bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

bindingsangst

Berichtdoor joos » 28 feb 2005 16:27

Waar denken jullie aan bij bindingsangst? (en verlatingsangst) Wie heeft er ervaring mee?

.....

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2005 17:07

Mijn vriend sprak wel ns met een meisje die hij tegenkwam in de bus, zij had ook bindingsangst. Ik had begrepen dat haar laatste relatie niet echt een succes was. Hoe het is gekomen weet ik niet. Ik heb wel wat info gezocht:

Bindingsangst is het gevoel dat je vrijheid verdwijnt als je een relatie aangaat. Iemand met bindingsangst kan daardoor niet echt intiem zijn.
Hoe herken je mensen met bindingsangst?
1. Ze hebben veel korte relaties na elkaar.
2. Ze blijven twijfelen of hun partner wel ‘de ware’ is.
3. Ze geven hun geliefde het gevoel dat hij of zij te veel aandacht vraagt.
4. Ze brengen meer tijd met hun vrienden door dan met hun geliefde.
5. Als ze een relatie hebben, willen ze niet lang samen zijn. Een vakantie samen zien ze vaak niet zitten.
Als je een relatie hebt met iemand met bindingsangst, blijft er afstand tussen jullie bestaan. Het is erg moeilijk daar verandering in te brengen. Tenzij je lover dit probleem erkent en eraan wil werken, is het verstandig er een punt achter te zetten en iemand te zoeken die niet bang is voor intimiteit.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het een groot probleem is, omdat je zelf gewoon verliefd kan worden maar dat je de stap niet durft te nemen, of dat je diegene uit de weg gaat.
Afbeelding

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 feb 2005 17:08

Ehm, volgens mij heb ik een soort van bindingsangst.. (eerste keer dat ik dit zo uitspreek hoor 8) )

Ik vind alles leuk en aardig, tot het moment dat ik me realiseer dat ik ergens aan vast ga zitten, dan word ik gek en ren hard weg. (figuurlijk dan ;) )
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2005 17:11

JialiKelly schreef:Ehm, volgens mij heb ik een soort van bindingsangst.. (eerste keer dat ik dit zo uitspreek hoor 8) )

Ik vind alles leuk en aardig, tot het moment dat ik me realiseer dat ik ergens aan vast ga zitten, dan word ik gek en ren hard weg. (figuurlijk dan ;) )
Ja, dat is een herkenningspunt van bindingsangst. Ik denk niet dat je er zelf vanaf kan helpen maar dat je echt iemand van professionele aard nodig heb om je er vanaf te helpen. Het is iig belangrijk dat de mensen om je heen (je eventuele vriend ook) je ruimte geven om aan iets te wennen en je gewoon op je gemak te laten voelen. Jij hebt gewoon langer te tijd nodig om aan iets te wennen. En natuurlijk: postief blijven denken!! Ik hoop dat ik je hier mee kan helpen.
Afbeelding

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 feb 2005 17:13

Misschien heb ik ook wel btje bindingsangst... Niet dat ik nu zo vaak verkering heb gehad (1x) maar dat was iig niet echt een succes. :?
En nu durf ik dus eigenlijk niet goed meer. Zodra ik iets meer (dieper) contact krijg met een boy dan krijg ik echt het idee om weg te vluchten ... :oops:

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 feb 2005 17:14

JialiKelly schreef:Ik vind alles leuk en aardig, tot het moment dat ik me realiseer dat ik ergens aan vast ga zitten, dan word ik gek en ren hard weg. (figuurlijk dan ;) )

Me too :)
Maar beschouw het niet echt als probleem ofzo.
..

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 feb 2005 17:15

Invincible schreef:
JialiKelly schreef:Ik vind alles leuk en aardig, tot het moment dat ik me realiseer dat ik ergens aan vast ga zitten, dan word ik gek en ren hard weg. (figuurlijk dan ;) )

Zie je het niet als een probleem? Hoe doe je dat?! :?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 feb 2005 17:21

Invincible schreef:

Nee, ik beschouw het ook absoluut nog niet als een probleem. Maar misschien over 10 jaar wel, who knows :)

En soms het is gewoon irritant, dat je op een bepaald punt ofzo ineens het gevoel krijgt dat je een grens over bent gegaan, en dat je dan zo snel mogelijk weer terug moet.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 feb 2005 17:27

JialiKelly schreef:
Invincible schreef:

Nee, ik beschouw het ook absoluut nog niet als een probleem. Maar misschien over 10 jaar wel, who knows :)

En soms het is gewoon irritant, dat je op een bepaald punt ofzo ineens het gevoel krijgt dat je een grens over bent gegaan, en dat je dan zo snel mogelijk weer terug moet.

Hoe kan het dat ik er dan best wel mee zit? :? en ik ben only 19! :|
Jullie rennen 'gewoon lkkr' terug en dan einde verhaal??

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2005 17:34

Hm, bindingsangst.. volgens mij heb ik daar de laatste tijd ook wel wat van ja, al klinkt het woord 'angst' zo negatief. Maar ik zie het niet als een probleem, eerder een verstandige keuze. 8)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 feb 2005 17:36

Precies :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 feb 2005 17:50

Ik herken me er erg in.

Enige oplossing is bij mij: het afzweren van jongens. :)

(voorlopig dan..;))

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 feb 2005 17:59

En alweer :

Precies :)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2005 18:10

Het hoeft ook geen probleem te zijn en je hoeft er geen probleem van te maken. Ik heb dan wel geen bindingsangst, maar ik hou me heel erg schuil als ik bij iemand kom die ik nog niet zo goed ken, totdat ik me op m'n gemak voel. Weliswaar geen bindingsangst maar ik heb dan wel het gevoel dat ik wil wegvluchten als ik het niet leuk vind of als iemand mij een onprettig gevoel geeft.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2005 18:25

AikonGirl schreef:Ik herken me er erg in.

Enige oplossing is bij mij: het afzweren van jongens. :)

(voorlopig dan..;))

Het voordeel is dat het 'probleem' zichzelf van een oplossing voorziet. Ik heb ook helemaal geen zin in meisjes (in relationele sfeer). :)

Terug naar “Archief”