2 ruim ik er in voor wetenschapsjournalistiek,
2 voor written english for technologists
en 2 voor reformatorische wijsbegeerte
Ik ben halverwege het 4de jaar en heb mijn vrije ruimte nu dus al verspeeld...

Moderator: Moderafo's
TheEdge schreef:35% van de beroepsbevolking in Nederland heeft een opleiding in het hoger onderwijs afgerond van minstens drie jaar. Dat is het hoogste percentage in de wereld. Het niveau blijft echter ver achter bij het niveau van de hoger opgeleiden in bijvoorbeeld Engeland en de Verenigde Staten. Wanneer je NOG meer schrapt uit het programma wat jou een zekere basiskennis moet geven, en vervangt door maatschappelijke vakken, dan zakt het niveau van de afgestudeerde nog verder af. Lijkt me dus een slechte optie.
TheEdge schreef:Op de TU hebben ze trouwens wel mooie regelingen hoor, voor mensen die iets naast hun studie willen doen. Je krijgt er geen studiepunten voor, maar kunt van de TU voor bepaald studentenraads-, commissie- of bestuurswerk wel garantiemaanden of bestuursbeurs krijgen. Je moet in die periode echter wel nog steeds collegegeld betalen, dus helemaal gratis is het ook niet. Maar toch: de reden dat die regelingen er zijn, wil toch zeggen dat de TU het erg fijn vindt om academici af te leveren die meer waard zijn dan alleen die 5*42 studiepunten.
BJ schreef:Ok dat is dus ook wel iets positiefs. Daar heb ik niets op tegen. Je krijgt dus op een andere manier dan studiepunten een vergoeding voor iets wat je leert. Dat is dus prima.
BJ schreef:Het uitgangspunt voor deze discussie was dat de OV in veel gevallen overbodig zou zijn. En dat geldt denk ik nog steeds. Want door deze extra tijd kun je je OV ook langer behouden. En dus die dingen doen die je anders niet kon. Dus je "strippenkaart" is langer geldig en er staan meer vakjes op als het ware.
Sterretje schreef:Verder hoger college geld. Nee daar ben ik het niet mee eens. Gewoon laten wat het nu is.
Maar wel binnen een bepaald aantal jaar MOETEN afstuderen, anders terugbetalen. Dat vind ik dus echt wel nodig.
stelletje lanterfanterende lui die er soms zijn.
Ik geniet mega van mijn studentenleven, ik doe van alles en nog wat en ben echt niet mega druk met school. Toch scoor ik elk jaar echt wel al mijn studiepunten. Dat kan iedereen, zo niet, nivo lager misschien?
Verder kunnen studenten er best bij werken op zaterdag oid om bepaalde dingen te bekostigen. Ik heb ook gewoon minimum beurs, ben uitwonend (dus duur) heb een baan (tussen de 30/50 uur in de maand)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten