Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:
* Eendracht maakt macht.
* Vrede door samenwerking
* De Verenigde Staten als voorbeeld
the undutchable schreef:Je kunt niet meer zonder Europa
ik denk dat europa niet zonder ons kan
Optimatus schreef:Nederland is voor 70 procent afhankelijk van Europa.
Dan lijkt het me zinvol om ook enige invloed te hebben op dit Europa. We hebben niet veel invloed, maar in elk geval meer dan Zwitserland, dat ook voor 70 procent van Europa afhankelijk is en geen invloed op Europa heeft.
Dat geraaskal over Roomse invloeden en dergelijke moest maar eens over zijn.
Douwe schreef:Om maar weer bij het begin uit te komen: De vraag was of we zouden stemmen en zo ja, wat dan??![]()
Nou, ik mag nog helemaal niet stemmen, maar als ik het zou mogen, dan zou ik tegen stemmen. Een grondwet is namelijk de hoogste wet van een staat. Nou Europa is geenstaat, en zal dat de komende 50 jaar ook niet worden. En daar komt nog bij dat de Europese Grondwet helemaal niet de hoogste wet wordt van Europa.
Van mij hoeft ie er niet te komen. Het lijkt mij interresant als Nederland als enigste land tegen stemt, ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren, dan heeft Balkenende wel een probleem denk ik.
Optimatus schreef:In een (con)federatie is gebaat bij een tweekamerparlement met duidelijke bevoegdheden, vandaar dat ik ondanks mijn grote voorkeur voor het verdiepen van onze Europese Unie, deze grondwet als ontoereikend moet betrachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten