Gods droom....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Gods droom....

Berichtdoor hijwel » 25 feb 2005 17:45

Wat zou Gods droom zijn. Waar zou Hij naar verlangen? En wat zou Hij graag zien gebeuren? Of wat zou Hij graag willen uitvoeren?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 feb 2005 17:55

in de Bijbel staat toch wat Gods droom was/is? :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 feb 2005 18:14

dat wij, zondige mensen, zich tot Hem bekeren. En dat wij gaan leven in Zijn Naam.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 feb 2005 19:22

Een volmaakte maatschappij, dat was Gods ideaal, maar die verwaande mensenzieltjes wilden dat niet, en braken de boel af.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

willemijn88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willemijn88 » 25 feb 2005 19:45

God wil dat alles volmaakt is, maar weet ook al wat er allemaal zal gaan gebeuren.
Kamer aangeboden voor vast
Johannes 14:2
Visje

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 25 feb 2005 22:26

Alles wat is, is uit God, en moet dienen tot verheerlijking van Zijn Naam.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 00:29

God heeft geen dromen. Hij, de Schepper van alle dingen, voor Wiens ogen alle dingen naakt en geopend liggen, maakt Zich geen illusies. Hem is alles ten volle van eeuwigheid bekend. Hij weet morgen niet iets wat Hij ook vandaag niet weet, en Hij weet vandaag niets wat Hij gister ook al niet wist. God droomt niet, alle werkelijkheid is in Hem vertegenwoordigd. Hij is de Waarachtige, het eeuwige Zijn Zelf en Hij drukt dat uit in Zijn Naam; Ik ben Die Ik ben, of Ik zal zijn Dien Ik zijn zal.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Green

Berichtdoor Green » 26 feb 2005 07:02

jas schreef:God heeft geen dromen. Hij, de Schepper van alle dingen, voor Wiens ogen alle dingen naakt en geopend liggen, maakt Zich geen illusies. Hem is alles ten volle van eeuwigheid bekend. Hij weet morgen niet iets wat Hij ook vandaag niet weet, en Hij weet vandaag niets wat Hij gister ook al niet wist. God droomt niet, alle werkelijkheid is in Hem vertegenwoordigd. Hij is de Waarachtige, het eeuwige Zijn Zelf en Hij drukt dat uit in Zijn Naam; Ik ben Die Ik ben, of Ik zal zijn Dien Ik zijn zal.

Prachtig uitgedrukt! !:)

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 26 feb 2005 10:41

Ja, alleen wil God wel dit:

Niet willend dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. (2 Petrus 3:9)
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 26 feb 2005 11:05

God heeft geen droom. Een droom is nadenken over iets, of hoe moet ik het zeggen, een beeld maken van iets van hoe het ZOU KUNNEN of hoe je het ZOU WILLEN.
Maar wat God wil, dat gebeurt ook. En dat is al van eeuwigheid besloten. Nee, ik geloof niet dat God droomt.
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 26 feb 2005 11:14

God wil dat alles tot Zijn eer is wat er gebeurd. en dat wij ons volmaakt aan Zijn wet houden en ons bekeren.
leven is het meervoud van lef!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 14:08

frekje schreef:Ja, alleen wil God wel dit:

Niet willend dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. (2 Petrus 3:9)

Maar daar gaat het nu niet om frekje
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 feb 2005 14:23

doornroosje schreef:God wil dat alles tot Zijn eer is wat er gebeurd. en dat wij ons volmaakt aan Zijn wet houden en ons bekeren.

En dat betekent ook ons aan de 10 geboden houden en niet aan 9 geboden.
Dat betekent dus ook je aan het gebod "Gij zult niet doden" houden.
Bush doet ook net of hij oorlog voert, mensen ombrengt ter ere van God.
Dus wie bepaalt wat ter ere van God is?
De 10 geboden bijvoorbeeld, maar veel Christenen zijn van mening dat er maar 9 geboden gelden, bv de "Christenen" die voor de doodstraf zijn, en die in het leger gaan. Nee, dan doen ze het af met dat er staat: gij zult niet doodslaan. Want in die tijd dat de bijbel werd geschreven bestonden er nog geen bommen en granaten en landmijnen en geweren.
Er wordt net gedaan of moslims zo gewelddadig zijn, maar Christenen zijn dat ook, net zo goed. Christenen tussen haakjes dus, net als moslims tussen haakjes.
Het klopt namelijk niet geweld en geloof gaan niet samen. Geloof is uitgevonden om vrede te brengen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 feb 2005 14:35

jas schreef:God heeft geen dromen. Hij, de Schepper van alle dingen, voor Wiens ogen alle dingen naakt en geopend liggen, maakt Zich geen illusies. Hem is alles ten volle van eeuwigheid bekend. Hij weet morgen niet iets wat Hij ook vandaag niet weet, en Hij weet vandaag niets wat Hij gister ook al niet wist. God droomt niet, alle werkelijkheid is in Hem vertegenwoordigd. Hij is de Waarachtige, het eeuwige Zijn Zelf en Hij drukt dat uit in Zijn Naam; Ik ben Die Ik ben, of Ik zal zijn Dien Ik zijn zal.

Mooi gezegd; dit geloof ik ook (helaas wel in een magere zin van geloven..). Verder denk ik dat Gods bedoeling als volgt is: Zichzelf kennen door Zijn schepping.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2005 15:20

jas schreef:
frekje schreef:Ja, alleen wil God wel dit:

Maar daar gaat het nu niet om frekje

Waarom niet?

Terug naar “Archief”