Ik zal ook even reageren op torenspits.
Waarom je opsomt wat jij allemaal niet opwindend vind is me een raadsel, het doet niet terzake.
Je praat over 'religieuze onderzoeksdrang'... Religieuze onderzoeksdrang kan op geen enkele manier het betasten van een kind rechtvaardigen! Het komt op me over op een laffe en minne smoes, is het wel echt, dan staat dit in geen enkele verhouding tot het leed dat zo'n kind wordt aangedaan! (of jij het nou erg vind of je moeder je ooit heeft betast of niet!)
Aangezien de man denkt dat hij mag experimenteren op mensen zonder ethische toetsing, heeft hij het moreel van een kamparts.
Met deze stelling van GRB ben ik het zeer zeker eens. Wel is het duidelijk dat het een onderdeel van de ethiek van de kamparts betreft.
Torenspits:
Op de tweede plaats is het ondenkbaar dat ieder privepersoon zijn nieuwsgierigheid laat indammen door abstracte regeltjes van verwegwetenschappertjes.
Ja, of zijn ziekelijke pedofiele gevoelens!! Het gaat hier niet om abstracte regeltjes, maar om zeer concrete mensenrechten. Nu pin ik me niet vast op mensenrechten ed, maar wel op de etische gedragscode dat je met je vingers van kinderen afblijft!! Ga je hier de fout in -----> de bak in!!
Het vergelijken van misbruik (want jazeker, dat is dit!!) en kijken of de tandjes doorbreken snijdt natuurlijk geen hout, het staat niet in verhouding tot elkaar!
Torenspits:
Mij maakt het geen biet uit als mijn moeder of vader bij mij op 6-jarige leeftijd heeft gecontroleerd of mijn voorhuid wel goed teruggeschoven kon worden. Maakt dat mij een gevoelloos en emotieloos wezen? Als jullie weten wat jullie reacties mij doen dan zou je weten dat dat niet zo is.
Zou het je wel uitmaken of je moeder er sexueel opgewonden van raakte?!? (want bij de smeerlap in questie is dat een reele optie)
Wat ik wel besef is dat de grens tussen goed en kwaad op dit gebied, net als het maagdenvlies, flinterdun is of afwezig lijkt.
Die grens ben je allang gepasseerd op het moment dat je aan je kinderen zit! Er is geen excuus van 'religieuze onderzoeksdwang'!! (die smeerlap had op talloze andere wegen kennis kunnen verwerven)