Vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 mar 2003 15:37

vaak moet je aan allerlei voorwaarden voldoen om vrienden te maken, met mensen meepraten, de groepsopinie delen, etc etc. en als het zo moet hoeft het van mij niet. Dan heb ik meer plezier op mijn eentje, kan ik me tenminste een beetje ontwikkelen.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 14 mar 2003 15:47

surfer schreef:vaak moet je aan allerlei voorwaarden voldoen om vrienden te maken, met mensen meepraten, de groepsopinie delen, etc etc. en als het zo moet hoeft het van mij niet. Dan heb ik meer plezier op mijn eentje, kan ik me tenminste een beetje ontwikkelen.

Ja, dat zijn de sociologische eisen die vriendschap veroorzaken. Maar het over-analyseren en te veel denken maakt het leven er niet altijd leuker op.
Wat je moet beseffen, is dat deze systemen automatisch en onbewust werken. Er zijn geen geschreven regels in het omgaan met mensen. Alleen observaties.

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 26 mar 2003 20:19

[quote]Vrienden zijn heel belangrijk voor me, en inderdaad, in bepaalde periodes blijven de echte vrienden over: ik ben gezegend met een toffe vriendengroep waarmee je kan lachen en kan janken. [/quote]

Dit geld voor mij ook. In periode 's dat je ze het meest nodig hebt.
Kom je erachter wie nou je beste vrienden zijn.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 26 mar 2003 21:45

vrienden hoeft voor mij niet meer

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 26 mar 2003 22:12

connie schreef:vrienden hoeft voor mij niet meer

Dat klinkt erg jammer.
Maar als je echt een kluizenaar wilt worden, ga je gang. Ik hou je niet tegen van wat je wenst.
Maar als je een enkele vriend in nood achterlaat, dan, denk ik, zou je pas echt bang moeten zijn voor de hel en alles wat daar bij hoort. Want echte eenzaamheid is een hel.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mar 2003 09:44

connie schreef:vrienden hoeft voor mij niet meer

Geloof ik niet.

Misschien ben je teleurgesteld in 'vrienden', maar echte vrienden heb je altijd nodig
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 27 mar 2003 09:56

ja ik ben heel terleurgestelt in vrienden

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 27 mar 2003 11:28

Tears schreef:soms denk je wel eens dat iemand je beste vriend(in) is, dat wordt dan ook gezegd, maar soms dan laat die beste vriend(in) je ineens als een baksteen vallen, net als je wel een beste vriend(in) kan gebruiken. Dan voel je je nogal ge*****. Beetje erg jammer en slecht is dat voor je algemene gemoeds gesteldheid. Maar ook daar komen we weer bovenop

Om onverklaarbare redenen kan dit toch heel logisch zijn.

Tarzan

Vrienden

Berichtdoor Tarzan » 27 mar 2003 11:48

Ik heb een hele goeie vriendin (en daar bedoel ik Jane nu even mee) waar ik uren mee kan kletsen,.......nooit mee uitgepraat raakt,.......altijd terecht kan voor hulp en andere zaken,........en me super op m'n gemak bij voelt. Het is geweldig om zo iemand te hebben naast je partner of je geliefde! Beste vriendin van me! Bedankt voor dat alles! :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 mar 2003 14:38

Waauww...wat worden er toffe dingen hier gezegd, maar ook mega trieste. Ik ben net in de periode dat ik mega puber was, gedumpt door vriendinnen. Vet achterbaks, en dat was echt mega klote. Door meiden die toen Echte vriendinnen werden ben ik erboven opgekomen, en ik geniet echt mega van vriendschap. Als je je vertrouwen in mensen verliest, kun je moeilijk vrienden krijgen.
Een leraar van mij noemde vertrouwen een porselij/ei??nen vaas. Als je nieuwe mensen leert kennen geef je hen eerst een heel klein vaasje. Als ze dat ding stukgooien weet je genoeg, als ze hem heel houden, ga je door met een grotere vaas. Zo bouw je vriendschappen op.
Ik herken het heel erg bij mezelf. Door dat dumpen van die meiden ben ik ook vet veel sterker geworden, en geef ik ook heel makkelijk vazen weg. En het toffe is...ze worden bijna nooit stukgegooit!!! Daar kan ik zo blij om zijn!!! En dat gun ik iedereen, maar hoe breng je het over. Vertrouwen moet je voelen...zucht...ik wou dat ik het kon delen!!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 27 mar 2003 14:41

Dan wordt het een groot probleem als wij elkaar ooit een zouden ontmoeten ik word nameijk een vaatje buskruit genoemd...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 mar 2003 15:07

Skoezie schreef:Dan wordt het een groot probleem als wij elkaar ooit een zouden ontmoeten ik word nameijk een vaatje buskruit genoemd...

uumm.... kziet probleem niet...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mar 2003 16:23

connie schreef:ja ik ben heel terleurgestelt in vrienden

Waren dat dan wel echte vrienden
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 mar 2003 17:08

vaatje buskruit zijn is niet erg.
Als je er zelf een beetje mee leert omgaan en je vrienden ook.. kan dat best :wink:
Time flies when you have none!

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 27 mar 2003 17:48

vrienden zeggen altijd dat ze echte vrienden zijn
maarpuntje bij paaltje zijn ze het niet en dat vind ik heel erg

Terug naar “Archief”