kees61 schreef:Maar je gaat er dan al vanuit dat onderste lagen ouder zijn dan bovenste.
groenrondballetje schreef:De aanname dat onderste lagen eerder zijn afgezet dan de bovenste is een logica. Stort ergens zand en puin uit en je zult zelf zien dat wat je het eerste er neer gooit onderaan komt .....
Ja wat je het eerst neerlegt, komt onderaan, maar als je het daarna ziet liggen, kan je er geen uitspraak over doen hoeveel tijd er tussen het storten van die lagen ligt.
Dus je geeft toe dat de "
onderste lagen ouder zijn dan bovenste". Zeg dat dan gewoon eerlijk, dat helpt de discussie een stuk vooruit!
kees61 schreef:En de veronderstelling dat evolutie heeft plaatsgevonden, lijkt enigzins bevestigd te worden doordat simpele levensvormen onderin zitten en de meer ontwikkelde bovenin.
Maar ik zie het anders. Tijdens de zondvloed zal er veel grond van de bergen naar beneden gespoeld zijn. Hoe hoog de bergen voor de zondvloed waren, weet niemand. Ik stel me voor dat onderin de zee vissen zijn bedolven onder de modder. Daarna zijn ook de trage landdieren meegespoeld. Later ook de grotere dieren en mensen en vogels die het eerst hogerop hebben proberen te zoeken. Kijk, zo krijg je ook een aantal lagen aarde met verschillende levensvormen er in.
groenrondballetje schreef:In grote lijnen komt ook deze theorie overeen met wat gevonden is ... opmerkelijke verschillen zijn echter o.a.
- fossiele van moderne zeedieren, zoals dolfijnen en walvissen zitten niet in de lagen met de vissen ....
- uitgestorven grote dieren, zoals dinosauriers zitten in lagere lagen dan moderne kleine lage dieren zoals slangen ....
Deze uitzonderingen zijn te talrijk om de regel nog de regel te laten zijn ...
Deze uitzonderingen zijn te talrijk om de regel nog de regel te laten zijn ...
Een ander opmerkelijk verschil is dat de soorten die onderaan gevonden worden vandaag niet meer bestaan, terwijl de soorten die in de hogere lagen gevonden worden wel terug gevonden worden ... dat rijmt misschien wel met een zondvloed, maar niet met het ark verhaal ...
Ik kan daar verder niets over zeggen. Ik ben er niet bij geweest

Je kunt overal de gevonden fossielen opvragen en je kunt ook naar de plaatsen van opgravingen gaan en jezelf ervan overtuigen wat er daadwerkelijk in de grond zit ...
kees61 schreef:De geologische kolom waar evolutionisten mee schermen, bestaat niet eens. Het is een fictieve kolom, opgestapeld uit stukjes die je overal ter wereld vindt. Een complete kolom zou 150-300 km dik moeten zijn.
Wat je eigenlijk suggereert is dat niet te bewijzen is dat je een kleinkind van je opa bent, ook al kun je bewijzen dat je vader een kind van je opa is en jezelf een kind van je vader bent. Dit is zo iets als "
Een afstammingslijn van jou naar Adam waar jij mee schermt, bestaat niet eens. Het is een fictieve lijn, opgestapeld uit stukjes afstamming van vader op zoon. Een complete lijn zou vele duizende jaren oud moeten zijn"
Als je feiten op deze manier benadert, vrees ik dat je dichter bij leugens dan bij waarheden uitkomt ...
1 - je link werkt niet.
2 -
http://www.answersingenesis.org/ staat boordevol leugens, zie
http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html3 - dit is een open forum en dat werkt het beste als argumenten hier worden aangevoerd.
4 - ik reageer op jouw argumenten; het is dus niet ik, maar jij die met een punt komt aanzetten
kees61 schreef:groenrondballetje schreef:kees61 schreef:Jij weet zelf nog geen verklaring te geven voor het ontstaan van fossielen. Dat het een plotselinge gebeurtenis is, ben je wel met mij eens.
Gezien de verschillende lagen met verschillende samenstelling in zand en in fossielen, lijkt het meer op meerdere plotselinge gebeurtenissen ... sommige sporen zijn (modder)overstromingen, andere lijken meer op bevriezing in ijs, weer andere op vulkaan uitbarstingen, etc ...
Ja dat zou slechts op enkele plaatsen fossielen geven, maar collateral schrijft over aardlagen die je over de hele wereld verspreid aantreft, en over gids fossielen enzo, om aan te geven dat die dingen tegelijkertijd gevormd zijn.
Bevriezing in ijs geeft geen fossielen in steen en voor zover ik weet, gaat het bij fossielen altijd om versteende vormen. Dus ineens braken er overal vulkanen open, wereldwijd???? Daar moet je dan wel echt in geloven

Van de zondvloed weet ik dat het wereldwijd was. De hele aarde heeft onder water gestaan.
- En water en modder geeft versteende fossielen
Kijk a.u.b. net zo kritisch naar je eigen argumenten als naar die van een ander ....
- Collateral bedoelt dat je in alle delen van de wereld fossielen vind, jij maakt er van dat het op elke plaats moet zijn.
Ik denk niet dat er een evolutionist is die denkt dat
overal vulkanen open braken ; dat is meer een argument dat jij nodig hebt als je wilt zeggen dat alle fossielen door de zondvloed zijn veroorzaakt ...
Bij een geologische kolom veroorzaakt door een wereldwijde zondvloed zou je verwachten dat-ie wel overal compleet is, maar je zegt zelf al: "
De geologische kolom [die de zondvloed nodig heeft
], bestaat niet eens. Het is een fictieve kolom, opgestapeld uit stukjes die je overal ter wereld vindt. "
Voor de evolutieleer is dit juist te verwachten, omdat je verwacht dat in bepaalde periodes vulkanen en vloedgolven in bepaalde regios zijn, en in andere periodes elders ...