert met het lezen van de bijbel. Je licht bijvoorbeeld uit Deut. 22 enkel vers 5 eruit.
vers 22:
Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk.
Toen ik je ontmoette in de Tweede Kamer heb ik toch echt gezien dat je kleren droeg van twee verschillende stoffen. Beetje raar dat je vers 5 wel vind opgaan, maar vers 22 niet. Misschien dat je dit kunt uitleggen dan?
Dat vind ik altijd zo'n prachtige opmerking; doe maar een rok aan, dan geef je geen aanstoot. Waarom zou je dit niet omdraaien. Ik neem aanstoot aan het feit dat mensen op oneigenlijke redenen vrouwen willen verbieden een rok te draaien. Zij kunnen ook een denkpatroon aanpassen om mij zo niet tot aanstoot te zijn.
waar is je onderbroek van gemaakt? vast van 100% zuivere scheerwol... tuurlijk, jij kijkt alle kaartjes na wat er in zit.. true..in vers 22 gaat niet over kleren maar over dat een man gevonden word bij een andere mans vrouw. het is vers 11 die je bedoelde, mijn kleding waren niet van 2 stoffen. het waren 2 of 3 verschillende kledingsstuken met ieder zijn eigen stof:
johannes1 schreef:sabra schreef:Volgens mij ben jij degenen die te pas en te onpas een bepaalde willekeur hanteert met het lezen van de bijbel. Je licht bijvoorbeeld uit Deut. 22 enkel vers 5 eruit.
vers 22:
Toen ik je ontmoette in de Tweede Kamer heb ik toch echt gezien dat je kleren droeg van twee verschillende stoffen. Beetje raar dat je vers 5 wel vind opgaan, maar vers 22 niet. Misschien dat je dit kunt uitleggen dan?
en nu de hand nog in eigen boezem, sabra, want jij doet het ook.
in vers 22 gaat niet over kleren maar over dat een man gevonden word bij een andere mans vrouw. het is vers 11 die je bedoelde, mijn kleding waren niet van 2 stoffen. het waren 2 of 3 verschillende kledingsstuken met ieder zijn eigen stof:Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten