Christelijke boekenverkopers alternatief "MAGIE".

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Naf

Christelijke boekenverkopers alternatief "MAGIE".

Berichtdoor Naf » 06 mar 2005 11:31

N D 15 februari 2005

ZWOLLE - Tot ontzetting van christelijke ouders en leerkrachten staat de kinderboekenweek dit jaar in het teken van magie. Zij vrezen dat boeken met hekserij en tovenarij zonder omwegen de school binnendringen.

Het omstreden thema bij de 'algemene' kinderboekenweek leidt tot meer vraag naar de christelijke variant van de kinderboekenweek van het CLK, de brancheorganistie voor christelijke boeken. Als alternatief voor 'magie' heeft het CLK gekozen voor het thema 'wonderlijk', onder meer verwijzend naar verwondering over de schepping en 'mysteries' in het leven. ,,Wij sluiten elk jaar aan bij het thema van de kinderboekenweek'', verklaart Els de Jong van het CLK. …

Als alternatief voor “magie” komen de christelijke boekenverkopers met een ander thema op de markt van de kinderboekenweek.

Vriendelijke groet,

Naf

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2005 12:52

Tja.

Je moet er mee uitkijken... maar ook niet overdrijven. Rituele Harry Potter-verbrandingen en zo vind ik te ver gaan. En sprookjes kunnen weer wel, hoewel dat net zo goed magie is :D

Ik lees lekker verder in "De Magier" van Feist. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Naf

Kinderboekenweek

Berichtdoor Naf » 06 mar 2005 16:15

Als alternatief voor "Magie" komen de christelijke boekenverkopers met een ander thema "Wonderlijk" op de markt van de kinderboekenweek.

“Wonderlijk”, is dat Witte Magie?

De kinderbijbel is een vervalsing van de Bijbel, het Woord van God.
Christelijke sprookjesboeken op het Internet. Welke kinderbijbel spreekt het meest aan?
Kinderbijbel met foto’s van Jezus, kinderbijbels met humor, kinderbijbels met spelletjes, kinderbijbel in braille, handgeschreven kinderbijbel voor prinselijk kind, kinderbijbel als Sinterklaas kado ect.
25 jaar kinderbijbel van Kerk in Nood – “God spreekt tot zijn kinderen. Veertig miljoen exemplaren van de kinderbijbel werden er verspreid in 141 talen.”

Want wij dragen niet, gelijk velen, het Woord Gods te koop, maar als uit oprechtheid, maar als uit God, in de tegenwoordigheid Gods, spreken wij het in Christus. “For we are not as many, which corrupt the word of God: but as of sincerity, but as of God, in the sight of God speak we in Christ.” 2 Korinthe 2:17. De Statenvertalers hebben gekozen voor het woord “te koop” en van de King James “corrupt”. Vanuit de grondtekst, Greek New Testament van Strong’s Concordance is het nummer 2585 – Kapeleue from kapelos ( a huckster); to retail. Het Woord vervalsen om het te kunnen verkopen voor de handel. “En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken.”
2 Korinthe 11:14-15

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 06 mar 2005 17:10

Nou een bijbel in braille lijkt me geen overbodige luxe :|

AD 2011

Toveracademie

Berichtdoor AD 2011 » 06 mar 2005 20:37

“Toveracademie”

Op Google ben ik aan het zoeken geweest naar “academy for signs and miracles” en “church of lying signs and wonders” ect.

Satan in de kerk met alle kracht, tekenen en wonderen der leugen. “Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid [de Bijbel] niet aangenomen hebben, om zalig te worden. En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven; Opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid [de Bijbel] niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid.” 2Thessalonicensen 2:9-12

Veel kerkleiders werken met Voedoe en betoveren de mensen die het Ware Evangelie van de Heere Jezus niet hebben aangenomen. “Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods.” (Romeinen 10:17) In veel kerken komen de kinderen niet onder het Woord van God, de Bijbel, maar horen een vervalsing van het Woord van God, de kinderbijbel en andere christelijke sprookjes. Dit is het werk van Satan, tekenen van het einde der tijden, de Grote Dag des gericht komt.

Welgelukzalig is de mens, die naar Mij hoort, [het Woord, de Bijbel]. Spreuken 8:34a

Het oor, dat de bestraffing [het oordeel] des levens hoort, zal in het midden der wijzen vernachten. Spreuken 15:31

De gelijkenis van het zaad: En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Wat mag deze gelijkenis wezen? En Hij zeide: U is het gegeven, de verborgenheden van het Koninkrijk Gods te verstaan; maar tot de anderen spreek Ik in gelijkenissen, opdat zij ziende niet zien, en horende niet verstaan. Dit is nu de gelijkenis: Het zaad is het Woord Gods. En die bij den weg bezaaid worden, zijn dezen, die horen; daarna komt de duivel, en neemt het Woord uit hun hart weg, opdat zij niet zouden geloven, en zalig worden. En die op de steenrots bezaaid worden, zijn dezen, die, wanneer zij het gehoord hebben, het Woord met vreugde ontvangen; en dezen hebben geen wortel, die maar voor een tijd geloven, en in den tijd der verzoeking wijken zij af. En dat in de doornen valt, zijn dezen, die gehoord hebben, en heengaande verstikt worden door de zorgvuldigheden, en rijkdom, en wellusten des levens, en voldragen geen vrucht. En dat in de goede aarde valt, zijn dezen, die, het Woord gehoord hebbende, hetzelve in een eerlijk en goed hart bewaren, en in volstandigheid vruchten voortbrengen. Lukas 8:9-15

Die een oor heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. Die overwint, zal van den tweeden dood niet beschadigd worden. Openbaring 2:11

AD 2011

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2005 23:30

Mee eens Ad, we moeten uitkijken met allerlei dingen in de kerk... Zoals mensen die iemand kunnen laten vallen in de Geest etc. We moeten het schriftelijk beproeven.

Naf, misschien moet je eens gaan worden als een kind. En God verbiedt nergens in de Bijbel het uitleggen van het evangelie op een begrijpelijke manier. Iedereen weet dat de kinderbijbel niet hetzelfde is als de bijbel... maar een voor kinderen begrijpelijke vertaling van een aantal bijbelverhalen en van het evangelie. Maar nee, je verzint eigen wetten en regels die God nergens geeft. Kijk daarmee uit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 00:32

Ik zie wel het gevaar wat Naf schetst, maar we moeten ook niet doorschieten en daardoor ongeloofwaardig worden. Ik ben opgegroeid met de kinderbijbels van Vreugdenhil en kan achteraf toch echt niet zeggen dat deze misleidend geweest zijn. Altijd heb ik geweten dat dit niet de echte Bijbel was, want dat verschil hoorde ik als kind ook al wel omdat uit de echte aan tafel gelezen werd. Ik zou zeggen, bestrijdt de duivel met wat je kunt. Al is het met zn eigen santekraam.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 mar 2005 09:01

is dit alleen een nieuwsbericht.. of is het de bedoeling dat we hier op reageren?

ook maar ff een artikel hierover.

> HEKSERIJ IN DE SCHOLEN???
> Oproep door Anita de Graaf
>
> Lieve broeders en zusters,
>
> Hierbij wil ik jullie hulp/steun vragen om met z'n allen
> te bidden en vasten en om onze plaats in te nemen
> waar God ons voor heeft geroepen!
>
> De reden waarom ik deze mailing verstuur is als volgt:
> Het thema van dit jaar op de scholen is MAGIE
> http://www.obd.nl/kinderboekenweek_2005.html
> Er zullen zelfs heksen de scholen intreden om daar
> experimenten te doen met de kinderen van de hogere groepen.
> (Wat Harry Potter kan, kunnen hun ook.)
>
> Wat houd dat in????
> Dat de kinderen van deze generatie volledig
> verblind zullen worden door magie en
> dat satans web in duizenden huizen binnen zal komen,
> met een groot gevolg dat zelfs in de 'christelijke gezinnen"
> de duivel een ingang zal vinden om daar te komen stelen,
> vernietigen en te doden.
> En dat is uit eindelijk waar hij op uit is.
>
> Vele mensen weten niet wat de onschuldige (bijv.)
> Harry Potter met hun gezinnen kan doen
> Dat niet alleen maar hoe satan eigenlijk bezig is
> om de kinderen van dit land aan het voeden is
> naar het uiteindelijk verderf.
>
> Harry Potter helpt Uw kind wel op weg naar de duisternis.
>
> Zou U het niet verschrikkelijk vinden, als uw kind
> over niet al te lange tijd in geestelijke moeilijkheden raakt?
> Intussen is het realiteit dat er enorme wachtlijsten zijn,
> om mensen te helpen met psychische problemen.
> Steeds meer mensen raken in geestelijke nood
> en niemand lijkt in te zien dat er machten zijn die onze jeugd,
> maar ook de ouderen, geestelijk kapot willen maken.
> (zie ook www.2vandaag.nl en daar een documentaire van 28 febr.
> dat 2% van de kinderen in Nederland last hebben
> van nachtmerries, eetproblemen, en angstaanvallen)
>
> De duivel bestaat in het moderne denken niet meer:
> het is het beste camouflagepak gebleken!
> Toch is hij voortdurend bezig onze kinderen weg te zuigen
> uit het witte, harmonieuze, liefdevolle terrein
> naar het grijze gebied om ze uiteindelijk
> in de diepste duisternis gevangen te nemen.
> Bij de psychiaters bestaan tegen deze ellende
> vaak alleen nog maar één of meer pilletjes . . .
>
> God liet ons heel lang geleden al waarschuwen:
> 1 Petrus 5:8 Wordt nuchter en waakzaam.
> Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw,
> zoekende wie hij zal verslinden.
>
> Hoe laat je kinderen nu wennen aan de occulte sfeer?
> Hoe voer je ze de toverwereld binnen, die we eigenlijk
> allemaal wel spannend vinden?
> Harry Potter blijkt één van de beproefde methodes te zijn!
> Spelenderwijs raken onze kinderen op die wijze gewend
> aan al die occulte zaken, waar de bijbel ons
> zo ernstig voor waarschuwt! (Deut. 18:9-13)
>
> God wilt u en mij gebruiken om het goede nieuws te brengen,
> om mensen te laten weten dat er meer kracht is dan magie!!!!
> Een kracht van liefde en geluk, blijdschap en vrijheid.
> Dat is wat we de kinderen moeten meegeven
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Hopelijk kunnen we via e-mails, brieven en via tv programma's
> ouders en kinderen waarschuwen.
>
> En kunt u ons daarbij helpen?!! Om zoveel mogelijk
> scholen/mensen op de hoogte te stellen vanuit uw gemeente etc.
> Ook zal er binnenkort een "campagne" worden gestart
> waarin we de steun van de Christen Unie gaan vragen
> om hier tegen op te treden zodat de hekserij niet
> alle scholen zullen bereiken maar het thema
> van de boekenweek zal worden veranderd.
>
> In Jezus Naam.
>
> Vriendelijke groet,
> Atina de Graaf
> www.salvation4christ.info
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Riska

Berichtdoor Riska » 07 mar 2005 13:21

Vanmiddag, in het programma "Bij ons thuis, over opvoeding en onderwijs" op Nederland 2 om 17.05 komen mensen uit de christelijke boekhandel het besluit toelichten een eigen boekje op de markt te brengen bij de kinderboekenweek. Vorige week werd dit als een programma-onderdeel aangekondigd.
Misschien dat er dan wat genuanceerder wordt gesproken dan door enkelen hier...

Naf

Gods Woord, de Bijbel - Image van Jezus.

Berichtdoor Naf » 07 mar 2005 16:52

Riska schreef:Vanmiddag, in het programma "Bij ons thuis, over opvoeding en onderwijs" op Nederland 2 om 17.05 komen mensen uit de christelijke boekhandel het besluit toelichten een eigen boekje op de markt te brengen bij de kinderboekenweek. Vorige week werd dit als een programma-onderdeel aangekondigd.

Jesus zei hun: Laat de kinderen begaan, en belet ze niet, tot Mij te komen [Het Woord, de Bijbel]; want het rijk der hemelen is voor hen, die zijn zoals zij. Mattheüs 19:14

2 Timotheüs 4:4 En zullen hun gehoor van de waarheid [Gods Woord, de Bijbel] afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

2 Petrus 1:16 Want wij zijn geen kunstelijk verdichte fabelen nagevolgd, als wij u bekend gemaakt hebben de kracht en toekomst van onzen Heere Jezus Christus, maar wij zijn aanschouwers geweest van Zijn majesteit.

Riska

Re: Gods Woord, de Bijbel - Image van Jezus.

Berichtdoor Riska » 07 mar 2005 17:13

Naf schreef:
Riska schreef:Vanmiddag, in het programma "Bij ons thuis, over opvoeding en onderwijs" op Nederland 2 om 17.05 komen mensen uit de christelijke boekhandel het besluit toelichten een eigen boekje op de markt te brengen bij de kinderboekenweek. Vorige week werd dit als een programma-onderdeel aangekondigd.

Jesus zei hun: Laat de kinderen begaan, en belet ze niet, tot Mij te komen [Het Woord, de Bijbel]; want het rijk der hemelen is voor hen, die zijn zoals zij. Mattheüs 19:14

2 Timotheüs 4:4 En zullen hun gehoor van de waarheid [Gods Woord, de Bijbel] afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

2 Petrus 1:16 Want wij zijn geen kunstelijk verdichte fabelen nagevolgd, als wij u bekend gemaakt hebben de kracht en toekomst van onzen Heere Jezus Christus, maar wij zijn aanschouwers geweest van Zijn majesteit.

En als je nou eens in eigen woorden zegt wat je bedoelt te zeggen?
Lijkt mij heel wat bevorderlijker voor de discussie dan het mensen om de oren slaan met Bijbelteksten...

Melody

Berichtdoor Melody » 07 mar 2005 19:05

Zoals Jas ook al opmerkte, als we te ver doorslaan verliezen we onze geloofwaardigheid. Laten we alsjeblieft hoofdzaken van bijzaken scheiden. Het gaat hier om fictie, leuk voor de lol, en niet om 'glaasje draaien voor dummies'

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 07 mar 2005 19:55

Melody schreef:Zoals Jas ook al opmerkte, als we te ver doorslaan verliezen we onze geloofwaardigheid. Laten we alsjeblieft hoofdzaken van bijzaken scheiden. Het gaat hier om fictie, leuk voor de lol, en niet om 'glaasje draaien voor dummies'

Sorry, maar dit vind ik een naieve opmerking. Natuurlijk begint het daarmee, als ideale introductie. Net zoals je een cursus Engels niet begint met een VWO 6 studieboek.
Het is diep triest dat het occulte zo vele gezinnen binnen dringt, die niet meer in het bestaan van de duivel geloven, en er dus ook niet tegen vechten. :(

Eens met de posting van Hijwel!
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 23:37

Happy One schreef:
Melody schreef:Zoals Jas ook al opmerkte, als we te ver doorslaan verliezen we onze geloofwaardigheid. Laten we alsjeblieft hoofdzaken van bijzaken scheiden. Het gaat hier om fictie, leuk voor de lol, en niet om 'glaasje draaien voor dummies'

Sorry, maar dit vind ik een naieve opmerking. Natuurlijk begint het daarmee, als ideale introductie. Net zoals je een cursus Engels niet begint met een VWO 6 studieboek.
Het is diep triest dat het occulte zo vele gezinnen binnen dringt, die niet meer in het bestaan van de duivel geloven, en er dus ook niet tegen vechten. :(

Wacht even, ik had het over doorslaan m.b.t. de kritiek op de kinderbijbel, niet m.b.t. de kinderboekenweek. Dat occulte gedoe is duivels en de scholen moeten zich hier keihard tegen opstellen. Desnoods burgerlijke ongehoorzaamheid. Sorry dat mijn post zo is opgevat dat ik dit niet erg zou vinden, niets is minder waar.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gods Woord, de Bijbel - Image van Jezus.

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 23:40

Riska schreef:
En als je nou eens in eigen woorden zegt wat je bedoelt te zeggen?
Lijkt mij heel wat bevorderlijker voor de discussie dan het mensen om de oren slaan met Bijbelteksten...

Vreselijk irritant. Naf communiceert alleen in Bijbelteksten. Zo opent hij ook topics, hij slingert met teksten en verder komt er geen zinnig woord uit.

Terug naar “Archief”