zwart-werken, mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 01 mar 2005 15:02

@joepie --> Zoals ik kan zien ben je 49 (of niet???) heb jij dan niet gemakkelijk praten??? Als je jong bent en je het PERSE geld nodig, zou je dan ook niet zwart werken als je dan meer kon verdienen???????

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 01 mar 2005 15:12

Mr. J schreef:@joepie --> Zoals ik kan zien ben je 49 (of niet???) heb jij dan niet gemakkelijk praten??? Als je jong bent en je het PERSE geld nodig, zou je dan ook niet zwart werken als je dan meer kon verdienen???????

ten slotte gaat het er om dat je je geld eerlijk verdient!

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mar 2005 15:31

Mr. J schreef:@joepie --> Zoals ik kan zien ben je 49 (of niet???) heb jij dan niet gemakkelijk praten??? Als je jong bent en je het PERSE geld nodig, zou je dan ook niet zwart werken als je dan meer kon verdienen???????

Wie zegt dat wij niet perse geld meer nodig hebben?
Waarom zou je als je jong bent en nog gewoon bij je ouders woont het perse nodig hebben?
Waarvoor heb je het dan nodig?
En omdat je het nodig hebt moet het daarom maar zwart?

Ik moet ook extra werken omdat we dat om van te leven nodig hebben.
En dat doe ik door thuis oppasmoeder te zijn.
Nu kan ik daar makkelijk zwart mee werken.
Maar doe dat niet. Geef gewoon alles op aan de belasting.
Op een keer dacht te belasting dat ik de boel wel zou beduvelen en is mij extra gaan controleren. Ze hebben van alles geprobeerd maar ik kon alles met bewijs aantonen.
Zou er niet aan moeten denken dat ik dus inderdaad niet eerlijk alles had opgegeven. Dan zou ik niet rustig leven. Zou me elke keer zorgen maken of de belasting dienst me zou controleren en er achter zouden komen.
Zo is een zwager van mij dus behoorlijk overspannen geworden toen de belastingdienst zijn "tak"extra ging controleren. Omdat hij dus niet alles eerlijk opgaf. Dat vind ik dan eigen schuld.
Er staat niet voor niets dat we onze belasting moeten betalen.
En daar moet iedereen zich gewoon aan houden, maar als Christen heb je een extra verantwoording.

Maar om antwoord op je vraag te geven: Nee, ik zou dus nooit zwart werken.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 01 mar 2005 15:37

joepie schreef:

Waarom zou je als je jong bent en nog gewoon bij je ouders woont het perse nodig hebben?

Wat denk je van studie??? :? wat denk je dat dat kost, al dat geleuter op school waar je eigenlijk toch helemaal geen kl**t uitvoert (ik spreek nl uit eigen ervaring)

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 01 mar 2005 16:38

k Werk ook zwart (zaterdagen, 50 in een jaar x 8 uren x 5 euro = 2000 euro per jaar) maar zoals iemand anders eerder al zei: je kan het wel opgeven, maar je kan alles na het jaar weer terugvragen, wat is de zin er dan van... :roll:

Bij m'n andere werk stond ik op een gegeven moment wel geregistreerd (vanaf m'n 15e ofzo). Maar toen kwam ik weer in de knel met m'n stage, want dan wordt je ook weer opgegeven bij de belasting, 2e werkadres. Vaag verhaal allemaal, snap ik helemaal niks van, ik wil gewoon geld verdienen om m'n studie te kunnen betalen. En boven die 10.000 euro kom ik dus echt niet uit he... helaas :mrgreen:

Volgend jaar ga ik gewoon fulltime werken, dan geef ik het natuurlijk wel op bij de belasting, das logisch.

Het komende 1/2 jaar hou ik het maar gewoon hierbij, het is eigenlijk al een beetje te laat om het nu voor dit laatste half jaar nog allemaal te gaan regelen...

k Weet dat ik fout bezig ben... heel slecht :?

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

lezen?

Berichtdoor Dikberkhout » 01 mar 2005 16:43

S-je schreef: maar je kan alles na het jaar weer terugvragen, wat is de zin er dan van... :roll:

Nou, ik zou zeggen, lees de rest van het topic. Dan hoeft niet iedereen alles zes keer te bespreken.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mar 2005 16:44

Mr. J schreef:
joepie schreef:

Wat denk je van studie??? :? wat denk je dat dat kost, al dat geleuter op school waar je eigenlijk toch helemaal geen kl**t uitvoert (ik spreek nl uit eigen ervaring)

Ik weet wat het kost! En ik weet ook dat je zonder zwart te werken kunt studeren. Je mag tenslotte een bepaald bedrag bijverdienen zonder dat je daar belasting over betaald. Maar je moet het wel opgeven.
En als je het toch zo een geleuter vind waarom doe je het dan?

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 01 mar 2005 20:43

joepie schreef:
Mr. J schreef:
joepie schreef:

En als je het toch zo een geleuter vind waarom doe je het dan?

Vind JIJ het belangrijk om een goede baan te hebben??? :?: :?: :?: :x

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dikberkhout » 01 mar 2005 20:48

Als je op een school zit waar je niets hoeft uit te voeren dan kun je beter naar een wat hoger niveau gaan, denk je ook niet? Dan hoef je niet meer met tegenzin naar school. Dat is voor een goede baan ook altijd goed.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 01 mar 2005 20:52

Dikberkhout schreef:Als je op een school zit waar je niets hoeft uit te voeren dan kun je beter naar een wat hoger niveau gaan, denk je ook niet? Dan hoef je niet meer met tegenzin naar school. Dat is voor een goede baan ook altijd goed.

Nou het probleem is dat dit niveau goed is voor mij, ok ik zou wel hoger kunnen maar het niveau wat de opleiding eigenlijk MOET hebben is ver te zoeken helaas :? maar goed dan nog

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mar 2005 22:34

Nee, ik vind het niet belangrijk om een goede baan te hebben!
Maar ik vind het belangrijk dat je de baan hebt die bij je past, waarin jij je gelukkig voelt. En waar jij je goed kan ontplooien.
En als je daarbij die opleiding kiest die daarbij hoort zul je nooit zeggen dat je niks te doen hebt en het een waardeloze opleiding is.
Want het is de weg die je dan moet gaan om je doel (die leuke baan waarvan je denkt dat die bij je past) te bereiken. En dat doe je gewoon fluitende!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 01 mar 2005 22:36

ik zelf heb geen probleem met zwart werken... maar ik heb zoiets van; als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen.. maar dat geldt eigenlijk voor alle dingen..

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dikberkhout » 01 mar 2005 23:00

Precies.

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je Tinos niet vermoorden, maar dat geldt eigenlijk voor alle dingen...

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 02 mar 2005 12:21

Dikberkhout schreef:Precies.

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je Tinos niet vermoorden, maar dat geldt eigenlijk voor alle dingen...

dit is wel een hele slechte vergelijking... zwartwerken kun je niet met moord vergelijken..

maar even voor de duidelijkheid; ook als je er wel een goed gevoel bij hebt om mij te vermoorden.. toch maar liever niet... c|:)

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

uitroeien!

Berichtdoor Dikberkhout » 02 mar 2005 12:39

Nou, zo gek vind ik die vergelijking niet. Het gaat allebei over dingen die niet mogen, en waar andere mensen last van hebben. Zij het natuurlijk dat ik ook vind dat het vermoorden van iemand zonder goede reden erger is dan het bestelen van iemand. Maar dat is een gradueel verschil, geen principieel verschil.

Ik had overigens ook helemaal geen plannen in die richting, ofschoon ik wel vind dat zwartwerken moet worden geweerd en uitgeroeid.

Terug naar “Archief”