kees61 schreef:God stuurde 2 beren om de kinderen te verscheuren die Elisa bespotten. Wat je hierboven schrijft komt op mij over als pure spot. God laat zich niet bespotten.
Mooi, dat bewijst maar weer dat jouw God niet bestaat, want ik heb nog geen beren op mijn weg gezien.

Overigens spotte ik hier niet met God, ik probeerde alleen aan te tonen hoe mank het geschetste gods
beeld is. Ik vind dat God met dat beeld verschrikkelijk tekort wordt gedaan.
De evolutietheorie is er puur op gericht om een ontstaan zonder God te bedenken.
Bullshit. De bedenker geloofde nota bene zelf in God!
In je aftiteling heb je het over ijdelheid. Evolutietheorie is pas ijdelheid.
In zekere zin heb je gelijk, want alles is ijdelheid. Ik heb die tekst niet voor niets in mijn signature gezet.
Het bedenken des vleses is vijandschap tegen God, dat blijkt nu maar weer.
Jouw 'bedenken des vleses' of het mijne? Wie doet er hier nu God tekort???

Flex187 schreef:Dom??? Ik ben het er wel heel erg mee eens. Stel dat het inderdaad zo is dat God een superras heeft gemaakt wat langzaam degenereert totdat we helemaal verschrompelt zijn. Lekkere God heb je dan, leg dat eens naast een God die een wereld creëert die zichzelf in stand houdt, die in beweging is, constant veranderd en toch ook weer in balans is. Dan zeg ik; 'Goed werk!'
En hier nog een. Ik geloof dat God almachtig en volmaakt goed is, en dat weerhoudt mij ervan te geloven dat God de boel op een hoop laat lopen en daarna eens flink wraak gaat nemen op de 'verkeerde' schepsels, die Hij nota bene zelf zo heeft gemaakt. M.i. is dat een concept gebaseerd op slaafse angst, wat dan ook de reden is dat het nog vrij populair is.