suus_ schreef:he, ik wil van de zomer weer graag in de bediening gaan werken.
Goed zo. Hard werken is goed voor de mens. Beter dan 7 weken op je gat zitten / rug liggen...
mijn baas betaald mij zwart uit.
Tja..dat zou elke baas wel willen...maar eerlijk duurt het langst.
moet ik mij schuldig voelen wat betreft de ontzien van belasting gelden.
Ja. Je baas behoort, net als elke andere ondernemer, de werkgevers en werknemerspremies in te houden.
Hij kan overigens wel verkiezen je in het grijze circuit te houden. Dan wordt er geen loonheffing ingehouden, omdat je die toch wel terug gaat vragen via je Tj biljet. Echter: (en hier zittum de kneep) je baas behoort de door jouw verdiende gelden op te geven. En dus in zn jaarrekening te verantwoorden. Kan je dus niet betalen uit zn eigen zak. En daar is deze beetje beuner dus mee bezig.
Wat ik altijd erg gevaarlijk vindt: officieel ben je dus nergens aangemeld. Ben je dan wel verzekerd als jij aldaar, laten we zeggen, een klant per ongeluk een glas op het hoofd laat vallen en de klant heeft letselschade ?
Of je hebt zelf schade?
of is mijn baas daar verantwoordelijk voor.
Onwetendheid is een andere zaak. Maar dit is een voorstel van hem (fout vind ik) en jij hebt de keus. Je kiest dus zelf. Overigens dient elke burger de wet te kennen en daardoor te weten enz enz
stel je wordt gepakt voor wie is dan de boete?
De werkgever krijgt een boete. En navordering. Dit kan hij waarschijnlijk niet bij jou verhalen. Ik denk (weet het niet zeker) dat jou geen boete staat te wachten...