Sabra schreef:Welk heerlijk volkje?
Het volkje van mensen in welker harte de ware leer nog waarachtiglijk en geduriglijk gewrocht was. Van mensen die het ware taaltje nog vermochten te spreken, en wars waren van lippentaal.
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik heb het niet over ongeldigheid, ik heb het over de willekeur die men heeft m.b.t. het houden van wetten. Daarnaast zeg ik dat het houden van de wet(ten) niet langer nodig is, omdat Jezus ons vrijgemaakt heeft van de wet. Daarnaast is de wet aan de Joden gegeven en niet aan ons.
Maar mensen zien het niet bepaald dat er totale willekeur is m.b.t. het houden van wetten.
Sabra schreef:Ik heb het niet over ongeldigheid, ik heb het over de willekeur die men heeft m.b.t. het houden van wetten. Daarnaast zeg ik dat het houden van de wet(ten) niet langer nodig is, omdat Jezus ons vrijgemaakt heeft van de wet. Daarnaast is de wet aan de Joden gegeven en niet aan ons.
Maar mensen zien het niet bepaald dat er totale willekeur is m.b.t. het houden van wetten.
Sabra schreef:Dat het een rustdag is, daar zijn we het over eens. Maar jij kopieert wetten voor de sabbath, de door God ingestelde rustdag, naar de zondag, de door mensen ingestelde rustdag.
joepie schreef:Nee, ik denk het ook niet.
En natuurlijk begrijp ik je echt wel.
Toch vind ik het voorbeeld voor een Christen verkeerd gekozen.
Omdat je best zonder shag kan. Ook al zou die persoon roken.
En als hij van mij vraagt om niet te werken dan wil hij ook dat ik niemand voor mij laat werken.
Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
Dus jou laatste zin gaat niet op.
Daarbij vind ik inderdaad dat je maar moet opletten en nadenken bij wat je doet. ALs je geen benzine meer hebt op zondag en zou met de auto naar de kerk moeten dan zul je een andere oplossing moeten verzinnen.
Zou zeggen: Ga lopen, fietsen.
En ik denk dat als je echt met de auto moet je ook wel oplet of er benzine inzit.
Je zorgt tenslotte ook dat je voor de zondag eten en drinken in huis hebt.
Dus dan kun je daar ook voor zorgen.
joepie schreef:Jij vind dat het moet kunnen
Ik dus niet. Want daarmee laat je de ander voor je werken.
En, ik blijf er bij dat roken en de noodzaak nooit opgaat.
Het zou hetzelfde zijn om te zeggen dat als je verslaafd bent aan drank en de drank is op , je op zondag dan beter toch drank kan gaan kopen. Ik denk dat er weinig zijn die dat zullen zeggen.
En dat was met het aren plukken op zondag dus wel.
Er was een noodzaak omdat ze geen eten hadden en nergens eten was voor ze. Dus dat ze daarom een handje aren plukten.
Marnix schreef:joepie schreef:Jij vind dat het moet kunnen
Ik dus niet. Want daarmee laat je de ander voor je werken.
En, ik blijf er bij dat roken en de noodzaak nooit opgaat.
Het zou hetzelfde zijn om te zeggen dat als je verslaafd bent aan drank en de drank is op , je op zondag dan beter toch drank kan gaan kopen. Ik denk dat er weinig zijn die dat zullen zeggen.
En dat was met het aren plukken op zondag dus wel.
Er was een noodzaak omdat ze geen eten hadden en nergens eten was voor ze. Dus dat ze daarom een handje aren plukten.
Ach, je kan toch wel een dagje zonder eten?
En nogmaals ik laat een ander niet voor me werken. Dat klinkt alsof die ander moet werken omdat ik daar langs kom en dat is niet waar. Die ander moet niet werken op zondag omdat hij/zij je benzine afrekent... Die ander werkt op zondag en het feit dat je dan tankt doet daar niets aan af of voegt daar niets aan toe. Zo iemand is daar aanwezig en werkt dus... jij laat zo iemand niet werken op zondag omdat hij/zij voor jou knoppen op de kassa moet induwen.
joepie schreef:
jas schreef:joepie schreef:
Ben jij gek?
Ik wou geen dag zonder drank en ging echt 's zondags drank halen als ik niet genoeg had.
joepie schreef:jas schreef:joepie schreef:
Ben jij gek?
Ik wou geen dag zonder drank en ging echt 's zondags drank halen als ik niet genoeg had.
Ja, heel gek, maar niet op jou
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten