kees61 schreef:Maar jij begon over de BEWIJZEN van de evolutietheorie en dan wil ik die natuurlijk wel zien en om die te kunnen geven, moet je de evolutie opnieuw kunnen laten gebeuren.
Dat is natuurlijk onzin. Bewijzen kan ook door het laten zien van bewijsmateriaal. En er is materiaal zat om evolutie te bewijzen.
Geloof jij trouwens nog steeds dat de zon (plus de rest van het heelal) om de aarde draait i.p.v. de aarde om de zon? Dat staat namelijk ook in de bijbel...
Als je echter zegt dat je in de evolutietheorie GELOOFT dan zijn we klaar, einde discussie.
Ik geloof in de waarheid van de evolutietheorie, omdat er zo veel bewijs voor is.
Collateral schreef:De evolutietheorie is een volwaardige wetenschappelijke theorie: ze wordt gesteund door empirische bewijzen, voorspelt testbare resultaten (micro-evolutie) en is (dus) falsificeerbaar.
Er blijkt een verschil te zijn tussen miceo-ecolutie en macro-evolutie.
Een griep virus verandert steeds, daarom zijn er ieder jaar nieuwe inentingen nodig voor wie daar gebruik van wil maken, maar een griep virus verandert niet spontaan in een HIV-virus ofzo. Ontstaan van een nieuwe levensvorm door evolutie is grote kolder.
Zoals jij het stelt is het inderdaad grote kolder. Maar je geeft weer een mooi staaltje creationistisch denken weer: een foutieve eigen versie van de evolutietheorie bedenken en die vervolgens afkraken.
Het ontstaan van nieuwe levensvormen gebeurt niet met sprongen. Het gebeurt aan de hand van een zeer grote reeks minieme veranderingen. Als je nu eens serieus naar bijvoorbeeld deze pagina had gekeken, was je dat misschien duidelijk geworden.
Collateral schreef:aan Rene:
Dus ik zou graag van jou vernemen wat het 'bewijs' is waar je het over hebt. Welke punten van de evolutietheorie zijn gefalsificeerd?
Er is zoveel te vinden op het internet dat tegen evolutie pleit.
Ja, en het jammere van die sites is dat ze bijna allemaal gebaseerd zijn op drogredeneringen, pseudo-wetenschap of pertinente (christen-onwaardige) leugens (zoals het Lady Hope-verhaal). En wat nog erger is: iemand als jij bladert die even door en denkt: "Tjonge, het ziet er wel overtuigend uit, er klopt inderdaad niks van de evolutietheorie."
Dit is ook de reden dat ik Rene Z vroeg om bewijs i.p.v. een paar losse artikelen, omdat ik al vermoedde dat zijn 'bewijs' weinig meer inhield dan 'kijk maar eens op deze website'.
Ik dacht vroeger ook dat er niks van de evolutietheorie klopte, todat het me echt begon te interesseren en ik 'wetenschappers' van beide kanten serieus ging nemen. Toen bleek voor mij dat het creationisme eigenlijk geen wetenschap is, maar een methode om op allerlei foute manieren de evolutietheorie onderuit te halen, wat ze totaal niet gelukt is bij degenen die een grondig inzicht hebben in de materie.