Hour Of Power

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 08 mar 2005 18:19

Marnix schreef:Precies. En of het nou een open stal was of niet, dat doet er niet zo toe :)

En Frekje, hoe kom je er bij om te zeggen dat het misschien meer om die heren gaat dan om wat ze zeggen?

Je moet wel goede gronden hebben om een dergelijk vermoeden over je medemens uit te spreken... zo niet, dan moet je zo'n uitspraak niet doen. Want misschien zijn het ook wel oprechte christenen die God willen dienen en via de tv mensen over Hem willen vertellen... en dan zou je opmerking niet zo liefdevol zijn.

Tja, lees goed: misschien. Als ik alleen al de site bekijk doet mij dat niet zo goed. Ik krijg alleen maar zo'n vermoeden. Ik oordeel die mensen niet, maar het lijkt mij niet alles. En als die mensen via TV over mensen willen vertellen...... mij best! Maar misschien heb ik me iets verkeerd uitgelaten. Ik bedoel eigenlijk dat ik niet zo van al die opkomende TV-predikers houd, want ik ben bang dat zij graag in de publiciteit willen staan. (Lees niet: staan, ik zeg misschien!)
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 11:38

Dat is juist mijn punt. Je zegt misschien.

Ik vind dat je dan niets moet zeggen.

Ik kan zoveel negatieve misschiens verzinnen over allerlei dingen. Maar als ik ze zou uitspreken en ze zouden niet kloppen zou ik onterechte twijfels hebben gehad.... Want zou jij het fijn vinden als iemand aan je twijfelt en dat openlijk uitspreekt als dat niet klopt? Ik denk het niet. En wat zou de meerwaarde zijn als ik in mijn gemeente zou gaan vertellen dat die en die ouderling misschien wel een enorme schijnheilige is?

Ik zou je willen adviseren om dingen te onderzoeken en er dan uitspraak over te doen... Als je iets zegt moet je het kunnen bewijzen, is het puur een vermoeden (die allicht op eigen gevoel gebaseerd is), wacht dan met het geven van je mening tot je er meer van weet... want aan "misschiens" heeft niemand toch wat? Misschien heb je gelijk... maar misschien ook niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 mar 2005 17:24

Ik ben niet zo dol op Hour of Power en Schuller.
Schuller heeft als doel zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie, wat goed is. Wat hij echter doet is de scherpe kantjes van het Evangelie afhalen. Hij zal niet over zonde spreken. Ook de strijd van het geloof zal niet bij hem aan de orde komen. Hij heeft het evangelie aangepast aan wat de consument wil. Ik denk dat Derek Webb gelijk heeft als hij zegt "de waarheid zal nooit sexy zijn" en "Je kunt de waarheid als de cultuur aankleden, maar ze blijft schokken" De waarheid van Schuller is zo eenzijdig dat het het belangrijkste deel van de waarheid achterwege laat.

Verder geeft zijn theologie erg het gevoel van "wordt Christen en je zult het maken in deze wereld, over een jaar rijd je in een limo" Dit lijkt me ook niet de inhoud van het Evangelie van de Bijbel.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 09 mar 2005 17:49

parsifal schreef:Ik ben niet zo dol op Hour of Power en Schuller.
Schuller heeft als doel zoveel mogelijk mensen bereiken met het Evangelie, wat goed is. Wat hij echter doet is de scherpe kantjes van het Evangelie afhalen. Hij zal niet over zonde spreken. Ook de strijd van het geloof zal niet bij hem aan de orde komen. Hij heeft het evangelie aangepast aan wat de consument wil.
Ik ben het deels met je eens. Hij praat weinig over zonde, dat is waar. Hij praat juist over de kans die je van Jezus krijgt om voor altijd bij Hem te mogen leven. Op zich een heel mooi stuk om over te praten. De website Hour Of Power heb ik al meerdere malen bekeken en zelfs 2 boekjes besteld en gekregen. Heel mooi die gebeden van Schuller vind ik. Ik vind de meditaties en preken die hij houdt ook mooi. Ik vind wel dat er een stukje diepgang in zit maar hij praat weinig over dingen die hij terugverwijst naar de Bijbel en dus ook niet op kan zoeken als je het gedeelte (nog) niet kent. Ik vind de ene week de preek wel heel mooi en de andere week weer wat minder, maar dat heb je denk ik wel met iedere dominee / predikant.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 18:05

gezien zijn doelstelling moet je ook niet te zwaar beginnen :) Overigens komt best naar voren dat je die nieuwe kans krijgt dankzij Jezus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 09 mar 2005 18:32

Marnix schreef:gezien zijn doelstelling moet je ook niet te zwaar beginnen :) Overigens komt best naar voren dat je die nieuwe kans krijgt dankzij Jezus.
Inderdaad Marnix. Daar doelt hij ook heel erg op. Het Oude en Nieuwe Testament spreekt zowel over de zonden als van de verlossing! Anders zou de Bijbel ook niet compleet zijn!
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2005 20:07

joepie schreef:Alleen moesten wij erg denken aan Jezus die kwam in een arme stal en in een vooerbak werd gelegd. .

Jezus in een stal, dan lees jij een andere bijbel dan ik. Dat staat helemaal nergens, maar dat komt voort uit alle 'knusse' verhalen die men rondom de geboorte van Jezus heeft verzonnen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2005 20:09

joepie schreef:

7 en zij baarde haar eerstgeboren zoon en wikkelde Hem in doeken en legde Hem in een kribbe, omdat voor hen geen plaats was in de herberg.
En een kribbe vond je toen in een stal.

Misschien dat enige historische kennis van nut is. Vroeger, ten tijde van Jezus, had een huis een lager gedeelte en een hogere gedeelte. In het lage gedeelte leefde de dieren, en in het hoge gedeelte leefden de mensen.

Jezus heeft dus wellicht in één of andere bak gelegen, maar dat was hoogst waarschijnlijk gewoon in een huis. In ieder geval was het niet zoals veel mensen zich voorstellen; een stal ver afgelegen in het veld.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 20:27

Is dat nou echt van eminent belang? Stal, lager gedeelte van een huis, grot of groeve?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2005 20:31

Nogal ja.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 mar 2005 21:16

het is in ieder geval off-topic dus kappen over stallen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 21:43

Zou je daar misschien een apart topicje over kunnen maken door dit topic te splitsen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 mar 2005 23:25

Heb veel Hour of Power gekeken,
toen ik 's ochtends niet meer naar de kerk ging.

Vaak prachtige diensten, aardige meditaties.
Deed me altijd wel wat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 23:50

Ja maar ze onderschrijven de 3 formulieren van onenigheid niet dus het kan nooit goed zijn. ;)

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 10 mar 2005 18:47

Marnix schreef:Dat is juist mijn punt. Je zegt misschien.

Ik vind dat je dan niets moet zeggen.

Ik kan zoveel negatieve misschiens verzinnen over allerlei dingen. Maar als ik ze zou uitspreken en ze zouden niet kloppen zou ik onterechte twijfels hebben gehad.... Want zou jij het fijn vinden als iemand aan je twijfelt en dat openlijk uitspreekt als dat niet klopt? Ik denk het niet. En wat zou de meerwaarde zijn als ik in mijn gemeente zou gaan vertellen dat die en die ouderling misschien wel een enorme schijnheilige is?

Ik zou je willen adviseren om dingen te onderzoeken en er dan uitspraak over te doen... Als je iets zegt moet je het kunnen bewijzen, is het puur een vermoeden (die allicht op eigen gevoel gebaseerd is), wacht dan met het geven van je mening tot je er meer van weet... want aan "misschiens" heeft niemand toch wat? Misschien heb je gelijk... maar misschien ook niet.

Mmm, Marnix, nog ff nagedacht, maar ik vind wel dat je eigenlijk volkomen gelijk hebt :wink:

Overigens, ik sluit me aan bij mijn voorgangers wat die erover zeggen...
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

Terug naar “Archief”