is roken zonde ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mary
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mary » 10 okt 2002 08:02

Alwin schreef:meiden die roken is gewoon ranzig en helemaal als je dan ook er nog mee moet zoenen.

Waarom alleen meiden???????? ik ben niet erg feministisch, maar dit vind ik toch wel anti-vrouwen opmerking! :D
thinking of you....

Harry

Berichtdoor Harry » 10 okt 2002 08:24

Mary schreef:
Alwin schreef:meiden die roken is gewoon ranzig en helemaal als je dan ook er nog mee moet zoenen.

Waarom alleen meiden???????? ik ben niet erg feministisch, maar dit vind ik toch wel anti-vrouwen opmerking! :D

En terecht.... Als Alwin wil zoenen met een meid die rookt, moet ie ook maar roken. Dan proef je het niet meer!

joepie

Berichtdoor joepie » 10 okt 2002 09:09

Jullie hebben gelijk als je zegt dat alles wat je in het leven doet behoort te zijn tot eer van God. En dat je je moet af vragen of dit wel is zoals God het wil. Ik heb altijd het volgende truukie toegepast: als ik ga bedenken of God dit wel goed zou vinden(mijn Geweten mij aanklaagt) dan is het zeker niet goed.
Maar we mogen daar buiten best weleens praten over zonde.
Wat is nu zonde tegen.......
We zeggen tenslotte ook dat als iemand overspel pleegt hij/zij zondigt tegen het zevende gebod is.
En dat iemand die steelt zondigt tegen het achtste gebod.
Zo is roken zondigen tegen het zesde gebod.
Voor mij staat het op 1 lijn met de zonde tegen de andere voorbeelden die ik noemde.
En wat doen we met iemand die daartegen zondigt?
Laten we die in zijn zonde liggen?
Of proberen we die persoon te waarschuwen en weer van zijn verkeerde weg terug te brengen?
Zoals we op elkaar toe horen te zien, in Christelijke liefde tot elkaar?

(alwin? hoe weet jij dat zoenen van een meisje die rookt zo smerig is????)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 10 okt 2002 16:04

Mary schreef:

Onzin, dat is helemaal geen anti-vrouwen opmerking, het is een simpele constatering. Alwin is goed bezig, want hij laat indirect blijken dat het zoenen van mannen geen optie is, en terecht!!

ps. maar er 'moet' toch niets Alwin??

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 okt 2002 16:12

Een jongen die gerookt heeft zoenen is oook heeeel errug ranzig hoor!!! Brrrr..... ranzige asbak!!!!

Mary
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mary » 10 okt 2002 16:13

Onzin, dat is helemaal geen anti-vrouwen opmerking, het is een simpele constatering. Alwin is goed bezig, want hij laat indirect blijken dat het zoenen van mannen geen optie is, en terecht!!

ps. maar er 'moet' toch niets Alwin??[/quote]

Tuurlijk is dit wel een anti-vrouwen opmerking.... Alwin had net zo goed kunnen zeggen: dat mannen nou roken, oké, maar vrouwen?? dat is pas ranzig!!! Ik vind het net zo normaal/asociaal of nou een man of een vrouw rookt!!!
thinking of you....

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 10 okt 2002 16:48

Tuurlijk is dit wel een anti-vrouwen opmerking.... Alwin had net zo goed kunnen zeggen: dat mannen nou roken, oké, maar vrouwen?? dat is pas ranzig!!! Ik vind het net zo normaal/asociaal of nou een man of een vrouw rookt!!!

Jij leest dingen die er echt niet staan en zeker niet zo bedoeld zijn, hopelijk wil Alwin hier nog ff op reageren. (hehe, dan kan ik m'n gelijk halen) ;)

ps. het is idd allebei even aso!

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 10 okt 2002 19:12

ik keek vanuit mijn optiek dus ik kan het ook snappen als een meisje het ranzig vind dat zij het ranzig vind als zei met een jongen moet zoenen die net heeft gerookt. Dus dit was geen ANTI-VROUWEN opmerking het tegen deel ik heb helemaal niks tegen vrouwen die roken zolang het maar niet mijn vriendin is

Korsiaan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Korsiaan » 18 okt 2002 15:20

.......zucht.......

meiden die roken is gewoon ranzig en helemaal als je dan ook er nog mee moet zoenen.

Ware liefde overwint toch alles? Zal wel goed komen dan!
Dromen = Bevestiging van de onmogelijkheid van de werkelijkheid!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 okt 2002 19:18

Zijn er nog refo-meiden die roken dan? Misschien alleen op Urk, maar verder toch niet?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

joepie

Berichtdoor joepie » 19 okt 2002 20:33

hallo,

Zijn er nog Christenen die roken dan?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 okt 2002 10:56

Hoi,

zijn er nog Christenen die zondigen dan??

(PS. Dit is een parodie, deze vraag is niet serieus bedoeld)

Mary
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mary » 21 okt 2002 11:20

Omega schreef:Zijn er nog refo-meiden die roken dan? Misschien alleen op Urk, maar verder toch niet?

Toch wel hoor....... ik ben hartstikke refo, kom niet uit Urk en rook toch......... :P

Waar kom jij vandaan Omega?? Uit een ver afgelegen gat in Nederland?? :wink: Ik ken tig meiden die refo zijn en roken......
thinking of you....

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 21 okt 2002 11:27

Acire schreef:Een jongen die gerookt heeft zoenen is oook heeeel errug ranzig hoor!!! Brrrr..... ranzige asbak!!!!

Inderdaad :mrgreen:

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 22 okt 2002 13:04

butterfly schreef:
Acire schreef:Een jongen die gerookt heeft zoenen is oook heeeel errug ranzig hoor!!! Brrrr..... ranzige asbak!!!!

Inderdaad :mrgreen:

dan moettie we errug veel roken....want anders valt t best mee...kauwgompie en klaar!

Terug naar “Archief”