Dit terrein is misschien teveel een emotioneel mijnenveld. Iedere letter kan verkeerd opgevat worden.
Laat ik even het een en ander rechtzetten.
De uitspraak van de sergeant had betrekking op militaire zaken. Seksuele zaken werden daar natuurlijk niet besproken. De uitspraak is voor mij hier echter wel van toepassing.
De knipoog viel verkeerd, maar ik bedoelde aan te geven dat ook jullie wel weten dat er genoeg personen zijn die de grootste onschuld spelen en wel erg makkelijk hun verleden vergeten, zowel jongens als meisjes natuurlijk.
Verder zou ik joris willen zeggen dat ik zijn
ouwe-jongens-krentenbrood-taal niet op prijs stel. Uit zijn reactie proef ik nou lichte perversiteit. Ook zijn ordevoorstel wijs ik af.
Meschianza,
Ik kan je gevoel van woede goed begrijpen. Mij maken misbruik zaken ook kwaad, zeker -zoals je zegt- wanneer dat gebeurt met de bijbel onder de arm. Walgelijk. De duistere krachten hebben op dit terrein vernietigend werk gedaan. Zo erg zelfs dat het goede eronder lijdt. Als een predikant of priester een kind een aai over zijn bol geeft is hij al verdacht.
Lotte lijkt zelfs zover te gaan dat een vader niet eens zijn baby/kleuter mag verschonen en wassen
Ik stel voor dat we niet de rechtszaak van het oud SGP-raadslid hier over gaan doen. Dat laten we aan de rechterlijke macht over en uiteindelijk aan God(Lev.18:6).
Joepie neem ik het kwalijk dat zij mij pervers noemt. Haar adviezen leg ik dan ook vrij makkelijk naast me neer. Mij opzadelen met een studie gynaecologie omdat een vraag te gevoelig ligt is te zot voor woorden.
Als ik er niets over te weten kom is het mij ook best, hoor. Maar ik heb een poging gedaan.
De Bijbel staat vol met interessante dingen om te onderzoeken. Ik vind wel weer wat anders.
Maar het bevreemdt mij dat wat mogelijk was in de tijd van Mozes (Deut.22:15) anno 2003 niet meer mogelijk zou zijn.
Anna,
het geeft niet hoor dat je het moeilijk onder woorden kunt brengen; dat vind ik heel begrijpelijk. Erg bedankt voor je bijdrage.
De rest ook trouwens.
Misschien moet de discussie maar op slot of verwijderd worden?