Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2005 03:51

Om de wildgroei aan klachten, tips en suggesties over het modereerbeleid alhier op het web der refo's tegen te gaan hier een centraal topic. Dit houd niet in dat al de klachten ook daadwerkelijk in behandeling worden genomen. Dit topic is puur om de onrust die er leeft centraler te houden.

Aangezien er de mogelijkheid dient te zijn om zien hoe breed bepaalde suggesties gedragen worden is het niet de bedoeling om alles per pb af te handelen.

Hier wil ik nog aan toevoegen dat dit topic serieus moet blijven om haar huidige positie in Refoweb subforum te kunnen handhaven.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 22 feb 2005 04:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 feb 2005 04:03

Wel zo prettig eens te beproeven of er draagvlak is voor veranderingen in het modereerbeleid zonder persoonlijke kritiek op mods uit te gaan oefenen... dat is wel een voorwaarde om dit topic zuiver te houden, denk ik: geen namen, geen frustraties, puur suggesties.

Mijn eerste punt betreft iets dat ik al eerder aanhaalde (daar zou overigens ook een apart topic over open kunnen): discussies worden vaak per direct gesloten als er ooit al een discussie over geweest is. Dat lijkt me uiterst kwalijk voor het goede verloop van een discussie. De steller van de vraag wordt gedwongen eerst 20 pagina's door te lezen over ditzelfde onderwerp en wordt daarmee al heel sterk in een bepaalde richting gestuurd. De oude discussies zijn vaak evenmin tot een conclusie gekomen. Waarom dan niet gewoon opnieuw beginnen? Met een blanco blad, zogezegd. Andere tijden, andere mensen, ander verloop van de discussie...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 feb 2005 08:04

Ik ben van plan dit topic voorlopig te gedogen onder de voorwaarden die Gershwin stelt:
Wel zo prettig eens te beproeven of er draagvlak is voor veranderingen in het modereerbeleid zonder persoonlijke kritiek op mods uit te gaan oefenen... dat is wel een voorwaarde om dit topic zuiver te houden, denk ik: geen namen, geen frustraties, puur suggesties.

Als er toch iets gezegt moet worden over een moderator dan blijft gelden dat dit per PB aan de moderator kan worden gedaan.

Om even in te gaan op het punt van nieuwe topics die gesloten worden. Dit gebeurt inderdaad als er al een topic is. Maar heel vaak worden topics ook toegestaan als het vorige topic al langere tijd geleden gesloten is. Ook als het topic een iets andere insteek in het begin heeft wordt een nieuw topic vaak in eerste instantie gewoon opengehouden. Als echter het idee is dat een nieuw topic alleen maar een herhaling van zetten gaat worden dan wordt er gesloten. Want op die manier blijft men alleen maar in rondjes praten wat het forum ook niet ten goede komt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2005 15:04

BJ schreef:Ik ben van plan dit topic voorlopig te gedogen onder de voorwaarden die Gershwin stelt:

Als er toch iets gezegt moet worden over een moderator dan blijft gelden dat dit per PB aan de moderator kan worden gedaan.

Hier kan ik mij ook helemaal in vinden. :D

Ontopic: ik zou graag zien dat er nog een reactie vanuit de hogere regionen komt aangaande onze subforum-aanvraag. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2005 16:04

O, en voorts stel ik voor dat het topic "Met Refoweb op wintersport" naar Slowchat verhuist wordt, aangezien er toch weinig zinnigs meer besproken wordt en het haar positie in dit subforum niet meer waardig is.

Bovendien is het uitermate vervelend om steeds daar terecht te komen terwijl je denkt dat er reacties op de echte topics hier zijn..

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 feb 2005 16:48

Aaah, verantwoording afleggen...een goed democratisch gebruik :-D

Subforum-aanvraag komen we binnenkort op terug. Geduld dus.

Het topic wintersport2005 sluit korte tijd na de reunie van 4 maart. Alhoewel dit een hoog slowchat-gehalte heeft, laten we het hier toch staan in naam der wintersportvakantie2006.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 feb 2005 20:01

Vreselijk. En ons diepzinnige gesprek over verliefd-zijn wordt wel per direct naar de Slowchat gebonjourd, waarna het gedoemd is stil te vallen. Hoe democratisch, en dat omdat toevallig een paar mods op wintersport geweest zijn... zulke dingen bedoel ik nu dus... :?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 feb 2005 20:26

We zullen je suggestie meenemen. Het topic wordt overigens zeker niet opengehouden omdat er mods mee geweest zijn. Een mod die een gewone posting maakt wordt gezien als een gewone gebruiker van het forum, dus heeft niets meer rechten. Een posting van een mod in het kader van het in "goede" banen leiden van het forum is wel van andere waarde.

Het is dus puur open gebleven in het kader van aandacht voor de volgende vakantie.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 23 feb 2005 00:29

Gershwin schreef:Vreselijk. En ons diepzinnige gesprek over verliefd-zijn wordt wel per direct naar de Slowchat gebonjourd, waarna het gedoemd is stil te vallen. Hoe democratisch, en dat omdat toevallig een paar mods op wintersport geweest zijn... zulke dingen bedoel ik nu dus... :?

Je vindt het vast niet erg dat we een refoweb-vakantie wat extra aandacht geven dan een...een...een...niet nader te omschrijven topic ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 feb 2005 01:52

henkie schreef:Aaah, verantwoording afleggen...een goed democratisch gebruik :-D

Subforum-aanvraag komen we binnenkort op terug. Geduld dus.

Fijn zo, dat geeft de burger weer een beetje hoop. :P

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 23 feb 2005 01:54

heeej ... ik heb in samenwerking met gerhswin ooit ook zoon topic geopend .. die werd dicht geknald !!!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 feb 2005 09:11

Misschien was toen de tijd er nog niet rijp voor ;-) Of was de opzet van het topic toen toch net iets anders. Nu mag je in ieder geval noemen wat je kwijt wilt. Onder voorwaarden uiteraard ;-)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 feb 2005 13:13

henkie schreef:
Gershwin schreef:Vreselijk. En ons diepzinnige gesprek over verliefd-zijn wordt wel per direct naar de Slowchat gebonjourd, waarna het gedoemd is stil te vallen. Hoe democratisch, en dat omdat toevallig een paar mods op wintersport geweest zijn... zulke dingen bedoel ik nu dus... :?

Je vindt het vast niet erg dat we een refoweb-vakantie wat extra aandacht geven dan een...een...een...niet nader te omschrijven topic ;-)
Dan zou er eerst een referendum moeten worden gehouden over het sticky maken van het refoweb-vakantie topic, of het gepeupel moet rechten krijgen om alles ook te verstickieën ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 25 feb 2005 00:02

Volgens mij hoort het op wintersport-vakantie-topic gewoon in de agenda thuis, daar staan immers ook alle andere topics van meetingen (aah, zo ben ik ook ooit binnen gekomen, maar dat is off topic :lol:). En die hebben ook nog wel eens een hoog slowchatgehalte, zeker daags na de meeting.
Lijkt me dat het topic daar niet zo ondersneeuwt, wat men niet wil zien gebeuren in de slow chat, en dat het niet iedere keer lijkt alsof er hier wat gezegd wordt, want ik volg dat topic niet, en andere hier wel. En dat heeft te maken met een verschil in inhoud.
Een indeling in hetzelfde subforum van dit topic en dat topic vind ik dan ook apart, omdat ik de link in inhoud niet zie.

Maar goed, om nog even wat over dit topic zelf te zeggen: ik vind het goed dat ook de leekjes kunnen meedenken over nieuwe beleidsideeën en dat ook het beleid ter verantwoording kan worden geroepen.

@TS: dat vorige topic, was dat niet heel wat persoonlijker naar een aantal mods toe? Dat gaan we nu dus niet doen, gewoon omdat de mods dat niet pikken. En dat doen ze natuurlijk onder het mom van het voorkomen van flamewars, waar ik het volledig mee eens ben, ondanks deze suggestieve zinsconstructie.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 feb 2005 07:11

wat lopen jullie hier toch te zeuren over de wintersport vakantie topic! Ik snap dat je na het lezen er van baalt dat je niet bent meegeweest, maar daarom hoef je onz de napret ervan niet te ontnemen! Ga de volgende keer gewoon mee!
en als je het niets vindt, lees hem dan gewoon niet!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”