MOE?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

MOE?

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2003 12:49

Weetje wat ik me laats afvroeg?

Zouden adam en eva voor de zondeval ook last hebben gehad van moeheid, sliepen ze wel? Voor de zondeval was er toch ook een nacht?
Heb jij dat ook wel eens? Zit je ergens begint het net gezellig te worden. Is het al weer tijd om naar bed te gaan om te slapen omdat je moe bent.
Zou moeheid een straf van god zijn?

'k ben benieuwt naar jullie reacties
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 29 mar 2003 12:53

Zouden adam en eva voor de zondeval ook last hebben gehad van moeheid, sliepen ze wel?

adam en eva zijn toch ook gewoon mensen. ik denk dat ze ook wel hebben geslapen.

Voor de zondeval was er toch ook een nacht?

lees de scheppings stuk maar in de bijbel. de Heere maakte scheiding tussen licht en duister. en toen was het nacht geweest en het was morgen geweest. dit staat in genesis 1 vers 4 en 5 (ik heb het een beetje met eigen woorden hier neer gezet hoor)

Heb jij dat ook wel eens? Zit je ergens begint het net gezellig te worden. Is het al weer tijd om naar bed te gaan om te slapen omdat je moe bent.

ja, dat gebeurt iedereen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2003 12:54

Voor de zonde val was er toch ook geen pijn?
Nou ik vind moeheid wel een net zo erg verschijnsel

joris

Berichtdoor joris » 29 mar 2003 18:42

moeheid vindt ik heerlijk! het in slaap vallen als een soort 'fade-out' en je geest weer opschonen gedurende de nacht. Of Adam en Eva hebben geslapen, vast wel. Jozef deed het wel, want die droomde snachts. Jacob deed het ook want die ahd die droom van de trap met engelen.

het feit dat God dag en nacht schiep hodut nog niet automatisch in dat ze dus geslape hebben. Maar het lijkt mij wel heel logisch, voor zover ik weet waren het normalemensen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2003 20:12

nou ik vind het niet echt logisch...

Aangezien ik het verschikkelijk vind om moe te zijn en weet naar bed te moeten. Nee hoor... liever niet moe

joris

Berichtdoor joris » 29 mar 2003 23:28

ben jij soort workaholic ofzo? of zo een die denkt dat de wereld stil gaats taan als hij even tussen de coulisen verdwijnt?

Heerlijk toch dat als ik ga slapen er mensen aan ander ekant va wereld wakker worden! En de lofprijs aan God overnemen?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2003 23:48

Nou ik blijf het maar nx vinden......

Heerlijk toch dat als ik ga slapen er mensen aan ander ekant va wereld wakker worden! En de lofprijs aan God overnemen?

Ja is zeker mooi..... maar ja dit kan je ook dag en nacht doen.

Ik vind het wel lekker om in bed te duiken maar dit komt omdat ik dan moe ben. Om er uit te komen vindt ik zo ie zo maar nx. Zouden adam en eva dit ook hebben gehad? Dat ze nog moe waren als ze uit bed kwamen?
De wereld was toch volmaakt voor de zonde val?

joris

Berichtdoor joris » 30 mar 2003 10:46

nog moe als je uit bed moet? dan doe je toch iets verkeerd lijkt mij. Ga maar even langs bij je arbo-arts!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 30 mar 2003 22:31

joris schreef:nog moe als je uit bed moet? dan doe je toch iets verkeerd lijkt mij. Ga maar even langs bij je arbo-arts!

Arbo? ben niet aan het werk!

Als jij s'avonds laat naar bed gaat, lijkt mij het niet zo gek dat je er dan s'ochtens niet zo fit uitkomt.
Daarom denk ik dat adam en eva geen last hadden van moeheid. Voor de zonde val was het toch volmaakt?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mar 2003 15:50

Ik denk dat Adam en Eva konden slapen als ze wilden, maar als ze niet sliepen zouden ze er geen last van hebben. Net als met eten enzo, ze hadden alles in eigen hand. (Dit idee komt voort uit een idee van C.S. Lewis, het is dus niet volledig van mij...)

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 31 mar 2003 16:06

Als je er vanuit gaat dat Adam en Eva op de zesde scheppingsdag al in de zonde vielen, hoef je hier niet over na te denken.

Vraag natuurlijk of dat waar is...
The one thing you can give and still keep is your word.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 31 mar 2003 16:08

Maarten schreef:Als je er vanuit gaat dat Adam en Eva op de zesde scheppingsdag al in de zonde vielen, hoef je hier niet over na te denken.

Vraag natuurlijk of dat waar is...

tja, het is allemaal een beetje hypothetisch natuurlijk. nu was het natuurlijk wel zo dat adam en eva als ze moe zouden zijn, altijd konden gaan slapen. ze hoefden er niet de volgende ochtend vroeg uit om te gaan werken. ik kan me wel vinden in het idee van lewis, maar het blijft speculeren.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 31 mar 2003 18:05

hijwel schreef:
joris schreef:nog moe als je uit bed moet? dan doe je toch iets verkeerd lijkt mij. Ga maar even langs bij je arbo-arts!

Arbo? ben niet aan het werk!

Als jij s'avonds laat naar bed gaat, lijkt mij het niet zo gek dat je er dan s'ochtens niet zo fit uitkomt.
Daarom denk ik dat adam en eva geen last hadden van moeheid. Voor de zonde val was het toch volmaakt?

en wat dacht je van geestelijke moeheid?
met al dat jachten en jagen in deze maatschappij raken een hoop mensen opgebrandt. gr geertje

joris

Berichtdoor joris » 31 mar 2003 20:56

ja, maar daar doe ik niet aan mee! Lijkt mij totaal ongezond.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 mar 2003 21:40

Haast u om des levens wil!
Doe jij daar niet aan mee joris? :wink:
Lijkt jou dat ongezond? :mrgreen:

Terug naar “Archief”