In dit forum over dit onderwerp heb ik een aantal dingen (die er volgens mij wel bij horen) nog niet gehoord.
Bijvoorbeeld - wat gebeurt er precies wanneer iemand aards dood gaat?
De ziel word als het goed is opgenomen in de hemel. En je krijgt een nieuwe volmaakt lichaam. Aan het aardse lichaam heb je nx meer.
Hoelang blijft de eigenlijke mens / ziel nog aan het lichaam verbonden of gaat hij/zij direct verder?
Tot de dood. Daarna is er geen verbondenheid meer tussen geest en lichaam.
- Alles heeft een reden, waarom heeft iemand een donor orgaan nodig? Natuurlijk komt dit vaak door een ziekte o.i.d. maar dan, waarom is diegene ziek? Waarschijnlijk om iets daarvan te leren.
Juist om er wat van te leren en je weg terug te zoeken. Maar dit doet er toch niet van af dat wij onze naaste lief moeten hebben. Stel er ligt een man op de rand van een brug. Help jij die man? JA! Waarom zou je wel die man mogen helpen en niet iemand die een donor hard nodig heeft.
Als jij een donor zal krijgen zou jij dat niet zien als een genade die God jou nog geven heeft. Waarom zou je hier niet van kunnnen leren? Juist naar zo'n operatie met grote risicos is het heel belangrijk om voor berijd te zijn op de dood.
Volgens mij hebben alle ziektes een diepere oorzaak. Als de wetenschap zich daar eens mee bezig hield dan zou het een stuk beter gaan.
Tuurlijk voor de zondeval was de wereld volmaakt. Maar gebruik nu de middelen die God je nog geeft om je te beschermen tegen de dood.
Waarom zou jij geen donor aan willen nemen als God jou dit aanbied.
Dat is toch een groote genade?
Mischien wel een beetje eenzijdig gelicht maar het: "heb je naaste lief" geld altijd. En dat woordtje (waarschijnlijk geeft al de twijveling aan in jouwn reactie.) Laat dit maar aan God over of hij nog een zondaar genade kan schenken.
Dat in dus GEEN liefhebben van je naaste.
De hersenen zijn alleen een hulpmiddel voor het aardse leven en ze vergaan weer als je aards dood gaat, de echte persoonlijkheid van de mens is zijn geest die na de aardse dood blijft leven.
Juist God geeft je een nieuw lichaam en je ziel wordt opgenomen in de hemel. Waarom zou jij dan je aardse lichaam niet afstaan?