Maagdenvlies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 10:29

Verder zou ik joris willen zeggen dat ik zijn ouwe-jongens-krentenbrood-taal niet op prijs stel. Uit zijn reactie proef ik nou lichte perversiteit. Ook zijn ordevoorstel wijs ik af.

oei, geachte meneer torenspits. mag ik u heel beleefd om een nadere uitwerking van bovenstaande reactie vragen? Ik heb namelijk het bange vermoeden dat u ofwel mijn boodschap niet begrepen hebt ofwel mij nu op een wat vervelende manier aan het beledigen bent.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 22 mar 2003 10:51

Denk je eens in dat je zes jaar oud bent en je vader doet dit bij je. Al zegt hij tegen je dat het een wetenschappelijk onderzoek is. Dat veranderd toch niets, dan voel je je toch vreselijk smerig. Zeker nu je dit allemaal weet. Al weet je wel dat je zelf niet schuldig hieraan bent, toch voel je je vies en gebruikt en noem maar op.
Die vieze gore vuile misbruiker zou zijn dochter, vrouw of welk ander vrouwelijk wezen dan ook, nooit meer mogen zien. Verbannen. Zo heeft hij levenslang en kunnen zijn vrouw en dochter misschien weer een zo normaal mogelijk leven beginnen. Is het niet zo dat wanneer deze man dit één keer heeft gedaan, hij dat bij zijn kleindochtertjes weer gaat doen. Of misschien andere meisjes of zijn eigen vrouw. Misschien blijft het de volgende keer wel geheim. En het gaat hier niet alleen over onderzoek of misbruik, maar dus ook over verkrachting. Want gaat het niet altijd van kwaad tot erger?
Klinkt heavy allemaal. Maar hoe zit het met vergeving? Moeten we vertrouwen hebben in God dat hij deze man in laat zien wat hij gedaan heeft en de gevolgen hiervan in laat zien? Het lijkt mij heel moeilijk om rechter te zijn, in welke zin dan ook.

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 11:05

Klinkt heavy allemaal. Maar hoe zit het met vergeving? Moeten we vertrouwen hebben in God dat hij deze man in laat zien wat hij gedaan heeft en de gevolgen hiervan in laat zien? Het lijkt mij heel moeilijk om rechter te zijn, in welke zin dan ook.

gelukkig schrijf je dit ook nog. Allereerst : ik heb heel goed door hoe moeilijk en ingrijpend dit onderwerp is en kan zijn. En hoeveel pijn het mensen kan doen, ontzettend veel.

Ik denk dat zo'n kwaad oordeel op dezeman op zich heel terecht is. Maar Jezus is ook voor deze man gestorven!!! Moeilijk te geloven, maar het is wel zo denk ik.
omdat overspel en seksuele ontucht zo duidelijk als zonde wordt aangewezen i de bijbel ben ik er zeker van dat er ook een weg terug is. Juist omdat ze zo expliciet beschreven worden denk ik dat je uit die zonde kan komen door je leven aan JEzus te geven en een intensieve begeleiding door psyco-pastoraalwerkers.

wat uiteraard niet betekent dat hij de consequenties van zijn daad moet dragen. euh, die moet hij dus wél dragen.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 22 mar 2003 11:26

Aargh Torenspits, elke middelbare scholier leert met biologie dat de relatie maagdenvlies-maagdheid niet bestaat en dat die hele Islamitische rite hierom een fabeltje is.

Alsjeblieft, je beseft echt niet hoe pijnlijk dit kan liggen bij mensen. Deze vraag reet bij mij en bij vele anderen een wond open (en nee, ik ben geen slachtoffer van incest, gelukkig!). Het is echt beter om hier niet via een forum aan te komen, het ligt veel te teer. Als je door seksuele intimidatie je vertrouwen in mensen kwijt bent geraakt dan zul je dat niet echt gauw herwinnen als mannen op zo'n manier praten.
Ik hoop op je begrip..

Groetjes Chloë
Laatst gewijzigd door Chloë op 22 mar 2003 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 22 mar 2003 11:32

Torenspits, het verbaast me niets dat jij de vrouw van je leven nog niet hebt gevonden. Zeker met zo'n instelling. Niet bepaald de normale gedachtengang van een vrouwelijk wezen. Dan kun je wel zeggen dat je irl nooit dingen zo omschrijft, maar vroeg of laat komt het kwaad er toch wel uit. En sommige dingen zijn nu eenmaal makkelijker te slikken dan andere. Nu heeft iedereen er wel iets van gezegd. Denk de volgende keer nog even twee keer na voordat je een bericht plaatst. Of het moet je te doen zijn om de reacties.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Maagdenvlies

Berichtdoor Cybercurse » 22 mar 2003 12:17

Torenspits:
In mijn grote onwetendheid van de vrouw zou ik ook wel graag eens het maagdenvlies willen zien. Zonder seksuele, maar met religieuze interresse.

Als jij ook zo geinterresseert bent in het maagdenvlies Torenspits, zoals je zelf aangeeft, ga dan een schaap betasten ofzo, (als ze een maagdenvlies hebben) maar blijf van kinderen af..!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 22 mar 2003 19:43

Torenspits schreef:Aangezien ik nog altijd goeie hoop heb ooit te mogen trouwen, en dan het liefst met een maagd wil ik daar van tevoren gewoon wat meer van weten, niet pas in de huwelijksnacht.

een belangrijke vraag die nu bij me boven komt is :
zou je minder van iemand houden als het maagdenflies beschadicht was ?
of heb je haar lief voor wie zij is ongeacht haar onvolkomenheden ?
leaver dea as slaaf

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 mar 2003 21:35

Torenspits,

Natuurlijk mag je overdit soort zaken praten, het bespreekbaar maken. Maar let in het vervolg alsjeblieftalsjeblieft op je bewoording! Want uit jouw woorden klonk, onbewust misschien, absoluut geen respect voor gevoelens van vrouwen en voor de slachtoffers van dit geval.

Laten we bidden voor dit meisje en haar zus en voor alle kinderen die vernederd en kapot gemaakt worden/zijn door juist die mensen die zij voor 100% horen te vertrouwen en die hun liefdevol horen te beschermen . Het grootste recht wat een kind hoort te krijgen, zijn liefdevolle ouders. Mogen ze de Vader vinden in de enige ware God. Mogen ze bescherming en troost bij Hem vinden. En bij Jezus Christus, de leraar van de vergeving.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 23 mar 2003 20:29

In mijn grote onwetendheid van de vrouw zou ik ook wel graag eens het maagdenvlies willen zien. Zonder seksuele, maar met religieuze interresse.
Is dat in religieuze zin een verboden verlangen? Is 'het ontbloten van haar schaamte' al een daad van overspel of losbandigheid of kan dat wel volgens jullie?

Is het in religieuze zin een verboden verlangen? NEE :!:
Is 'het ontbloten van haar schaamte' al een daad van overspel of losbandigheid? JA :!:

Die laatste ja, is om het simpele feit, dat je ten eerste tegenwoordig maar een geschikt naslagwerk hoeft open te slaan en je hebt wat je aan het zoeken was. Wat overigens toch wel de eerste logische gedachte is als je iets dergelijks wilt weten. Daarbij is het niet bij elke vrouw hetzelfde en met persoonlijk onderzoek zou je niet eens een objectief beeld krijgen, waar je dus niks op kunt baseren.
En ten tweede(vooral), 100% zekerheid van een niet eerder plaatsgevonden gemeenschap kun je nooit hebben, vooral om de al genoemde redenen en zelfs zonder tampons/turnen etc. kan het al gedaan zijn met dat vlies :!: Daarbij is het toch te ziekelijk voor woorden, als je al instemt met de gedachte om met iemand te trouwen, dat je dan nog gaat vragen..."heej ik wil eerst controleren of je nog maagd bent". :cry:

Die rotzak die bij zijn dochter heeft liggen rommelen, moet gewoon zijn ballen d'raf gehakt krijgen, want hij vond het zelfs lollig om in de bak te zitten, en heeft in geen enkel zin een straf ondergaan. Zoals je zegt Torenspits die straf is veeeeel te laag.
sol lucet omnibus

joepie

Berichtdoor joepie » 24 mar 2003 10:10

Wat heeft het ZIEN van het maagdenvlies nu te maken met een religieus verlangen? En hoe kom je der bij dat het daarom goed zou zijn?
Snap van deze redenatie helemaal niks.
Het enige wat ik er van kan vinden is dat het een pervers verlangen is en ander niet. Ik zie het verband met religie helemaal niet.
En er is ook nog niemand die dat duidelijk heeft kunnen maken.
Dus af blijven van meisjes en vrouwen om zulke vreemde ongezonde gedachtenkronkels.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 mar 2003 10:56

Hoi,

de zaak is verderfelijk, dat lijkt me duidelijk. Waar ik me wel aan erger in het bericht is dat er helemaal bij moet dat het een oud-SGP-raadslid is. Of hij het doet of de buurman uit de straat, maakt dat verschil? Volgens mij komt deze grote ongerechtigheid in alle lagen van de bevolking en binnen alle (niet)religieuze stromingen, en binnen alle politieke partijen voor, dus is deze informatie puur als stemmingmakerij bedoelt :x

Als christen moet ik wel zeggen dat de zonde van de man groter is dan de zonde van iemand die totaal geen besef heeft van Bijbelse normen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 mar 2003 12:20

TK.. bijbelse normen of niet, sexueel misbruik van kinderen is ook verkeerd voor mensen die God niet kennen. Ook die weten dat ze ergens mee bezig zijn wat niet kan. Of zie ik dat nu zo verkeerd?

Verder ben ik dat SGP... met je eens.

De straf voor die man, als het echt bewezen is dat het zo is (blijkbaar wel, hij bekend) dan is zijn straf veel en veel te licht!!
Time flies when you have none!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 mar 2003 12:32

Je hebt gelijk. Incest is de enige zonde die overal ter wereld veroordeeld wordt, in alle culturen. Dus iedereen weet dat het fout is, en daarmee is het dus voor iedereen even erg als het gedaan wordt...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 24 mar 2003 13:15

Cybercurse schreef:Ik sluit me aan bij Meschianza!

Die smeerlap moeten ze lang opsluiten! Z'n eigen kind nog wel... Nooit, nooit, helemaal NOOIT mag een vader z'n kind zo betasten! Het 'wetenschappelijk onderzoek' lijkt me een regelrechte smoes, en al was het zo, opsluiten die vent!! (BAH!!!!)

hm, het lijkt me wel goed een wetenschappelijk onderzoek te doen hoe lang die vent nog leeft als je zijn hoofd onder water houdt (sorry voor de haatdragende toon)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 24 mar 2003 13:25

Het lijkt me op zich nog niet zo'n gekke gedachte dat je met iemand wil trouwen die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad. (netje he?)
Tis natuurlijk wel mooi als je samen dat voor de eerste keer beleeft.
Maar als je partner dan eerst je maagdenvlies wil betasten...nee daar zou ik ook niet van gediend zijn. Je woord mag toch genoeg zijn, nietwaar?

En torenspits:
Met mijn eerste reactie bedoel ik natuurlijk niet dat een vader zijn kind niet mag wassen of verschonen. Het was een reactie op jouw vraag. Een vader mag nooit op die wijze aan zijn kinderen zitten. Een vader die normaal van zn kinderen houdt zal zulke gedachten ook niet hebben bij het wassen of verschonen!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Terug naar “Archief”