Moderator: Moderafo's
Joltje schreef:jas schreef:hijwel schreef:jas schreef:frekje schreef:God wil iedereen redden, maar niet iedereen wil zelf! En daarom wilde God ook een perfecte maatschappij maken, maar wilden de mensen dat even vernietigen.
Deze laatste alinea is remonstrantisme in zijn zuiverste vorm.
ach ja.. zolang het maar bijbels is.
God geeft volgens mij duidelijk zijn wens aan ons in de bijbel: "ik wil dat er niemand verloren gaat'!"..
God wil niet dat één van de uitverkorenen verloren gaat en dat zal ook niet gebeuren.
Waar lees je dat in de Bijbel? Ik vind dat je nogal krap denkt van Gods genade. De Heere Jezus is gekomen om te lijden en sterven voor alle mensen (dus niet alleen voor de uitverkorenen). Zijn offer is niet werkzaam voor iedereen, omdat de mensen dit zelf niet willen, maar het is wel genoegzaam voor iedereen! Dat lees ik wel in de Bijbel.
jas schreef:God wil niet dat één van de uitverkorenen verloren gaat en dat zal ook niet gebeuren.
hand 20:24 Ik hecht echter niet de minste waarde aan het behoud van mijn leven, als ik mijn levenstaak maar kan voltooien en de opdracht uitvoeren die ik van de Heer Jezus ontvangen heb: getuigen van het evangelie van Gods genade.
jas schreef:frekje schreef:God wil iedereen redden, maar niet iedereen wil zelf! En daarom wilde God ook een perfecte maatschappij maken, maar wilden de mensen dat even vernietigen.
Deze laatste alinea is remonstrantisme in zijn zuiverste vorm.
frekje schreef:Jas, je begint steeds meer op onderwerpen met de uitverkiezing te smijten. Dat vind ik jammer, temeer omdat het in Gods verborgen wil zit.
jas schreef:frekje schreef:Jas, je begint steeds meer op onderwerpen met de uitverkiezing te smijten. Dat vind ik jammer, temeer omdat het in Gods verborgen wil zit.
Dat de uitverkiezing geen zaak is van de mens om te doen, wil niet zeggen dat ze niet bestaat en dat de leer der zaligheid daarin niet haar oorsprong vindt. De uitverkiezingsleer moet daarom wel steeds zuiver gebracht worden. En dat is: enkel het vrijmachtig welbehagen Gods is de oorzaak der verkiezing. Niets anders, niks vrije wil, niks verdienste van Christus. (ik zie je schrikken). Christus is niet de oorzaak der verkiezing, maar de oorzaak der zaligheid.
frekje schreef:jas schreef:frekje schreef:Jas, je begint steeds meer op onderwerpen met de uitverkiezing te smijten. Dat vind ik jammer, temeer omdat het in Gods verborgen wil zit.
Dat de uitverkiezing geen zaak is van de mens om te doen, wil niet zeggen dat ze niet bestaat en dat de leer der zaligheid daarin niet haar oorsprong vindt. De uitverkiezingsleer moet daarom wel steeds zuiver gebracht worden. En dat is: enkel het vrijmachtig welbehagen Gods is de oorzaak der verkiezing. Niets anders, niks vrije wil, niks verdienste van Christus. (ik zie je schrikken). Christus is niet de oorzaak der verkiezing, maar de oorzaak der zaligheid.
Dat heb ik ook nooit gezegd dat de verkiezing niet bestaat. Maar waarom moeten mensen dan ooit aan de uitverkiezing zitten? Het kan wel waar zijn, maar wat hebben wij daaraan? (Ja, ik weet dat er genoeg op is te zeggen) Gods zal geen dromen hebben, alles staat vast, maar God heeft wel beloften gegeven, die echt wel zullen uitkomen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten