Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sensible

Berichtdoor sensible » 08 feb 2005 21:23

nonno schreef:Wat ben ik blij dat ik toen toch maar voor 'volledig school' heb gekozen!!
Hoewel de eindopdracht ook best stressen was.
Van een vriendin hoor ik ook dat het inderdaad best druk is werken en leren.
Ben nu (gelukkig) al een half jaar aan 't werk. Het bevalt me best, maar toch... ben blij als ik straks een cursus mag volgen.. :)
En idd Gerdien.. in de zorg ben je nooit uitgeleerd...!

Succes met alles!

En TOCH ben ik blij dat ik die duale leerweg heb gekozen. het is echt waar, je praktij ervaring loopt gewoon een stuk vooruit op de voltijd opleiding. (en dat heb ik niet een alleen van mezelf, maar ook van gediplomeerde collega's en familieleden)

heb nu twee dagen op de cardio gewerkt. Ben eerlijk gezegt echt nog niet enthousiast. 't enige wat je ongeveer doet is bloeddrukmeten, en ECG-tjes maken...(omt een beetje te overdrijven)

hoop dat ik mijn mening snel bij kan stellen

liefs, Sens

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 08 feb 2005 21:32

mafda schreef:ff n vraagje..

ik doe de opleiding verpleegkundige... maar omdat ik werk en leer... kome me opdrachten bijna nooit klaar omdat je volledig moet meedraaien..:S

wie heeft dit ook??

wat doen jullie dan?? gaan jullie gewoon zitten of doen jullie ook in je vakantie nog n zooi opdrachten afmaken omdat het anders niet kan??

Ha mafda

Ik herken het ook wel hoor. Ik doe dan de verkorte opleiding tot verpleegkundige (dus extra veel opdr in een korte periode) Dit levert bij mij ook wel de nodige stress momenten op. Ik maak continue m'n opdrachten (soms hoef ik een opdr maar 1x te doen omdat er anders in de knoop kom met m'n andere opdr hier kwam de praktijkbegl. zelf mee d:)b ) Maar ik ga in vakantie's ook gewoon door met m'n opdrachten anders haal ik het niet, denk ik.

Ik zie enorm tegen m'n scriptie en m'n veldopdrachten op. dat lijkt me echt een verschrikkelijk gedoe allemaal.

groetjes
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

sensible

Berichtdoor sensible » 10 feb 2005 10:50

kipje18 schreef:

ik doe de opleiding verpleegkundige... maar omdat ik werk en leer... kome me opdrachten bijna nooit klaar omdat je volledig moet meedraaien..:S

wie heeft dit ook??

wat doen jullie dan?? gaan jullie gewoon zitten of doen jullie ook in je vakantie nog n zooi opdrachten afmaken omdat het anders niet kan??

Ha mafda

Ik herken het ook wel hoor. Ik doe dan de verkorte opleiding tot verpleegkundige (dus extra veel opdr in een korte periode) Dit levert bij mij ook wel de nodige stress momenten op. Ik maak continue m'n opdrachten (soms hoef ik een opdr maar 1x te doen omdat er anders in de knoop kom met m'n andere opdr hier kwam de praktijkbegl. zelf mee d:)b ) Maar ik ga in vakantie's ook gewoon door met m'n opdrachten anders haal ik het niet, denk ik.

Ik zie enorm tegen m'n scriptie en m'n veldopdrachten op. dat lijkt me echt een verschrikkelijk gedoe allemaal.

groetjes

by the way,

In de nieuwe TVZ, nr.2 van dit jaar staat hoe geweldig de duale opleiding is t.o.v. de voltijd.

Enne, als HBO-vers mogen we in de toekomst misschien wel direct door voor de IC-opleiding na de HBO-v, (dus geen jaar werkervaring meer nodig)

leuk tijdschrift :D

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 11 feb 2005 18:47

En TOCH ben ik blij dat ik die duale leerweg heb gekozen. het is echt waar, je praktij ervaring loopt gewoon een stuk vooruit op de voltijd opleiding. (en dat heb ik niet een alleen van mezelf, maar ook van gediplomeerde collega's en familieleden)

Ben ik het ook wel mee eens hoor! Ik bedoel... geloof ik ook vast!
Heb er geen ervaring in, zag het zelf niet zo zitten.
En ja, dan moet je de stess maar (even) voor lief nemen :wink:

Enne..hopelijk mag je snel aan het 'echte' werk. Is wel 10x leuker jah, dan een beetje blddruk meten ed.
Succes!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 feb 2005 20:01

zo... mijn eerste stage week zit erop. Wel weer wennen dat werken
Ik zit dus op een PGafdeling, de 'lichtste' die er is. Mensen hebben alleen begeleiding nodig. Ze kunnen dus eigelijk alles zelf, alleen ze hebben de sturing nodig. Eigelijk werken met de handen op de rug, iets wat ik niet kan. Ik heb er dus ook bijna niet te helpen bij de ADL enzo.
Maar verder is het wel leuk. Het is vooral leuk om te zien, hoe ze willen verbloemen dat ze het niet meer weten. Of andere 'leuke'voorvalletjes, zoals iemand die zich wilde wassen met zijn eigen urine. :shock: Dan griezel ik toch wel even, en ik vind het dan ook we zielig voor die man. Maar goed, later konden we erom lachen. Verder is het wel leuk, maar niets voor mijn toekomst

Owjah... wie weet wat de P betekent van PDL, wij dachten van passieve dagelijkse levensverrichtingen, maar we wisten het niet zeker. Weten jullie het???
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2005 00:25

passieve is het. (jullie hadden het wel goed)

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 15 feb 2005 11:01

mw schreef:zo ik zal ook maar weer eens wat posten.

Ik mag maandag weer op stage. Deze keer ga ik in een verpleeghuis, op een PGafdeling werken. Ik heb er jammer genoeg totaal geen zin in. Maar ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het een leuke en leerzame stage zal worden.

Waar ben je aan het stage lopen en valt het mee?
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 15 feb 2005 11:04

wie heeft dit ook??

ja dat heb ik ook, maar ik geef het altijd door aan de praktijk begeleider, en soms lukt het dan om een dag vrij te krijgen.
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 feb 2005 17:57

UKske schreef:
mw schreef:zo ik zal ook maar weer eens wat posten.

Ik mag maandag weer op stage. Deze keer ga ik in een verpleeghuis, op een PGafdeling werken. Ik heb er jammer genoeg totaal geen zin in. Maar ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het een leuke en leerzame stage zal worden.

Waar ben je aan het stage lopen en valt het mee?

lelystad, verpleeghuis. PG afdeling
Het viel mee en tegen. Ik had verwacht dat ik de hele dag zou lopen rennen en dat ik gek zou worden tussen de dementen. Maar het tegenovergestelde is waar. De mensen kunnen alles zelf nog, alleen begeleiding nodig. Dat valt me tegen, omdat ik dan weinig te doen heb. Het valt mee in de zin dat ik de omgang met de zorgvragers makkelijker vind dat ik eerst gedacht had
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 15 feb 2005 19:04

ben nu aan mijn nieuwe stage (2e semester, 3e jaar) bezig. Kloop nu op een gesloten afdeling voor volwassenen. Dat is ook best heftig. Iemand van jullie daar ervaring mee?
Engaged @ 07-01-2005

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2005 10:32

hoi hoi
ik heb nu 4 stage s achter de rug
eerste was thuiszorg
tweede verzorgingstehuis
derde verpleegtehuis
en nu ben ik bijna klaar met me laatste stage in een verzorg/verpleegtehuis waar meer dan de helft van de bewoners psychische problemen heeft is erg zwaar maar heel leerzaam en leuk!
maar het meest trekt me demente mensen dat vind ik echt geweldig om mee om te gaan

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 19 feb 2005 13:21

Hey ik ben bezig met mijn 4e stage.. Eerst heb ik 1 dag in de week (een heel schooljaar lang) in de Huishouding stage gelopen in een rusthuis (voor hoogbejaarden). was heel gezellig en leuk.
Tweede stage was in een Woonzorgcomplex, waren wel leuke mensen, meeste hadden alleen begeleiding nodig.
Derde stage was Thuiszorg, daar vond ik persoonlijk niks aan omdat ik me meer 'gast' voelde dan een verzorgende.
Vierde stage ben ik afgelopen maandag begonnen, ook weer Thuiszorg (weer hetzelfde rusthuis voor hoogbejaarden ) maar nu vind ik het heel erg leuk! Mede omdat ik nu wel hele leuke en gezellige collega's heb :lol:
Afbeelding

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 21 feb 2005 23:25

Annemieke86 schreef:Hey ik ben bezig met mijn 4e stage.. Eerst heb ik 1 dag in de week (een heel schooljaar lang) in de Huishouding stage gelopen in een rusthuis (voor hoogbejaarden). was heel gezellig en leuk.
Tweede stage was in een Woonzorgcomplex, waren wel leuke mensen, meeste hadden alleen begeleiding nodig.
Derde stage was Thuiszorg, daar vond ik persoonlijk niks aan omdat ik me meer 'gast' voelde dan een verzorgende.
Vierde stage ben ik afgelopen maandag begonnen, ook weer Thuiszorg (weer hetzelfde rusthuis voor hoogbejaarden ) maar nu vind ik het heel erg leuk! Mede omdat ik nu wel hele leuke en gezellige collega's heb :lol:

Leuk dat je het nu wel naar je zin hebt!!! Een team kan je periode leuk of verschrikkelijk vervelend maken.
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Maxi
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Maxi » 22 feb 2005 10:58

Ik zit int 2e jaar van de opleiding voor verpleegkundige, alles gaat goed, behalve dat anatomie, daar struikel ik gewoon over!
Morgen hoor ik waar ik stage mag gaan lopen, zal me echt benieuwen!
Be cool, eet een appel

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 22 feb 2005 11:11

Maxi schreef:Ik zit int 2e jaar van de opleiding voor verpleegkundige, alles gaat goed, behalve dat anatomie, daar struikel ik gewoon over!
Anatomie moet je gewoon stampen en eigenlijk moet je zorgen dat je het een keer in het echt kunt bekijken. Bijvoorbeeld bij een stage op de OK, daar leer je echt heel veel en snel :lol:.

Of gewoon zoals we dat bij geneeskunde doen: op de snijzaal, kun je op je gemak kijken hoe alles ligt. En dan thuis weer al die namen in je hoofd stampen :lol:. Maar veel plezier met al die stages van jullie.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Terug naar “Archief”