Ik vind het geen goed stuk!
Want op hun beurt dragen zij weer bij aan onrecht.
iemands gevoelens kwetsen = onrecht.
hmmm...ik zou je op het hart willen drukken niet te reageren of iets langer de tijd te nemen over de zaken na te denken. Want op jouw beurt draag je weer bij aan onrecht.
Je kwetst namelijk mijn gevoelens! :
(op een katholiek lyceum!)
Waar haal je de lef vandaan met zo'n opmerking te komen, nadat je zelf hebt gezegd:
Misschien ook wel door pijnlijke herinneringen waardoor mensen niet meer rationeel kunnen denken
Dat is hier namelijk net zo goed het feit bij jou, zodat je je niet volledig en objectief hebt kunnen uitdrukken. Laat staan dat je je gemoed in de hand hebt gehouden, wetende dat dit onderwerp, zoals je zegt, waarschijnlijk veel gevoeliger ligt bij de meesten in vergelijking tot jezelf, ook al ligt de nuance anders.
Mij maakt het geen biet uit als mijn moeder of vader bij mij op 6-jarige leeftijd heeft gecontroleerd of mijn voorhuid wel goed teruggeschoven kon worden. Maakt dat mij een gevoelloos en emotieloos wezen?
Nee, zeker niet. Maar dit ging uit van een oud bestuurslid die wel onder het autorijden aan zijn kinderen zat! En je hebt echt geen 3 maanden, of weet ik hoe lang het was, nodig om erachter te komen waar je dan naar op zoek bent, laat staan op die manier. En dit zie ik absoluut niet als een overtrokken reactie en ik mag hopen jij ook niet.
Deut 22.15 mag er wel zo staan, en ik kan me zelfs nog voorstellen dat je je door dergelijke opmerkingen gekwetst voelt hier. Maar is er geen wezenlijk onderscheid, tussen die beschrijving uit de bijbel en de manier waarop er tegenwoordig (ook in kerkelijke kringen) wordt omgegaan met deze kwestie voor jou? Dat krijg ik uit je opmerkingen niet echt mee, en wat dat betreft zou ik je verantwoording wel willen horen, waarom je dat niet als enigszins primitief ziet.