Samen één zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 12:20

Hey Raido, leuk zo'n discussie!!

Weet je dat ik geen id hebt wat jij nou bent? Jongetje of meisje??? Je naam doet vermoeden jongetje...

Jij schreef:
Ik denk niet dat je lichamelijk gemeenschap moet hebben als je de geestelijke eenheid niet voelt.

Ik ben het niet helemaal met je eens! Je moet niet beginnen met trouwen wanneer er geen basis van eenheid is... Dat beaam ik. En als je getrouwd ben zal er vaak gemeenschap zijn op basis van deze eenheid. Maar soms kun je erge ruzie hebben gehad en als het goed is gepraat kan de eenheid nog ver weg zijn. Ook dan kan de gemeenschap helpen om deze eenheid terug te vinden. Je moet geen sex hebben om de sex, maar ik geloof wel dat je met sex mag beginnen uit liefde om weer tot een eenheid te worden!!!

Ook is er het feit dat jongens sneller en vaker zin hebben in sex als meisjes (misschien meot ik zeggen vrouwen en mannen???) Ik geloof dat je als vrouw dan wel een keer op de aanhalingen van de man mag ingaan zonder dat je al zin hebt...de zin komt vaak later wel. Ik zeg niet dat de vrouw moet wanneer de man wil ofzo...ik heb het hier over liefde!!! De bijbel zegt: 1 Korinte 7:4 De vrouw heeft de macht niet over haar eigen lichaam, maar de man; en desgelijks ook de man heeft de macht niet over zijn eigen lichaam, maar de vrouw.

Eerst dacht ik dat dat betekende dat de vrouw moest wanneer de man wilde en anders om. Maar dat betekend het niet, daaraan gaat een relatie kapot. Wat ik hieruit wel kan halen is dat je als vrouw voor je man (en ook lichamelijk) moet zorgen als je eigen lichaam en andersom!!

Het kan dus zijn dat je vanuit eenheid seks zal beleven!!! Maar dit hoeft niet als de basis maar liefde is, zo kan de sex dus ook (gevoel van) eenheid voortbrengen!!

Liefs prinsesje

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 13:58

Ook is er het feit dat jongens sneller en vaker zin hebben in sex als meisjes (misschien meot ik zeggen vrouwen en mannen???) Ik geloof dat je als vrouw dan wel een keer op de aanhalingen van de man mag ingaan zonder dat je al zin hebt...de zin komt vaak later wel. Ik zeg niet dat de vrouw moet wanneer de man wil ofzo...ik heb het hier over liefde!!! De bijbel zegt: 1 Korinte 7:4 De vrouw heeft de macht niet over haar eigen lichaam, maar de man; en desgelijks ook de man heeft de macht niet over zijn eigen lichaam, maar de vrouw.
daar ben ik het gansch mee on eens, het is zo dat jongens c.q mannen opgewonden kunnen raken bij het zien van seksueel getinte dingen, het is not done voor een jongen om een schone jongedame op posterformaat in zijn slaapkamer te hebben want dat is voor seksuele begeerte... En de meiden? posters van hunks als Depp en andere gozers, in blote bas en dikke spieren... dat is ook seksueel.

In een relatie, je doet alles samen, een meisje heeft niet langzamer zin in seks dan een jongen ookal denken veel mensen dat. Maar dat is een andere discussie. O ja, dit nog, misschien is de seksuele lust van een jongen wat meer lichamelijker gericht dan een meisje, gewoon omdat een vrouw zo geheel anders is dan een man, een vrouwenlichaam is seksueler (rare zin maybe), maar een dame heeft een groter achterwerk dat beweegt meer bij het lopen bijvoorbeeld, dat heeft een jongen niet en zo zijn er meer dingen.

Ik geloof dat je als vrouw dan wel een keer op de aanhalingen van de man mag ingaan zonder dat je al zin hebt
ben ik het mee oneens, als het echt tegen de zin van de vrouw is en de man wil het... (ware liefde wacht...) dan is het niet meer dan een verkrachting.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 feb 2005 15:13

Raido schreef:
Ik geloof dat je als vrouw dan wel een keer op de aanhalingen van de man mag ingaan zonder dat je al zin hebt
ben ik het mee oneens, als het echt tegen de zin van de vrouw is en de man wil het... (ware liefde wacht...) dan is het niet meer dan een verkrachting.

Er is nog wel een verschil tussen ingaan op aanhalingen en je laten verkrachten.. :shock: En zin en zin zijn ook twee (of meer) verschillende dingen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 15:16

okay... what the hack zijn aanhalingen?

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 16 feb 2005 15:42

samen één worden??
lijkt me FANTASTISCH!! :mrgreen:
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 15:53

uhuh.... mij ook :D maar niet om het een zijn ;-)

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 18:16

Met aanhalingen bedoel ik dat de man laat blijken dat hij zin in seks heeft (dit kan ook de vrouw zijn!). Hier kan de vrouw voor kiezen om op in te gaan of niet (man ook), als ze hierop in gaat maar nog niet zoveel zin heeft, kan het vanzelf komen (geld OOK voor ce man) Als ze de zin niet krijgt hoeft het niet direct sex te worden! Het kan ook bij een beetje knuffelen blijven of strelen dat kan ook fijn zijn! Hier is dus verreweg sprake van verkrachting! Ik had het namelijk over seks op basis van liefde! De vrouw kiest uit LIEFDE ervoor om in te gaan op de man, de man stopt uit liefde wanneer de vrouw echt nie'op gang'kan komen!!! Dit is ook eenheid!

Raido:
In een relatie, je doet alles samen, een meisje heeft niet langzamer zin in seks dan een jongen ookal denken veel mensen dat. Maar dat is een andere discussie.

Je kunt het hiermee oneens zijn, maar het blijft (wetenschappelijk) een feit dat de vrouw biologisch gezien minder snel op gang zal komen dan een man... Het is dan ook een kunst voor man en vrouw samen om hier een eenheid in te krijgen... om samen datgeen te beleven dat voor hun samen is bedoelt. Dit zal niet altijd even gemakkelijk zijn, gewoon omdat de man en vrouw lichamelijk, emotioneel en ook in hun seksualiteit verschillen! Maar juist die verschillen zal die eenheid meer doen weergeven. In een relatie doe je zeker alles samen, ook het streven naar die seksualiteit. Seks blijft een groei dat doe je niet in eenker perfect...maar daar groei je samen in...juist door die verschillen en juist daardoor word je meer één.

Liefs Prinsesje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 feb 2005 20:51

Raido schreef:uhuh.... mij ook :D maar niet om het een zijn ;-)

Waarom dan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 feb 2005 20:56

Aragorn schreef:
Raido schreef:uhuh.... mij ook :D maar niet om het een zijn ;-)
Waarom dan?
Zal weer wat duidelijker zijn.. niet OM het EEN zijn, als in 'lekker seks mogen hebben'... snaps?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 21:49

Ah oke. Seks is idd meer een middel dan een einddoel ja. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 feb 2005 21:57

Aragorn schreef:Ah oke. Seks is idd meer een middel dan een einddoel ja. :)
Zoals ik het zie wel :) middel c.q. manier

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 feb 2005 14:57

samen 1 zijn is iets geweldigs..

Ik geloof dat de gaven van de Geest je hierbij moeten onderstunen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2005 17:52

Amen! Daar is een mooi beeld voor. Het drievoudige snoer. De bijbel zegt dat zo'n snoer van 3 ineengevlochten touwen heel sterk is. Zo is het ook als je samen één bent maar God ook in die eenheid betrekt. Als je Hem er bij betrekt, als Hij de leidraad is in jullie relatie, dan heb je een hele sterke band en kun je met vertrouwen samen de toekomst tegemoet zien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mama
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mama » 21 feb 2005 23:56

Sjonge, wat een gave mensen ontmoet ik hier! Hebben jullie het dan nooit meegemaakt dat de adem je in de keel stokt bij het zien van een hele aantrekkelijke man/jongen en je dan niet direct denkt aan geestelijke dingen? :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2005 00:04

mama schreef:Sjonge, wat een gave mensen ontmoet ik hier! Hebben jullie het dan nooit meegemaakt dat de adem je in de keel stokt bij het zien van een hele aantrekkelijke man/jongen en je dan niet direct denkt aan geestelijke dingen? :oops:

Haha, natuurlijk wel. :D Ik denk ook niet dat daar veel verkeerds aan is; dat het geestelijke belangrijk is wil niet zeggen dat we het lichamelijke moeten gaan verwaarlozen of onderwaarderen.

Terug naar “Archief”