boos op God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pien

Berichtdoor Pien » 20 mar 2003 17:49

Ben het eens met Rich :shock:

joepie

Berichtdoor joepie » 21 mar 2003 17:35

Ik weet nog goed de eerste keer dat ik boos was op God. En dat heb ik ook naar Hem geuit, want het fijne is, dat Hij mijn God en mijn Vader is. En tegen je vader mag je toch alles zeggen? Ook als je boos bent.
De eerste keer was ik 12, nu ben ik 47 en zo af en toe ben ik nog wel eens boos. Maar ik merk dat als ik het bij Hem neerleg, Hij mij ook de rust geeft en mijn boosheid weer wegneemt.

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 21 mar 2003 21:43

Ik ben ook weleens boos geweest op God, maar nu ben ik dat eigenlijk nooit meer. Ik vind dat je best weleens boos :x op Hem mag zijn, als je het maar niet blijft.
Afbeelding

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 21 mar 2003 21:58

wij zijn wel boos op god
maar god is nooit boos op ons
god is een liefdevolle god

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 24 mar 2003 19:58

Hebben wij het recht daartoe om boos op God te zijn?

Ik denk van Niet..

Hebben wij zelf niet de zonde in de wereld geholpen?
en daarmee de ellende in de wereld gehaald??

Ik ken mensen die bijv een ziekte omdragen waar ze
niet oud mee worden en toch zijn ze altijd vrolijk en blij, moeten
we daar geen voorbeeld aan nemen?

Niet dat ik zelf een haar beter ben, Ik ben ook weleens boos op God
geweest, maar dan hebben wij als mensen daar het recht nog niet
toe.!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 24 mar 2003 23:18

Jozz schreef:Ik ben ook weleens boos geweest op God, maar nu ben ik dat eigenlijk nooit meer. Ik vind dat je best weleens boos :x op Hem mag zijn, als je het maar niet blijft.

Precies wat je zegt boos zijn opzich is niet verkeerd, maar wel boos blijven wel. Sterker nog het zou zelfs slecht voor je relatie met God zijn als je je niet zo nu en dan je frustraties uit in de vorm van boosheid.

De meeste huwelijken gaan naar de haaien, omdat er totaal geen plaats is voor boosheid, of dat de boosheid blijft en niet word weggedaan.

Te boos zijn is slecht, maar te lief zijn is ook slecht.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2003 00:17

Volgens mij wil God heel normaal met ons omgaan. Bijna menselijk zeg maar. Hij wandelde met NOach, Hij liet zich ompraten door Abraham, hij kwam thee drinken bij Sara! COmmuniceren, daar hoort ook boosheid bij voor mij.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 mar 2003 14:39

Rich en Pien, lees het boek: "Het probleem van het lijden" van C.S. Lewis eens, dan hoef ik hier niet helemaal te schrijven wat hij schrijft.

Ik denk dat het niet goed is om boos te zijn op God, het is nooit rechtvaardig, want Hij maakt geen fouten, en dus kunnen we Hem niets verwijten.
Gelukkig is God zo liefdevol dat Hij een boos kind uit laat razen, en het vervolgens weer met liefde ontvangt.
Ik ben nooit echt boos geweest (niet dat ik me kan herinneren) op God, wel verdrietig over de gang van mijn leven, achteraf gezien onterecht...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 25 mar 2003 16:23

boosheid is een emotie. Die kun je niet uitschakelen, alleen maar onderdrukken. En dat is erg slecht.

Ok, het is niet terecht, maar een mens heeft nu eenmaal een beperkte blikveld. Is boos zijn op God niet veel persoonlijker dan alles rationaliseren met behulp van Zijn onfeilbaarheid?

joepie

Berichtdoor joepie » 28 mar 2003 16:08

Ik hoef maar aan David te denken en hoe vaak hij boos was. Het zou vreemd zijn als je nooit boos bent, want dat is een heel natuurlijke emotie.
Jezus was tenslotte ook boos, denk maar aan de tempel reiniging.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 28 mar 2003 16:10

Tuurlijk zijn wij allemaal wel is boos op God, als het ons even niet mee zit in bepaalde dingen, geven wij toch allemaal God de schuld!
En uiteindelijk geven wij God de schuld als wij onbekeerd sterven!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 mar 2003 09:35

hebben wij het recht om boos te zijn op God?

ik denk het niet. Hij schenkt ons iedere dag uit goedheid mooie dingen. moeten we daar niet blij mee zijn i.p.v boos te zijn op Hem?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 31 mar 2003 09:43

johannes1 schreef:hebben wij het recht om boos te zijn op God?

ik denk het niet. Hij schenkt ons iedere dag uit goedheid mooie dingen. moeten we daar niet blij mee zijn i.p.v boos te zijn op Hem?

Wij hebben geen enkel recht, maar we doen het wel!! We moeten zeker blij zijn om wat God ons allemaal schenkt, want verdienen doen wij niks!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 mar 2003 09:50

we doen het ons zelf aan. moeten we dan niet boos op ons zelf zijn i.p.v op God. het is zo makkelijk iemand anders de schuld te geven, maar moeten we niet naar ons zelf gaan kijken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 31 mar 2003 09:56

johannes1 schreef:we doen het ons zelf aan. moeten we dan niet boos op ons zelf zijn i.p.v op God. het is zo makkelijk iemand anders de schuld te geven, maar moeten we niet naar ons zelf gaan kijken.

Tuurlijk moeten wij eerst is de schuld bij ons zelf zoeken, maar hoevaak hoor/zie je niet dat wij God de schuld geven.
ff een voorbeeld....een collega van mij zijn zoontje is op de leeftijd van 1.5 jaar overleden, ze geloven niet in God maar geven wel God de schuld hiervan!! En ik denk dat we allemaal wel is iets hebben waarvan we God de schuld geven, maar daarom zeg ik nog niet dat het goed is, zeker niet.... want de schuld ligt bij ons. Want wie heeft er gezondigd in het paradijs? Niet God maar de mens!!

Terug naar “Archief”