[NIEUW] (1563) "Wij hebben (..)drie kinderen en mijn vr

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 16 feb 2005 16:01

Ik vind het antwoord van de ds kort maar niet ongenuanceerd. De keuze voor wel of geen kinderen krijgen hoort niet af te hangen van eventuele (!) financiele zorgen over pas 16 jaar.
Ds spreekt volgens mij duidelijk uit dat in andere situaties er andere vragen en antwoorden kunnen zijn.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 16 feb 2005 17:33

De keuze voor wel of geen kinderen krijgen hoort niet af te hangen van eventuele (!) financiele zorgen over pas 16 jaar.

Dan ben je wel erg stom bezig vind ik. Je krijgt een hoop kinderen, waarvan je weet dat je later de kosten niet op kunt brengen. Dat is toch onverantwoord?
Engaged @ 07-01-2005

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 feb 2005 18:15

Maja de Bij schreef:De keuze voor wel of geen kinderen krijgen hoort niet af te hangen van eventuele (!) financiele zorgen over pas 16 jaar.

tja maar je kunt er wel wat rekening meehouden

caprice

Berichtdoor caprice » 16 feb 2005 19:07

M@rije schreef:Maar wat als gewoon geen vierde kind WILT?

Ik zou toch meer waarde hechten aan de wil van God. Vraag Hem of Hij wil doen wat Hem behaagt, en of Hij (een wijze) uitkomst wil geven.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 feb 2005 19:12

Is dat eigelijk wel een oplossing Caprice? Als je geen 4e kind aankan moet je er ook niet aan beginnen mi.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 16 feb 2005 19:44

M@rije schreef:
De keuze voor wel of geen kinderen krijgen hoort niet af te hangen van eventuele (!) financiele zorgen over pas 16 jaar.

Dan ben je wel erg stom bezig vind ik. Je krijgt een hoop kinderen, waarvan je weet dat je later de kosten niet op kunt brengen. Dat is toch onverantwoord?

Ach, wie er drie groot krijgt, krijgt er ook vier groot. :D
Daar gaat het me om.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

caprice

Berichtdoor caprice » 16 feb 2005 21:28

Yael schreef:Is dat eigelijk wel een oplossing Caprice? Als je geen 4e kind aankan moet je er ook niet aan beginnen mi.

Wilde je vragen of het wel een oplossing is om het aan de Heere voor te leggen?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 feb 2005 22:15

caprice schreef:
Yael schreef:Is dat eigelijk wel een oplossing Caprice? Als je geen 4e kind aankan moet je er ook niet aan beginnen mi.

meer en dan af te wachten wat er dan gebeurd... ik weet niet of dat praktisch werkt?

alles met God delen is natuurlijk heel goed.

caprice

Berichtdoor caprice » 16 feb 2005 22:17

Yael schreef:
caprice schreef:

meer en dan af te wachten wat er dan gebeurd... ik weet niet of dat praktisch werkt?

alles met God delen is natuurlijk heel goed.

Vertrouw op God door geenen vrees gestoord.

Dan kom je toch nooit beschaamd uit?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 02:51

Maja de Bij schreef:Ik vind het antwoord van de ds kort maar niet ongenuanceerd. De keuze voor wel of geen kinderen krijgen hoort niet af te hangen van eventuele (!) financiele zorgen over pas 16 jaar.
Ds spreekt volgens mij duidelijk uit dat in andere situaties er andere vragen en antwoorden kunnen zijn.

Het is uitermate ongenuanceerd. Je kunt het er natuurlijk best mee eens zijn, maar het laat geen enkele ruimte voor andere overwegingen.

caprice schreef:Ik zou toch meer waarde hechten aan de wil van God. Vraag Hem of Hij wil doen wat Hem behaagt, en of Hij (een wijze) uitkomst wil geven.

We weten allemaal dat God's wil in dit geval opmerkelijk veel correlatie vertoont met het al dan niet 'beschermd' zijn van het geslachtsverkeer..

caprice

Berichtdoor caprice » 17 feb 2005 06:21

Aragorn schreef:
caprice schreef:Ik zou toch meer waarde hechten aan de wil van God. Vraag Hem of Hij wil doen wat Hem behaagt, en of Hij (een wijze) uitkomst wil geven.

We weten allemaal dat God's wil in dit geval opmerkelijk veel correlatie vertoont met het al dan niet 'beschermd' zijn van het geslachtsverkeer..

Of wij wensen God buiten te sluiten.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 feb 2005 09:14

Dit is altijd een goed iets, Caprice. Enkel als je als toekomstig ouder met de bibbers blijft rondlopen omdat je partner krijg nog een kindje wil en jij dat absoluut niet ziet zitten, lijkt het mij niet verstandig. De verantwoordelijkheid die je als mens hebt gaat wat mij betreft hier ook op.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 feb 2005 19:39

caprice schreef:Vertrouw op God door geenen vrees gestoord.

Dan kom je toch nooit beschaamd uit?

Dat is wel zo, maar dat garandeerd niet dat er geen 4e kind kan komen die dan ongewenst is door het ouderpaar of door 1 van de ouders.
Misschien is het dan beter als je geen kinderwens meer heb je te laten steriliseren, maar ik denk dat ieder voor zich die keuze moet maken en dat een dominee zich daar niet mee hoeft te bemoeien.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 feb 2005 19:41

caprice schreef:
Aragorn schreef:We weten allemaal dat God's wil in dit geval opmerkelijk veel correlatie vertoont met het al dan niet 'beschermd' zijn van het geslachtsverkeer..

waarom is dat God buitensluiten?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 20:29

caprice schreef:
Aragorn schreef:

Nu stel je alweer God's wil en het krijgen van een maximaal aantal kinderen op 1 lijn.. :shock:

God's voorzienigheid werkt mede door onze acties, iets wat Calvijn volgens mij ook al zei.

Terug naar “Archief”