misbruikt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 16:15

:oops: tuurlijk de jongen heeft het weer gedaan hoor.. Een jongen is totaal anders dan een meisje, maar dat snapt niemand.. het is niet een jongen die iemand verkrach maar een zieke geest.. als je dat nou eens zou inzien.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 mar 2005 16:22

Raido schreef::oops: tuurlijk de jongen heeft het weer gedaan hoor.. Een jongen is totaal anders dan een meisje, maar dat snapt niemand.. het is niet een jongen die iemand verkrach maar een zieke geest.. als je dat nou eens zou inzien.

Wie zegt dat dat niemand snapt??
Een zieke geest? Das wel een handige smoes als je iemand verkracht. Ja sorry, het is mijn zieke geest...
Ik denk dat het aan de lusten ligt. Kan je je ervan weerhouden? -zelfbeheersing- Of geef je je er maar gewoon aan over?
Tuurlijk heeft een meisje ook nog een bijdrage in de zin van het voorkomen van een verkrachting. Is ze niet te uitdagend in gedrag of kleding...

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat jij bedoeld met 'zieke geest'. Een persoon die iemand verkracht heeft wel het één en ander niet helemaal begrepen. Ik denk dat hij/zij geen inlevingsvermogen heeft, zich alleen richt op eigen gevoelens en lusten en driften. Niet de gevolgen kan overzien..etc.
Klopt dat een beetje?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 16:36

Er zijn mensen die het gewoon weten inderdaad, maar de meeste verkrachters hebben echt iets in hun hoofd verkeerd en weten inderaad gewoon echt niet dat het verkeerd is wat ze doen 'weten als in voelen/ervaren'..

Die lusten van een jongen komen er niet toe om iemand te verkrachten, voordat iemand dat doet, zijn ze ouder...

Die mensen zijn gestoord..

Ja je hebt ook nog die gore incest-pappies... *braakt*

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 mar 2005 16:51

Raido schreef:Er zijn mensen die het gewoon weten inderdaad, maar de meeste verkrachters hebben echt iets in hun hoofd verkeerd en weten inderaad gewoon echt niet dat het verkeerd is wat ze doen 'weten als in voelen/ervaren'..

Die lusten van een jongen komen er niet toe om iemand te verkrachten, voordat iemand dat doet, zijn ze ouder...

Die mensen zijn gestoord..

Ja je hebt ook nog die gore incest-pappies... *braakt*

Jongen, je bent fel!
Ik snap dat de meeste verkrachters iets in hun hoofd verkeerd hebben!

Je hebt ook jonge (puber) jongens die verkrachten...
Maar je kunt noooit alle jongens over één kam scheren, gelukkig niet!

Incest is helemaal zoiets onbegrijpelijks, schokkends... :? :cry:

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 11 mar 2005 16:57

Tja, de meeste meiden vragen er niet om hoor!!!! Maar als jongen moet je je in kunnen houden. Anders ga je het op de wallen of weet ik veel waar zoeke daar kan je je ook uitleven. Daar gebruik je toch geen onschuldig meisje voor???
Als de moed in je schoenen zakt, gewoon op je kop gaan staan.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 11 mar 2005 16:58

Nou, dat weet ik zo net niet. Als je weet dat vel van die meisjes gedwongen in de prostitutie zitten..... dan ben je ook een soort van verkrachter.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 16:58

Ik lees af en toe wat verzachting richting daders, hier kook ik van!!!!

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 11 mar 2005 17:03

Nou die verzachting zit er bij mij ook niet in hoor essieee. Ik vind je compleet gestoord als je als volwassen vent zoiets in je kop haalt. Als ze weten wat ze aanrichten, iemandsa leven helemaal op de kop zetten, zouden ze het wel laten. Wat je niet wil dat jou geschied doe dat ook een ander niet!!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 mar 2005 17:03

Ik denk dat het nooit goed is om je zomaar op seksueel gebied uit te leven. Het valt niet goed te praten...
Ik vind het onderwerp 'vergeving' ook zoiets moeilijks daarin.

Wat Flex187 zegt... Het is inderdaad waar. *zucht*

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 11 mar 2005 17:10

Zoiets kan je al niet vergeten. Maar hoe vergeef je zoiets, je hebt er je hele leven lang last van, en vooral een relatie word supermoeilijk

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 mar 2005 19:11

Misschien stom maar ik kan me ergens die verzachting wel voorstellen.
Er is trouwens wel duidelijk verschil tussen incestdaders en daders van het overige seksuele misbruik. Het gaat hier dan ook om de laatste categorie.
Vaak is het zo dat de daders door de jaren heen door zelf meegemaakte traumatische gebeurtenissen niet meer met hun gevoelens om kunnen gaan...Natuurlijk moet je je beheersen en is dat geen reden om je te vergrijpen aan meisjes/jongens maar het is echt niet zo zwart-wit als het soms lijkt.

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 11 mar 2005 19:21

Er is gewoon totaal geen reden om jezelf te vergrijpen aan een meisje. In nederland zijn er prostituee's op bijna elke straathoek alleen dan moet je er voor betalen. Ik kan het egt niet verzachten. En meestal worden de dader(s) ook niet gepakt, en heeft alleen het onschuldige slachtoffer er schade van

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 19:30

Thabita schreef:Tja, de meeste meiden vragen er niet om hoor!!!! Maar als jongen moet je je in kunnen houden. Anders ga je het op de wallen of weet ik veel waar zoeke daar kan je je ook uitleven. Daar gebruik je toch geen onschuldig meisje voor???
Verdiep je eens wat dieper in criminele gedragsspsychologie, het gaat om totaal gestoorde mensen, daar is geen optie 'gewoon inhouden' dat is nou juist het probleem bij die mensen, ze hebben een deuk, een knik en alle steekjes los.. Gelukkig kunnen alle meiden zich wel inhouden :|

Voor die mensen zijn de hoeren op de wallen geen optie, en daarbij, die meiden zitten daar ook niet voor hun lol als je dat soms denkt, het word zo mooi voorgedaan, ze worden daar elke dag twintig keer bruut verkracht door een kudde gestoord vee dat hun zooit kwijt moet. :|

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 19:36

Ik zal even eerlijk zijn, ik heb een vriendin gehad die incestslachtoffer was en mede daarom zelfmoord heeft gepleegd, en ik voel me daar schuldig om omdat ik het niet gezien en niet gemerkt heb.. en haar gewoon heb laten gaan. Daarom doet het me pijn als ik lees 'jongens dit, en dat'

maar ik weet dat je het niet zo bedoeld... het is goedq

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 mar 2005 20:37

Eerlijk van je!
Lijkt me echt verschrikkelijk! Ik begrijp ook wel dat je je schudig voelt, maar ik denk niet dat dat realistisch is, Raido. (maar das ander onderwerp)

Als er wordt gezegd 'jongens dit en dat', is het erg gegeneraliseerd, want lang niet alle jongens zijn zo.
Het is inderdaad zo dat daders niet meer goed in hun vel zitten en gestoord zijn.

Mijn inziens kom je gewoon niet zo uit dit probleem/discussie :?

Terug naar “Archief”