Bart, ik geloof het gewoon niet. De aap verhuisde naar de savanne en verloor toen de staart omdat het ding in de weg zat. Ik zou zelf erg graag willen vliegen maar hoe moet ik het voor elkaar krijgen om vleugels te laten groeien? Herman Brood heeft het geprobeerd, maar is zijn nageslacht er wijzer van geworden? Dat moet volgens mij toch echt opnieuw het probleem onder ogen zien.
Of een schepsel een staart heeft of niet, zit in de genen. Al laat de ouder de staart afknijpen, het kind zal weer met eenzelfde staart geboren worden. Verhuizen naar een savenne verandert de genen niet. De staart kan wel in de weg zitten als een aap rechtop wil lopen, maar door die wil valt de staart er echt niet af.
Dat is maar bluf van de evolutieleer en het wordt als een feit gebracht en als het eenmaal een feit is, dan volgen vanzelf allerlei fabelachtige veranderingen die dan ineens erg werkelijk worden, want dat evolutie op die manier plaatsvindt, is immers al een feit? Voor mij is het echter nog geen feit.
Bart Klink schreef:het waren er 14 (of 12 als de chimp en de moderne mens niet meegerekend worden). Dit is maar een kleine greep uit het fossiele materiaal dat de evolutie van de mens heeft achter gelaten.
Ja je hebt gelijk, het waren meer schedels. Ik had niet gezien dat er 2 rijtjes onder elkaar stonden. Dus geen 5 tussenvormen maar een paar meer. En dat vertegenwoordigt dus 7 miljoen jaar ontwikkeling

Bart Klink schreef:Hedendaagse wetenschap heeft niets meer met Haeckel te maken, behalve dat zijn idee van de recapitulatie is bevestigd door moderne waarnemingen van embryo’s in ontwikkeling.
Ben ik dan familie van de knikker? Want ik ben zoveel jaar geleden ook begonnen als klein bolletje. Zo redeneren de evolutie predikers toch ook. Lijken op is voor hen gelijk aan identiek zijn.
Bart Klink schreef:Er zijn nog veel meer technieken die gebruikt worden om de ouderdom van lagen te bepalen, die (toevallig he?) overeenstellen met radio-isotopendatering. Opmerkelijk genoeg gaat u hier niet op in. Ik zal uw geheugen even opfrissen:
Ik lees me gek. Ik zit steeds het internet af te zoeken over de onderwerpen die hier ter sprake komen. Ik heb al vele malen de browser weer dicht gedaan hier op het forum, omdat ik zoveel tegenkwam dat de evolutie weerlegt, dat ik niet wist waar te beginnen. En soms zijn het van die technische verhalen in het engels en dat wordt me te moeilijk. Ook over..
Bart Klink schreef:· 10.000 jaar: bij het tellen van jaarringen bij oeroude bomen.
· 45.000 jaar: gezien het aantal jaarlijkse sedimentlagen bij het Suigetsu meer in Japan.
· 110.000 jaar: bij het tellen van jaarlijks afgezette ijslagen op Groenland.
· 422.776 jaar: volgens het aantal jaarlijkse ijsafzettingen op Antartica.
· 567.700 jaar: gezien het aantal jaarlijkse afzettingen van calciet bij Devil's Hole.
..heb ik verklaringen gelezen. De evolutieprediker ziet ieder ijslaagje als een jaarring en komt zo tot die hoge leeftijden. Het schijnt ook mogelijk te zijn dat er meerdere laagjes in een jaar gevormd worden en dan kom je aan een veel lagere leeftijd. Ik kan je nog wel de
link geven.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.