Samen één zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Samen één zijn

Berichtdoor marcel081276 » 14 feb 2005 20:18

Ik hoop 13 mei te gaan trouwen met de liefste vrouw van de wereld :lol:
dat is natuurlijk geweldig, maar ik zou wel eens willen weten hoe jullie tegen het 1 zijn (zoals het in Gods woord beschreven is) aankijken.

Vroeger zag ik het 1 worden heel anders als nu, toen dacht ik dat als je 1 werd je met elkaar naar bed mocht en dat was het dan. Maar nu ik Jezus echt in mijn leven heb zie ik de onbegrensde rijkdom van het 1 worden in, en is het met elkaar naar bed gaan ineens op de tweede plaats gekomen. Als je eens heel goed na gaat denken over dat 1 worden is dat iets geweldigs, iets prachtigs van God :!:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Samen één zijn

Berichtdoor Hydro » 14 feb 2005 20:34

marcel081276 schreef:Ik hoop 13 mei te gaan trouwen met de liefste vrouw van de wereld :lol:
dat is natuurlijk geweldig, maar ik zou wel eens willen weten hoe jullie tegen het 1 zijn (zoals het in Gods woord beschreven is) aankijken.

Vroeger zag ik het 1 worden heel anders als nu, toen dacht ik dat als je 1 werd je met elkaar naar bed mocht en dat was het dan. Maar nu ik Jezus echt in mijn leven heb zie ik de onbegrensde rijkdom van het 1 worden in, en is het met elkaar naar bed gaan ineens op de tweede plaats gekomen. Als je eens heel goed na gaat denken over dat 1 worden is dat iets geweldigs, iets prachtigs van God :!:

Mijn inziens heb je naast lichamelijk een worden alleen nog maar geestelijk een worden. En hoe kun je meer/beter een worden op het moment dat je lichamelijk ook een bent. Op dat moment is de verbondenheid met elkaar zo groot, zo intens, volgens mij kun je dan niet nog meer een worden. Op dat moment voel je je ook geestelijk zo verbonden met elkaar, omdat je elkaar dan hélemaal geeft aan elkaar. Je vertrouwd elkaar dan helemaal etc. Denk dat je lichamelijke en geestelijke eenwording ook niet los moet koppelen van elkaar.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 feb 2005 20:38

Wat fantastisch moet dat zijn, heel raar maar ik verlang zo naar die tijd, maar dat duurt nog lang voor mij. Waarom ga je met elkaar naar bed? Om het 'een vlees' zijn? Om de seks... nee om de liefde, om de eenheid die je voelt... en die eenheid begint in je geest.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 14 feb 2005 20:38

Het 1 worden van geest staat denk ik naast dat van het 1 worden van het lichaam, stel nou eens dat je door het 1 of ander niet met elkaar naar bed kan, maar dan ook echt nooit, ik geloof dat je dan nog totaal 1 kan worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2005 12:32

Ja, die seks is echt niet zo belangrijk als we allemaal wel denken. De wereld om ons heen doet ons geloven dat alles daarom draait, maar volgens mij klopt daar nix van. Ik voel me nu al soms een met m'n vriend, alsof we twee helften zijn die bij elkaar passen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 feb 2005 13:11

Dat heb ik ook lalage, en dan denk ik niet van, later lekker seks hebben, maar dan denk ik. Later, dan mag ik me helemaal geven, zonder grenzen, samen zijn in alles.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 feb 2005 16:48

Lalage schreef:Ja, die seks is echt niet zo belangrijk als we allemaal wel denken. De wereld om ons heen doet ons geloven dat alles daarom draait, maar volgens mij klopt daar nix van. Ik voel me nu al soms een met m'n vriend, alsof we twee helften zijn die bij elkaar passen.

Precies Lalage!! Ik vind sex helemaaaaal niet belangrijk ook niet na het huwelijk. Ik vind vertrouwen, eerlijkheid, oprecht, liefde en de binding die je met elkaar hebt veel belangrijker!!

Btw: Gefeliciteerd Marcel :D
Afbeelding

Elsie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elsie » 15 feb 2005 17:07

Ben het helemaal met je eens Annemieke.

het is ook niet los te koppelen, dat lichamelijke en geestelijke 1 zijn. maar toch komt eerst het geestelijke, dan het lichamelijke. dus het één komt uit het ander voort. als je voor mijn verkering gezegd zou hebben dat ik met iemand naar bed zou gaan, zou ik echt een heel raar gevoel krijgen. maar nu verlang ik er wel eens naar. raar maar waar.

Raido, helemaal met je eensch.. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 feb 2005 18:18

Annemieke86 schreef:
Lalage schreef:Ja, die seks is echt niet zo belangrijk als we allemaal wel denken. De wereld om ons heen doet ons geloven dat alles daarom draait, maar volgens mij klopt daar nix van. Ik voel me nu al soms een met m'n vriend, alsof we twee helften zijn die bij elkaar passen.

Precies Lalage!! Ik vind sex helemaaaaal niet belangrijk ook niet na het huwelijk. Ik vind vertrouwen, eerlijkheid, oprecht, liefde en de binding die je met elkaar hebt veel belangrijker!!

Btw: Gefeliciteerd Marcel :D

Nuja, dat seks misschien niet zo belangrijk is als de huidige cultuur doet denken wil natuurlijk niet zeggen dat het helemaaaaal niet belangrijk is. Het blijft toch een redelijk essentieel onderdeel van je relatie.

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 15 feb 2005 20:56

hahaha Aragon, zeker het blijft wel belangrijk.

Ikzelf merk heel sterk dat je een bent ook zonder seks. Ik zie de seks meer als kroon op je relatie! Ik denkwel dat jullie me begrijpen als ik dat zeg. In de bijbel staat er de mens..., kroon op de schepping... Zo zie ik onze seksualiteit. En die eenheid gaat ook door ookal kunnen daar belemeringen zijn om het seksueel te vieren!

Grtz Prinsesje

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2005 21:24

Annemieke86 schreef:Ik vind sex helemaaaaal niet belangrijk ook niet na het huwelijk. Ik vind vertrouwen, eerlijkheid, oprecht, liefde en de binding die je met elkaar hebt veel belangrijker!!

Aragorn schreef:Het blijft toch een redelijk essentieel onderdeel van je relatie.

Haha. leuk om de verschillen tussen mannen en vrouwen te zien.
Ik ben het overigens met Annemieke eensch. Vind sex ook niet belangrijk. Ik heb wel zin om met jaco te trouwen om gezellig bij elkaar te wonen. Dat ons 'thuis' in een huis is. Dus niet dat mijn thuis in ede is, en Jaco's thuis in Capelle! Dat vind ik veel belangrijker dan sex :roll:

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 11:06

Weet je het leukste van getrouwd zijn vind ik (en mijn mannetje ook):
Dat je altijd weer bijelkaar komt...dat je geen afscheid meer hoeft te nemen samen dat je lekker samen in bed kruipt nog even napraat, bidden en zo de dag afsluit!!! Dat burgelijke...dát is leuk!!! Dat is ook eenheid!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 11:14

Niet seks maar de liefde is belangrijk, samen bidden, samen slapen, samen seks hebben, dat doe je uit liefde, om de liefde... niet om het bidden, om het slapen of om de seks..

Het vloeit voort uit de liefde

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 11:35

Hey Raido,

dat ben ik met je eens, het vloeit voort uit de liefde, maar eenheid is meer dan alleen liefde!!! Want nu vloeit het voort uit liefde, maar er zullen momenten zijn dat ik die liefde niet voel en er zijn zelfs mensen die die liefde totaal kwijt zijn in hun huwelijk...wat is er dan...dan is de eenheid weg??? Nee ik geloof dat G'd het is die die eenheid maakt (wat G'd samenvoegd zal de mensen niet scheiden (markus 10:9) Soms moet je geloven in die eenheid, ookal voelt het niet zo!!! De eenheid heeft (onlosmakelijk) te maken met liefde, maar vloeit voort uit G'd! Het is Zijn plan,

Liefs Gabrielle

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 11:36

Ik denk niet dat je lichamelijk gemeenschap moet hebben als je de geestelijke eenheid niet voelt..

Terug naar “Archief”