http://www.biddenvoordegg.nl/
wat vinden jullie van dit initiatief?
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Ik zou het zelf niet zo snel verzonnen hebben, maar het is zeker een goed initiatief. Misschien helpt het... ik had zelf de moed om voor de GG te bidden al opgegeven namelijk. Verder ken ik de meeste initiatiefnemers wel, dat maakt mij iets minder objectief in dezen
Gershwin schreef:Mee eensEen verband impliceert per definitie een bepaalde starheid, een onveranderlijkheid. Net als je ook de PKN of de RK of welk hiërarchisch gestructureerd kerkverband logischerwijs kunt veranderen. God doet wonderen op gebed, sure, maar God werkt ook middelijk
Gershwin schreef:Klopt, maar het blijkt in de praktijk een ongeschreven regel dat die verbondenheid zonder persoonlijke binding (en dat heb je met kerkverbanden) op den duur leidt tot starheid... laat de statistiek er maar op los
Nee hoor, we gaan met z'n allen thuis lezenDus jullie zijn voorstanders van ongestructureerdheid? Chaos dus?
Raido schreef:Nee hoor, we gaan met z'n allen thuis lezenDus jullie zijn voorstanders van ongestructureerdheid? Chaos dus?
Maar ik ben voorstander voor een Christelijke Kerk, en probeer daar voor te knokken binnen de GG, maar het is vast ijdel werk...
hijwel schreef:Gershwin schreef:Ik zou het zelf niet zo snel verzonnen hebben, maar het is zeker een goed initiatief. Misschien helpt het... ik had zelf de moed om voor de GG te bidden al opgegeven namelijk. Verder ken ik de meeste initiatiefnemers wel, dat maakt mij iets minder objectief in dezen
haha.. ja ik heb het ook opgegeven..
volgens mij kunnen we beter bidden voor de groei van volgelingen van Jezus. En de eenheid daarvan i.p.v voor een kerkverband.
lindita schreef:hijwel schreef:Hier verbaas ik me echt een beetje over!![]()
God zegt Zelf in de Bijbel dat we volharden moeten in het bidden ('klopt en u zal opengedaan worden', klopt wordt ook wel vertaald met 'aanhouden, volharden')
@hijwel: het is idd goed om voor de wereldwijde christelijke gemeenschap te bidden, maar ik zou zeggen: vergeet daarbij zeker je eigen gemeenschap niet!
Je kunt toch bidden of de dominee de Bijbel goed mag uitleggen, of God hem wil helpen enz, ook al ben je het met bepaalde zaken misschien niet eens
hijwel schreef:Gershwin schreef:Ik zou het zelf niet zo snel verzonnen hebben, maar het is zeker een goed initiatief. Misschien helpt het... ik had zelf de moed om voor de GG te bidden al opgegeven namelijk. Verder ken ik de meeste initiatiefnemers wel, dat maakt mij iets minder objectief in dezen
haha.. ja ik heb het ook opgegeven..
volgens mij kunnen we beter bidden voor de groei van volgelingen van Jezus. En de eenheid daarvan i.p.v voor een kerkverband.
lindita schreef:Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen...![]()
Je bedoelt waarschijnlijk: het heeft geen zin om voor de eenheid van de GG te bidden.
Nog afgezien van het feit dat ik dit een fatalistische stelling vind: het heeft geen zin, dus bid ik maar niet, vraag ik me af waar je dit op baseert.
Geloof jij dat de eenheid van alle kerken in Nederland berijkt zou kunnen worden als de GG scheurt???
Wat betreft je laatste uitspraak: moet dat? En van wie moet dat?
We hadden als christenen de eenheid die er immers was moeten bewaren, maar ja, dat is achteraf makkelijk praten en wijzen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten