De Bijbel - Het Beeld [Image] Gods.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Naf

De Bijbel - Het Beeld [Image] Gods.

Berichtdoor Naf » 06 mar 2005 14:28

Het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld [Image] Gods is.

Wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods. Doch indien ook ons Evangelie bedekt is, zo is het bedekt in degenen, die verloren gaan; In dewelke de god dezer eeuw de zinnen verblind heeft, namelijk der ongelovigen, opdat hen niet bestrale de verlichting van het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld [Image] Gods is. Want wij prediken niet onszelven, maar Christus Jezus, den Heere; en onszelven, dat wij uw dienaars zijn om Jezus’ wil. 2 korinthe 4:2-5

Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Welken ik zeide: Die na mij komt, is voor mij geworden, want Hij was eer dan ik. En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade. Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden. Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in den schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard. Johannes 1:15-18

En Jezus riep, en zeide: Die in Mij gelooft, gelooft in Mij niet, maar in Dengene, Die Mij gezonden heeft. En die Mij ziet, die ziet Dengene, Die Mij gezonden heeft. Johannes 12:44-45

Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons den Vader, en het is ons genoeg. Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader? Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot ulieden spreek, spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Dezelve doet de werken. Johannes 14:8-10

Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden; En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises. Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is. Filippensen 2:6-9

Dewelke het Beeld [Image] is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen. Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen. Kolossensen 1:15-16

God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon; Welken Hij gesteld heeft tot een Erfgenaam van alles, door Welken Hij ook de wereld gemaakt heeft; Dewelke, alzo Hij is het Afschijnsel Zijner heerlijkheid, en het uitgedrukte Beeld [Image] Zijner zelfstandigheid, en alle dingen draagt door het woord Zijner kracht, nadat Hij de reinigmaking onzer zonden door Zichzelven te weeg gebracht heeft, is gezeten aan de rechter hand der Majesteit in de hoogste hemelen. Hebreeën 1:1-3

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: De Bijbel - Het Beeld [Image] Gods.

Berichtdoor Mister_L » 06 mar 2005 20:06

You have made me in your image
And You saw that it was good
Help me Lord to live this image
and walk in Your ways as i should

And though i know i will do wrong
When I'm weak, You always will be strong

I will live my live as You want me to live it
By the power ans the strenght of the Holy Spirit
Everything I am, and everything i do
I surrender all my live to you
To live in Your image

Polvo de la Tierra

Re: De Bijbel - Het Beeld [Image] Gods.

Berichtdoor Polvo de la Tierra » 06 mar 2005 20:58

Mister_L schreef:You have made me in your image
And You saw that it was good
Help me Lord to live this image
and walk in Your ways as i should

And though i know i will do wrong
When I'm weak, You always will be strong

I will live my live as You want me to live it
By the power ans the strenght of the Holy Spirit
Everything I am, and everything i do
I surrender all my live to you
To live in Your image

Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God. Want alle vlees is als gras, en alle heerlijkheid des mensen is als een bloem van het gras. Het gras is verdord, en zijn bloem is afgevallen; Maar het Woord des Heeren blijft in der eeuwigheid; en dit is het Woord, dat onder u verkondigd is. 1 Petrus 1:23-25

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 00:34

wat is de bedoeling van dit topic, behalve dan de Bijbel citeren?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Naf

De Bijbel

Berichtdoor Naf » 07 mar 2005 16:48

jas schreef:wat is de bedoeling van dit topic, behalve dan de Bijbel citeren?

Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 2 Timotheüs 3:16

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 23:34

Daarom zegt de Heere der heirscharen, de God Israëls, alzo:
Ziet, Ik zal dit volk spijzen met alsem, en Ik zal hen drenken met gallewater. Jer. 9:15

Naf

Gods Woord, een tweesnijdend zwaard.

Berichtdoor Naf » 08 mar 2005 10:13

jas schreef:Daarom zegt de Heere der heirscharen, de God Israëls, alzo:
Ziet, Ik zal dit volk spijzen met alsem, en Ik zal hen drenken met gallewater. Jer. 9:15

“De verheffingen Gods zullen in hun keel zijn.”
De Bijbel, Gods Woord – een tweesnijdend zwaard.

De verheffingen Gods zullen in hun keel zijn; en een tweesnijdend zwaard [Gods Woord, de Bijbel] in hun hand; Om wraak te doen over de heidenen, en bestraffingen over de volken; Om hun koningen te binden met ketenen, en hun achtbaren met ijzeren boeien; Om het beschreven recht [Gods Wetboek, de Bijbel] over hen te doen. Dit zal de heerlijkheid van al Zijn gunstgenoten [Zijn uitverkorenen] zijn. Hallelujah!
Psalm 149:6-9

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 11:09

Als er geen wijze raadslagen zijn, vervalt het volk.
Spr. 11:14a

Collateral

Berichtdoor Collateral » 08 mar 2005 11:28

"Een dwaas zelfs, die zwijgt, zal wijs geacht worden," Spreuken 17:28.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 12:03

Collateral schreef:"Een dwaas zelfs, die zwijgt, zal wijs geacht worden," Spreuken 17:28.

:mrgreen:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 mar 2005 12:21

1 Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’

ow ja zelfs jezus vertelde wat.. en daarna haalde hij even een bijbeltekst aan. dus naf, kom op! speek for your self!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 08 mar 2005 15:19

He who has clean hands and a pure heart, he will ascend the hill of the Lord

ergens uit psalmen

Melody

Berichtdoor Melody » 08 mar 2005 16:10

Mister_L schreef:He who has clean hands and a pure heart, he will ascend the hill of the Lord

ergens uit psalmen

24?

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mar 2005 19:31

Inderdaad Melody, Psalm 24: 4.
Al is mij het gegoochel met Bijbelteksten in dit topic niet duidelijk...

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 08 mar 2005 19:44

De starter kan niet duidelijk maken wat hij met dit topic wil, daarom een slotje. Een bijbel is op internet wel te vinden, dan heb je in een keer veel teksten bij elkaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”