bemoeizuchtige oma's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 feb 2005 13:04

Had een geweldige oma, helaas is ze afgelopen zomer overleden. Als ik ruzie had met mijn vader ging ik naar oma......... zij zou wel eens met hem praten zei ze dan!

Mijn ouders en schoonouders zijn nu opa en oma van mijn kinderen.
Pfffffffffffffffffffffffffffft. Mijn schoonmoeder heeft er nog al eens een handje van om via de kinderen iets tegen mij te zeggen: bijv. mama moet maar even dit of dat doen. :roll: :roll:

Mijn man had een opa, die wilde altijd een zoen als je kwam en wegging. Hield altijd een strakke arm, maar hij was nogal sterk dus trok je gewoon naar zich toe. Daar heeft mijn schoonmoeder toen wel wat van gezegd, dat we dat niet prettig vonden.
Hou er nl. niet van om oude mannen te zoenen, misschien wel die van mezelf over 50 jaar! :wink: :D

Verder geen klachten.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 feb 2005 19:51

*Annet* schreef: Als ik ruzie had met mijn vader ging ik naar oma......... zij zou wel eens met hem praten zei ze dan!

Pfffffffffffffffffffffffffffft. Mijn schoonmoeder heeft er nog al eens een handje van om via de kinderen iets tegen mij te zeggen: bijv. mama moet maar even dit of dat doen. :roll: :roll:

Jou oma deed bij jou vader hetzelfde als jou schoonmoeder bij je kinderen doet.
komt dus op hetzelfde neer.

Ik ga niet tegen mijn zoon zeggen dat hij dit of dat wel of niet bij zijn kinderen moet doen als ze bij mij komen klagen.
Dat bedoel ik dus met een bemoeizuchtige oma.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 feb 2005 20:19

Mariamagdalena schreef:
*Annet* schreef: Als ik ruzie had met mijn vader ging ik naar oma......... zij zou wel eens met hem praten zei ze dan!

Jou oma deed bij jou vader hetzelfde als jou schoonmoeder bij je kinderen doet.
komt dus op hetzelfde neer.

Nee, het is precies andersom. :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 feb 2005 13:31

kheb wat off-topic verwijderd.. nu weer ontopic..

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 02 mar 2005 18:50

haha, na lange tijd concentreer ik me weer een beetje, en dit onderwerp sprak me erg aan, kheb zelf namelijk ook een super bemoeizuchtige oma. :P :oops:
jammer dat ze soms zelf niet in de gaten heeft dat ze ff na moet denken voor ze sommige dingen zegt.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 mar 2005 14:54

een schat van een oma weer je mee kunt praten, lachen, winkelen enz. En ze is nog sportief ook :P OMA
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 mar 2005 17:45

het is hier nog niet veel beter :|

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 07 mar 2005 11:34

Had ik nog maar een opa of oma! Ik zou willen zeggen tegen iedereen die het niet zo goed met zijn/haar opa/oma kan vinden, maak het goed want voor dat je het weet zijn ze er niet meer en heb je er je leven lang spijt van.
Ik zou er heel wat voor over hebben om nog een opa of oma te hebben maar helaas. Mijn laatste oma is in mei overleden. Met haar had ik (en de hele fam) een heel goede band! Ze ging altijd alle verjaardagen van kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen af tot op het laatste toe! Echt een schat van een mens! Juist op momenten als verjaardagen besef je wat het is om geen oma meer te hebben.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2005 11:41

ik heb alleen nog 1 oma. Met haar kan ik niet, of laten we zeggen, nauwelijks , overweg. Dit kan ook praktisch niemand van de familie. Ze heeft het altijd over zichzelf, kan alleen maar klagen en belangstelling voor haar kinderen en kleinkinderen heeft ze nooit gehad... :| :(
Afbeelding

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 07 mar 2005 11:52

Daphne schreef:ik heb alleen nog 1 oma. Met haar kan ik niet, of laten we zeggen, nauwelijks , overweg. Dit kan ook praktisch niemand van de familie. Ze heeft het altijd over zichzelf, kan alleen maar klagen en belangstelling voor haar kinderen en kleinkinderen heeft ze nooit gehad... :| :(

Dat lijkt me heel moeilijk ja! maar weet je ook hoe het komt dat ze zo moeilijk met iedereen overweg kan? misschien is er wel eens wat gebeurd in haar leven? je moet niet vergeten dat die generatie vaak veel meegemaakt heeft (crisis, oorlog, enz).

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2005 11:57

Pivo schreef:
Daphne schreef:ik heb alleen nog 1 oma. Met haar kan ik niet, of laten we zeggen, nauwelijks , overweg. Dit kan ook praktisch niemand van de familie. Ze heeft het altijd over zichzelf, kan alleen maar klagen en belangstelling voor haar kinderen en kleinkinderen heeft ze nooit gehad... :| :(

Dat lijkt me heel moeilijk ja! maar weet je ook hoe het komt dat ze zo moeilijk met iedereen overweg kan? misschien is er wel eens wat gebeurd in haar leven? je moet niet vergeten dat die generatie vaak veel meegemaakt heeft (crisis, oorlog, enz).

We kunnen ons geen van alleen iets herinneren wat er in haar leven gebeurd is. In de oorlog had zij het ook nog behoorlijk goed. Haar tweelingzus, die ook nog leeft, is heel anders. Precies het tegenovergestelde, eigenlijk. Mijn oma zal nooit eens iets positiefs over anderen vertellen... :cry: , alleen over de oudste broer van mijn vader, die kan geen verkeerd doen. Mijn vader is ook altijd het zwarte schaap van de familie geweest en dat lag vooral aan haar... :(
Afbeelding

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 07 mar 2005 20:48

Toen ik geboren werd, was er nog een oma in leven van mn vier grootouders. Die is in 1999 helaas overleden, en nu heb ik dus geen enkele grootouder meer :| . Ik zou eerder zeggen, beter een bemoeizuchtige oma dan helemaal geen oma! Trouwens, een opa leek/ lijkt me ook altijd echt leuk. Misschien het onbekende dat je toch altijd leuker lijkt..

Iig doe n beetje je best met je oma, en twordt vast wel leuk :D .

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2005 20:56

je wilt niet weten wat ik allemaal al gedaan heb om het nog een beetje leuk met mijn oma te krijgen... :|
Niks helpt... :(
Afbeelding

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 07 mar 2005 20:59

Dan moet je haar maar afzweren als oma ;)...
Ik had een heel lieve oma, en ik vind het echt jammer dat ik nu geen grootouders meer heb. Overigens, als die ene oma niet echt leuk geweest zou zijn, zou ik het ook weer minder erg gevonden hebben. Ieder heeft toch zn eigen beeld van het verschijnsel 'grootouders' :) .

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2005 21:05

ja, idd.
Gelukkig is een andere zus van mijn oma een schat, mijn oom ook. Als kind gingen we altijd dagjes met hen uit en zo. :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”