Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Houden van een vrouw, hoe moet dat?

Berichtdoor Acire » 13 feb 2005 00:09

Zucht :x Ik krijg al die quote's niet meer goed :shock: :oops:
Ik ga het niet verder meer proberen, ben beetje gefrusteerd aant worden. Dus, zoek het maar lekker uit, wat je niet snapt dat hoor ik wel!
Mocht ik morgen nog zin hebben, dan ga ik ff puzzelen, maar nu niet meer:S

Boekenlezer schreef:- In contactueel opzicht zie ik ze als tegendraadse en recalcitrante figuren, die je met een hoop argwaan aankijken. =; Het lijkt wel alsof ze denken zich alles te kunnen permitteren, en ondertussen hun best doen om het contact op een zo laag mogelijk pitje te houden. (Geldt overigens niet voor alle dames, lijkt mij.) Gewoon lekker nuchter en gezellig? (Waar m.i. alle reden voor is, aangezien een werkelijk bijzondere vrouw die werkelijk de moeite is voor een huwelijk zeer zeldzaam is.) Daarin geldt voor de dames: nooit van gehoord!
Acire schreef:Tja, wat moet ik hier nu van zeggen? Ik vind het helemaal niet zo raar dat vrouwen mannen met argwaan aankijken. Er zijn ook foute mannen tussen de goede, en er zij heel wat (in meer of mindere mate) beschadigde vrouwen op deze aardbol.
En, misschien zijn de argwandende vrouwen zelfs wel nuchter.
Was ik maar wat argwanender geweest, dat had me 2 verkeringen gescheeld. :oops:
Je zegt dat je 31 bent, ik denk dat je dan ook met vrouwen omgaat rond die leeftijd. En misschien is het wel zo: hoe ouder hoe moeilijker te vangen! Dat zie ik ook als ik naar mezelf kijk: toen ik 16 was liet ik me makkelijk vangen door een superlooser, op m'n 18e liet ik me zeer moeilijk vangen door een super goeie gast! Laat staan hoe dat op m'n 25ste geweest zou zijn. 8) Misschien werkt dat bij andere vrouwen ook wel zo!

Boekenlezer schreef: Heel fijn om weer eens wat te horen van het vrouwelijke front. :wink:
Ik vind het prima om foute mannen met argwaan te bekijken, zoals loverboys en zo. Maar ik vind het niet plezant, als ik met mijn goede bedoelingen zo word aangekeken.!

Ja fijn he, dat vrouwen zich er ook tegenaan bemoeien ;) Toch nog ergens goed voor :mrgreen: :wink:
Ik moet trouwens errug lachen om je opmerkingen hierboven. haha. Je denkt logisch na, Ok, vooruit, maar je denkt echt zolang als je neus is :P Je zegt dat het prima is om foute mannen met argwaan te bekijken, maar HOE moeten vrouwen weten of jij 'fout' of 'goed' bent? moeten ze dat aan je neus zien?
Die loverboys waar jij het over hebt, zijn op het eerste gezicht zulke lieve schattige gosertjes, die zoveel veiligheid geven aan beschadigde meisjes, en zoveel waardering, en zoveel lieve woordjes en zoveel mooie cadeautjes, :8> en later blijkt pas dat ze 'fout' zijn. Terwijl het zo leuk leek :cry:

Conclusie, jij moet laten merken dat je 'goed' bent!!

Boekenlezer schreef: Nog vreselijker vind ik het als ik wordt bejegend alsof ik 'verdacht' ben, terwijl ik op niks anders uit ben dan op contact met de buitenwereld om mij heen, waarin nou eenmaal ook dames rondlopen.
Wat mij zo irriteert is vaak: er is nog niks gebeurd, en je merkt al van alles en nog wat aan die maffiose dames! Ik bekijk het gewoon nuchter van: laten we ontspannen doen, gewoon de tijd nemen. Maar ondertussen lijkt het wel alsof ik wordt gezift als de tarwe. Niet fijn.!

Neej, niet fijn idd! Tuurlijk niet! Jij wilt dat jou goede bedoelingen ook goed overkomen. Maar helaas, die vuile vrouwen van Venus die hebben echt je ondergang op het oog ;) Tja... kweet verder niet wat ik ervan moet zeggen!

Boekenlezer schreef: Het lijkt wel alsof jij denkt: verkering stinkt! ("…dat had me 2 verkeringen gescheeld.") Maar dat kan je ook zo bekijken: het was leuk en leerzaam. Zo kijk ik tenminste wel terug op bepaalde ervaringen die ik ook heb met sommige dames.

Nou, ik was erg onkritisch, en liet me veel te snel inpakken door 'foute' gosers. Dat is lomp van mezelf, ik had het de 'tijd' moeten geven. Ze hadden eerst moeten laten merken dat ze betrouwbaar waren. Maar neuj, ik struinde erin met open ogen. Beetje jammer is dat. Dus idd, die verkeringen, ik heb er veeel van geleerd, en dat zie ik ook zo. Maar ze stinken wel!

Boekenlezer schreef: De nuchtere houding is m.i.: open en eerlijk zijn, niet bang voor communicatie. Ben ik verliefd, en is zij het niet? Dan mag ze dat eerlijk zeggen! Echt geen probleem hoor! Dat respecteer ik zelfs. Er is niks zo verfrissend als open en eerlijke communicatie, is mijn ervaring. Oók als de dame te melden heeft: ik ben niet verliefd op jou.

Tja, wat ik met die nuchtere houding die jij wilt aanmoet weet ik niet. Nuchter= eerlijk en open. Ik vind eerlijk en open eerder bij naief horen. Ik heb er spijt van dat ik zo eerlijk en open ben geweest tegen m'n ex. Ik was smoorverlief op dat figuur :oops: en dat was heel eerlijk en heel open, maar hij heeft daar wel misbruik van gemaakt.
Ik denk dat bij nuchter ook wel een stukje terughoudendheid mag zitten.

Boekenlezer schreef: Ik heb wel eens een jongen gesproken die vertelde van een ervaring van een meisje in zijn kerk. Ze zijn eens met elkaar uit geweest, maar vanaf een bepaald moment zorgde zij ervoor dat ze hem niet tegenkwam in de kerk. Altijd snel weg en zo. Toen ging die jongen eens naar haar toe en zei tegen haar: "Als je mij niet wilt, even goede vrienden, maar dan mag je dat gewoon zeggen, hoor."
Groot gelijk heeft hij! 1000 keer liever uit een illusie geholpen te zijn en weer normaal verder kunnen, dan gevangen zitten in een illusie die mij in veel te veel opzichten volstrekt belemmert.
Maar ja, dames lijken dat niet te snappen…
Dus, nuchter, die argwanende dames? Nee, bepaald niet wat mij betreft!

Whaha, dat voorbeeld wat je noemt heeft nix met een nuchtere dame te maken. Ik denk juist dat zij die jongen niet wilde kwetsen. Ze durfde hem gewoon niet die klap in z'n gezicht gegeven. Ze moest kiezen tussen 2 kwaden: of een harde ondergang, of een zachte. Tja.. zij koos voor de laatste. En ik denk dat veel vrouwen dat doen. Een harde mep uitdelen is veel moeilijker dan 4 zachte.
Ik denk ook dat veel vrouwen zelf liever 4 zachte tikken hebben, dan 1 harde. Dus dat ze daarom dat ook doen naar de ander.
Ik denk dat ik dood neerval als Jaco onze verkering in een klap zou uitmaken, en dat ik met langzame voorbereiding maar 4 jaar in coma zou liggen ofzo.

Boekenlezer schreef: Oké, er zijn ook domme mannen op wie dat niet over is te brengen. Daar kun je het 100 keer tegen zeggen, en ze geloven het nooit. Maar ga dan niet zo alles-over-één-kam-scherend te werk, en verdisconteer eens wie je voor je hebt! Een dombo? Oké, dan mag je 'm ontlopen. Maar is het een ontwikkelde man die begrip heeft voor jou? Wees dan eerlijk en duidelijk langs de verbale weg!

Er zijn ook domme mannen die hints niet begrijpen :P
Ik stel me zo voor dat sommige vrouwen denken: waarom moet alles via praten? Ik laat het wel merken door m'n gedrag. Terwijl jij wacht op woorden, communiceren zij gewoon anders, alleen jij vangt het niet op! (En jij maar denken dat je zo begripvol bent) Is dat even onhandig?
Ik geef toe, praten is wel het duidelijkst. Maar ook het moeilijkst!

Boekenlezer schreef: (Dit zouden eigenlijk alle dames in Nederland moeten lezen, en in hun geheugen prenten. Maar ik vrees dat de strekking van dit wereldverbeterende werk zéér beperkt zal blijven, en dat ik overgeleverd zal blijven aan de aard van het beestje.)

Whaha, jij generaliseerd alle mannen zeg! Wie zegt dat elke man zo behandeld wil worden?

Acire schreef:Zucht. Deze fout heb ik me ook begaan. Mannen denken overal wat van, en daar had ik als vrouw rekening mee moeten houden :roll: Dat is zo moeilijk!
Wat dit betreft; jij verwijt vrouwen ervan dat ze niet duidelijk zijn in hun communicatie, uum, misschien kun je deze frustratie en onduidelijkheid wegwerken door zelf duidelijk te zijn. Gooi het gewoon open, ipv zwijgen en vanalles 'denken'.
Er ZIJN wel vrouwen die het express en met opzet doen: Scoren en dumpen. Da's niet netjes natuurlijk!
Veel vrouwen zijn ook opzoek naar liefde en geborgenheid. En als je een betrouwbaar figuur bent, kan het goed zijn dat ze dat bij jou zoeken, en vinden. Zonder in jou een potentiele huwelijkskandidaat te zien. Misschien vinden ze je super als goede vriend, maar niet voor meer! Dat is voor jou hartstikke balen, (je kunt er ook van die vriendschap genieten) maar ik denk niet dat dat aanstellerij is.

Oké, ik zie wat ik eigenlijk al vermoedde: ze bedoelen het niet zo kwaad, maar het gaat eigenlijk onbewust.
Maar ja, dames kunnen er ook goed in zijn om dingen van je te denken die niet kloppen hoor…! (Zoals ik in een ander punt al aangegeven had.)

Tja. Ik weet dat er onwijs veel miscommunicatie is tussen mannen en vrouwen. Denk je dat ik nooit eens gefrusteerd ben over 'die sukkels die nix snappen?' En als ze iets snappen, is het datgene wat jij precies niet bedoelt :roll:

Boekenlezer schreef: En die laatste alinea is weer een goede hint waar ik je alleen maar voor bedanken kan. Ik kom inderdaad als erg betrouwbaar over, weet ik van mezelf. Dat is al vaak genoeg gezegd.
.
=D> =D> Betrouwbaar roelt!! ;)

Boekenlezer schreef: Helaas heb ik in het verleden wel eens zó veel tegelijkertijd over me heen gekregen, dat ik het niet meer trok om nog nuchter te blijven. Da's ook gevaarlijk! Maar ja, wat doe je er tegen…? Achteraf ervan leren, dat lukt weer wel. Maar ja, dan voel je je ook zo ongeveer als Duitsland na het in 1919 gesloten Verdrag van Versailles…
Van fouten leren he, meer kun je er niet mee :?

Boekenlezer schreef: Weet je wat ik ook denk?: mannen voelen gewoon veel sneller wat voor een vrouw, dan hoe snel een vrouw dat voelt en zich daarvan bewust is. Zo verklaar ik een beetje jouw: "mannen denken overal wat van."

Zo is mijn opmerking niet bedoeld. Ik bedoelde: (voorbeeld) Ik kom iemand tegen, praat er mee, tis niet m'n type, maar wel heel aardig en gezellig. Dan zeg ik: He, leuk je gesproken te hebben, kom een keer eten! Komt dat figuur eten, zitten we tot 1.00 te praten. gaat ie weg. zeg ik: he, leuk dat je er was, vond het echt gezellig, kom snel nog een keer!
Dan ben ik eerlijk, open, direct, duidelijk en ik meen alles wat ik zeg, en dan blijkt dat figuur ineens te denken dat ik verliefd ben! :roll: :roll: Je kunt het niet goed doen als vrouw! als je eerlijk en open bent, dan wek je verkeerde illusies, ben je wat geslotener, dan moet je duidelijk open en eerlijk zijn :roll:

Acire schreef:UUm, dit herken ik wel een beetje 8) Alhoewel ik niet corrupt ben ofzo :roll: . Maar; opjectieve werkelijkheid. Dat word een beetje lastig. Wat is opjectief? alles is gekleurd door de bril die je ophebt.
Ik vind ook wat ik ervaar veel belangrijk dan wat er 'is'. Wat er is, dat is mijns inziens niet te zeggen, wat ik ervaar is de realiteit voor mij!
Voorbeeld: ik merkte en dacht: Katootje en jeroen vinden mij stom, wat moet ik daar nu mee? Dat zei ik tegen mijn vriend (Jaco). Toen zei hij: Wat een onzin, ze vinden je helemaal niet stom. Heel gedoe bla bla bla. Je kunt alleen weten of Katoootje en jeroen je stom vinden, als je het aan hen hebt gevraagd. Maar aangezien ik dat niet heb gedaan, is wat ik 'ervaar' de werkelijkheid! Met wat ik voel en denk heb ik te maken, en verder nergens mee. Uum, logisch toch?

Zie je wel, ik ben echt niet dom hoor! 8)
Maar in hoe verre mag je een situatie werkelijk laten gelden die uitsluitend tussen jouw oren zit? Het is niet netjes om een ander daarmee te belasten, die daar helemaal geen benul van heeft!
Kijk, het maakt niet uit zolang je verder niet met de personen in kwestie te maken hebt. Maar zodra je wel met ze te maken hebt: communiceer er verbaal over! Wie weet hoe snel het dan uit de wereld geholpen is.
Idd. maar wat ik al eerder zei: jij verwacht echt superveel van de vrouwen in je omgeving! Dat ze zich kwetsbaar opstellen. En dat vind ik eng, en velen met mij.

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:- Ze zeggen ook niet gewoon wat ze denken, maar gaan daar heel anders mee om. Dat gaat vooral met veel allegorie, dialectiek en 'humbug'. 8-[

Ik denk dat dit voortkomt uit wantrouwen. Of beter gezegd: het vertrouwen is nog zo groot. Ik deed dat tegen Jaco ook heel vaak (en nog weleens).Hele kleine hints enzo, en dan was ik achteraf gefrustreerd: :x WAAROM VAT JE DIE HINTS NIET OP :x . Naja, uum, dat is natuurlijk bestwel dom van mij :oops: Dan had ik maar duidelijker moeten zijn! Maar dat is later wel gekomen. Ik vind het nogsteeds lastig hoor, maar ik doe iig mijn best om gewoon te zeggen wat ik denk!

Ik zie het al: die Jaco is een verstandig man, die zich niet van de wijs laat brengen!
Zo communiceer je inderdaad niet met een man. Voor een man wèrkt dat gewoon niet! Maar gelukkig heb je dat door.
Whaha, voor een man werkt dat gewoon niet! Nou voor veel vrouwen wel! En dat kost tijd voor je goed met elkaar kunt communiceren. Verwacht geen veranderingen van de ene op de andere dag.

Enne, over Jaco, hij is gewoon geweldig :8> (uitgezonderd de eigenschap dat hij soms m'n berichten naleest ;)

Acire schreef:IK zou dus wel kritiek leveren op dat 'vage gedoe'. Je wilt het toch anders hebben? Maar uum, pak het wel tactisch aan, niet in de zin van: Waarom doe je zo stom? Maar: wat is de reden dat je niet gewoon zegt wat je denkt?
Ik denk dat het gebruiken van hints voorkomt uit een (nog) te klein vertrouwen, en daar moet je heel voorzichtig mee omgaan, anders verpest je de boel!

Oké, dat is weer een hele goeie van je.
Ik heb echter het idee dat je als man de boel al kunt verpesten door gewoon normaal te doen en gewoon man te zijn! Nou ja, dat is wat cru gezegd, want als je in oprechte onnozelheid echt niks door hebt krenk je er niet echt mee. Maar als je het wèl door hebt maar je weet niet wat je er mee moet doen en je wilt toch ook een beetje je nuchterheid bewaren… Oei oei oei!

Kijk, misschien zijn er vrouwen die dit lezen en zeggen: Acire, wat voor'n beeld schets jij van vrouwen. Dus generaliseer niet teveel. Ik zeg alleen: er zijn er die...
Er zijn dus vrouwen bij wie je dingen kunt verpesten door 'normaal' te doen. Voorbeeld: als Jaco weleens tegen mij zei: ik ga nu stoppen met bellen, ik ben moe en wil slapen. Dacht ik: ow shit, hij vind me niet leuk, hij vind slapen belangrijker. Naja, dat is wat overgevoelig van mij :oops: maar goed, er zijn er dus die net zo zijn als ik.

Boekenlezer schreef: Voorzichtigheid werkt inderdaad wel goed, maar heb ik tot nu toe meer ervaren als middel tot het in stand houden van een illusie, dan dat je er inderdaad iemand mee krijgt. Maar dat zal wel gelegen hebben in het feit dat het naar mijn smaak zo'n saai wijf was, bij wie ik te beroerd was om over de brug te komen… Het rare is: ze is te aantrekkelijk om de illusie te dumpen, daardoor blijft het in stand.

Hum.. wonderlijk! En, zoals in bijna alles, het evenwicht vinden.
Zucht, dat is echt takke.

Boekenlezer schreef: Overigens heb ik gemerkt dat concurrende dames - zo zag dat voor mij als man er tenminste uit - onderling ook geen lievertjes zijn, en de ander met groot genoegen graag de doodsteek toebrengen en emotioneel beschadigen…
Zo ga ík niet met mannelijke concurrenten om!
'k Heb in die situatie overigens nog getracht het zo te benaderen: wie weet welke illusies je wel in je hoofd haalt, en bekijk het nou eerst eens nuchter. Wie is de werkelijkheid wel anders en kun je signalen opvangen die die andere realiteit bevestigen. Wie weet denken ze wel héél andere dingen dan die jij nu denkt, en gaat het straks anders dan je nu denkt. Maar nee, het ging precies volgens mijn eerste voorstellingen…!

Op wat voor'n veemarkt :wink: jij geweest bent weet ik niet, maar ik heb dat zo nooit ervaren!

Acire schreef:Sjonge jonge, wat een frustratie!!! Echt rot voor je trouwens, dat je dat allemaal zo hebt ervaren, denkt en voelt!
Ik herken wel heel erg wat je zegt!! Zelfs toen ik al verkering had met Jaco was ik nog wel lusteloos en passief, en wachtte ik op zijn initiatief. 'Bang dat ie me alsnog stom ging vinden'. Onzekerheid noemen ze dat! En dat kan heel erg belemmerend zijn. Oplossing: laten merken dat je betrouwbaar bent, dat ze van je opaan kunnen en dat hen echt wel tof vind, ookal doen ze voorstellen die jij niet leuk vind!

Waar kan ik een olifantehuid bestellen? :mrgreen:
:x :x :mrgreen:

Acire schreef:Wat jij van die vrouwen vraagt is: kwetsbaar opstellen. Je wilt dat ze zichzelf blootgeven in wat ze van je vinden!
Nou uum.. als ik naar mezelf kijk: ik zou dat ook nooit doen! Stel je toch voor dat ik tegen iemand gezegd zou hebben: ik vind je echt tof bladiebladiebla en die persoon zegt: uum, ik vind jou ook wel leuk, maar niet zo leuk als jij mij. Verschrikkelijk, wat zou ik dat erg vinden! Vandaar dat ik daar altijd wat terughoudend in ben, maar als ik eenmaal weet wat de ander van mij vind, dan kan ik zeg ik het ook gerust! Dus, als je zulke enthousiaste verhalen wilt horen, moet je misschien zelf beginnen met enthousiate verhalen ophangen. What you give is what you get!
Trouwens, het hoeven niet eens hele enthousiaste verhalen te zijn. Je kunt ook met hints laten merken wat je van de ander vind. Maar uum, aangezien je tegen hints bent, zul je het met enthousiaste verhalen moeten doen ;)

Boekenlezer schreef:Verschrikkelijk…?! Tuttut, zo erg is dat toch óók weer niet? (In mijn ervaring dan.)
Nee hoor, als ik gek ben op een meisje durf ik het best te zeggen, dat is het probleem niet zo. Ik doe het alleen wel graag in een wat vertrouwelijke sfeer, en niet zo maar als een boodschap wat je ff toewerpt via de lucht. Dus in een goed gesprek…? Geen probleem!
En ja, ze mag rustig zeggen dat ze niet verliefd op mij is. Als ik dan te maken had met een dame die ècht de moeite waard was, die mijn liefde ècht waard is - en dat hangt niet in de 1ste plaats van haar gedrag af maar van mijn gevoelens - en ze wijst me af, dan voel ik me als een moedig strijder die roemvol ten onder is gegaan! Dan heb ik reden tot een zekere trots!
Ik herinner mij iemand, die ik echt helemaal het einde vond, de vrouw der vrouwen. (Da's èrg lang geleden, een jaartje of 9.) Ja, ze heeft me afgewezen, maar stel dat ik het nou nooit gevraagd had…!! Dat zou véle malen erger geweest zijn dan mijn pogingen nooit gewaagd te hebben! Ik voel ook helemaal geen wrok tegen haar, want de communicatie tussen ons was altijd uitstekend en ze was eerlijk. Ze zei gewoon de waarheid.

Pff... waar je zin in hebt!

Boekenlezer schreef: Maar ik zeg er wel bij: ik zeg het niet zo heel snel. Dan moet ik er wel echt van overtuigd zijn, anders laat ik het liever na. Een dame gaan vragen met halve overtuiging, daar voel ik beslist niks voor.
Maar als het ècht is heb ik 'power' in mijn overtuiging, dan heb ik 'drive'! (Heel mooie dingen zijn dat! Maar ook best griezelig!)

Hum, dat is dan wel weer wijs van je ;)

Acire schreef:Die ervaring heb ik hetzelfde met mannen (uit de tijd dat ik nog niet wantrouwend was:s) Ben ik spontaan, nodig ik ze uit om een keer te komen, denken ze gelijk dat je verliefd bent :roll: :roll: zucht!

Tja, het is tijd voor een trendbreuk, voor een grondig andere manier van denken onder alle mensen! Wat je daar noemt is inderdaad walgelijk.

Acire schreef:HA, wat heerlijk dat je zo gelukkig bent! Dat is heel positief. (als je gelukkig bent, maakt je dat aantrekkelijk ;)) Als jij geen vrouw nodig hebt in je leven, doe je het toch lekker zonder?? Andere mensen vinden het prettiger met, ieder z'n meug toch?

Oké, prima. Maar daar heb je dat recalcitrante en tegendraadse weer:
- als je niet op zoek bent staan we voor je klaar,
- maar als je wel een zoeker bent laten we je met genoegen in je hempie staan!
Niet aardig!
(En ik doel nog niet eens zo zeer op jou, maar het is een algemeen bekend feit.)
Niet iedereen is zo gelukkig met zichzelf als ik. Arme stakkers! Hoe moeten zij aan hun vrouw komen?[/quote]
hoe zij aan een vrouw moeten komen?zichzelf en hun situatie accepteren, da's goed voor hun uitstraling ;)

Boekenlezer schreef: Mijn gelukkig zijn met mijzelf zonder een vrouw nodig te hebben is dus gewoon de enige optie om als man te kunnen leven!

Whahaha, waar haal je dat nu weer vandaan?
Het is zo simpel:P voorzichtig zijn, lief zijn en initiatief tonen :D

Acire schreef:Uum.. waarom zou je van een vrouw gaan houden als prima zonder kunt?
Als je iemand tegen komt zonder wie je niet wilt leven, merk je dat vanzelf, en dan is het op tijd genoeg om je dan zorgen te gaan maken hoe je nou van dr moet gaan houden ;)

Nou, tegen die tijd gaat dat 'houden van' heel vanzelf hoor! Daar hoef dan niet meer over na te denken![/quote]
Duh!

Boekenlezer schreef: Mijn frustraties zullen dan ook wel meer voortkomen uit die dames bij wie dat hele echte gevoel juist níet speelt, en met wie ik graag op een nuchtere manier zou omgaan, maar door wie ik mij daarin belemmerd voel.

grumble! lastig!

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:Of zijn er misschien anderen die mijn scepticisme kunnen doorbreken? Mannen die positieve dingen over dames kunnen zeggen, bijvoorbeeld. Kom er maar mee, want ik sta er open voor.

Die zijn er echt wel genoeg. Maar wat kunnen andere mannen veranderen aan jou ervaringen? Ik zou je adviseren om te doen wat je vrouwen verwijt: uitgaan van je eigen ervaringen. Waarom zou je een leger mannen laten opdraven om jou vol te stampen met hun positieve ervaringen? Daar verandert jou situatie toch geen klap mee? Hooguit word je gefrusteerder: waarom kenne zij wel leuke vrouwen, en kom ik alleen takkewijven tegen! :x
Enne...wat heeft het voor zin? Als jij geen vrouw nodig hebt om gelukkig te zijn, dan doe je het toch lekker zonder??

Weet je wat ik denk?
Mijn ervaringen leren mij: Boekenlezer, je bent heel verkeerd met bepaalde zaken omgegaan! Je hebt je laten inpakken door illusies. Dat is jouw grote zwakte, waar je ontzèttend voor moet uitkijken!
Maar ja, ik kan niet àlles daarop terugvoeren. Die dames blijven toch vaak donders lastige mirakels! En ik zal me nog bepaald niet voor het laatst aan de geërgerd hebben![/quote]
Whahaha, ondanks dat je zo positief bent over mijn soort vind ik je toch erg grappig! (En nu niets denken he? :roll: :mrgreen: ik ben al bezet :D )

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 feb 2005 02:24

AikonGirl schreef:In plaats van de vraag "Houden van vrouwen, hoe moet dat?",
zou ik, als ik jou was, me afvragen: "Houden van vrouwen, moet dat?"

Waarom zoveel moeite doen voor zulke rare wezens,
welke je toch nooit helemaal zal begrijpen?

Amennnnn :)

(maar het blijft een uitdaging)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2005 03:52

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:- En heb daar dan als man vervolgens geen kritiek op, want dan kom je aan het principe van vrouwelijke onschendbaarheid! [-X (Pfff, verwaand nest! :x Kritiek is m.i. niet meer dan een normaal verschijnsel waarover je met elkaar open en eerlijk moet kunnen communiceren.)

Hier wil ik nog wel even op inhaken :wink: ; veel vrouwen denken bij kritiek meteen dat hun hele persoonlijkheid niet deugt.
Misschien is het handig om te benadrukken dat je slechts op 1(of 2, of 3, of 4.....) punt(en) kritiek hebt maar dat de rest prima in orde is!
Verder schrijven Acire en Aragorn wijze dingen. :)

En ook Cathy schrijft hier wijze dingen. :)

Ken je de boeken van Allan en Barbara Pease?

Jep. Zijn inderdaad wel aardig, alhoewel pseudowetenschappelijk. Je moet ze denk ik wel met een korreltje zout nemen, maar de kern is duidelijk.

Verder denk ik dat hier twee zaken door elkaar lopen, namelijk:
- de ondoorgrondelijkheden van het fenomeen 'vrouw' in het algemeen
- de villeine praktijken van een aantal vrouwen die Boekenlezer tegen het lijf is gelopen in het bijzonder

Zoals je zelf ook al aangaf in het geval van 'DE vrouw' van 9 jaar geleden: het is niet onmogelijk, je moet alleen niet de verkeerde tegenkomen. En als iemand je met haar manier van doen al ongelofelijk frustreert, dan zeg je: tabe, ik vind jou een ergerlijk en oninteressant persoon.

En wat betreft de onmogelijkheden van de vrouw an sich, daar moet je dus mee om zien te gaan, wat niet onmogelijk is als je de juiste vrouw hebt. Of niet natuurlijk, wat dat betreft is Aikongirl's advies ook bijzonder illuminerend. :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 00:26

André schreef:
Boekenlezer schreef:
André schreef:Welk karakter spreekt jou dan het meest aan bij een vrouw?
Gevoelsmens of rationeel ingesteld?

Poe, moeilijke vraag!
Ik zou het niet weten, eigenlijk...
Ik heb altijd meer naar andere kenmerken gekeken. Maar ik heb een beetje de indruk dat de dames waar ik op val, vaak wel behoorlijk gevoelsmatig aangelegd zijn. Maar misschien heb ik het mis...?

Ik denk idd dat je het mis hebt, want zulke vrouwen voldoen niet echt aan de kwalificaties zoals je die in openingspost hebt genoemd.

Het lijkt me onontbeerlijk dat ze het vermogen tot communicatie moet hebben, waarbij je aanspreekbaar bent. Dus ook met rationele argumenten. Als die ander dat niet is, vind ik het al snel niet leuk meer, en komt die persoon zelfs verachtelijk op mij over.
Als ik eens een rijtje met punten probeer op te sommen:
- vatbaar voor rede,
- gevoel voor humor, het leuke kunnen inzien van sarcasme.
Maar ja, als je zwaar verliefd wordt, vergeet je je punten soms snel hoor!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 00:39

Aragorn schreef:Verder denk ik dat hier twee zaken door elkaar lopen, namelijk:
- de ondoorgrondelijkheden van het fenomeen 'vrouw' in het algemeen
- de villeine praktijken van een aantal vrouwen die Boekenlezer tegen het lijf is gelopen in het bijzonder

Ja, dat denk ik ook!
De beruchte wetten van Murphy waren wel flink actief bij mij!

Aragorn schreef:Zoals je zelf ook al aangaf in het geval van 'DE vrouw' van 9 jaar geleden: het is niet onmogelijk, je moet alleen niet de verkeerde tegenkomen. En als iemand je met haar manier van doen al ongelofelijk frustreert, dan zeg je: tabe, ik vind jou een ergerlijk en oninteressant persoon.

Maar wat in mijn geval wellicht parten speelt is mijn strijdlustige karakter. Het duurt even bij mij, maar ik kan dus een enorme wilskracht ontwikkelen als het moet. Misschien keerde zich dat tegen mij bij de verkeerde vrouwen. (Een ander was er zwaar overspannen van geraakt als 'ie zo deed, maar ik kan het blijkbaar opbrengen.)
En natuurlijk ook een wat te speculatieve inslag. (Verliefdheidsdenken. Denken te snappen wat anderen denken.)
Misschien verklaart dat doorbijterige van mij ook die weerzin die ik verwoordde in: vrouwen weten niet wat ze willen, ze hebben geen 'power', geen 'drive'.
Raar eigenlijk dat dat speculatieve zo'n greep op mij heeft weten te krijgen. Als klein jochie - tot ongeveer mijn 14de of zo - was ik helemaal niet zo. Ik heb wel een beetje een vermoeden wat een oorzaak kan zijn. Er waren op een bepaald moment dames die tegen mij zeiden dat ze me knap vonden, en sommigen keken ook nogal naar mij. Ik verkeerde toen in een leeftijd dat 'knap vinden' en 'verliefd zijn' nog behoorlijk als synoniemen klonken voor mij. Zo ontstaat dan een scheefgetrokken beeld in je wijze van interpreteren. Op een gegeven moment ontdek je wel dat de twee genoemde zaken bepaald geen synoniemen zijn. Sterker nog, dat ze eerlijk beschouwd zelfs geen ene moer ermee te maken hebben. Maar ja, dan moet er ook even een link gelegd worden naar je wijze van interpreteren, en dat is blijkbaar nooit voldoende gebeurd. (Misschien verhinderen diverse rariteiten van de dames dat ook wel. Had ik de nuchterheid van mijn jeugd maar behouden...)

Ik denk dat dat trouwens best vaak zo gaat: als iemand zich in de ander frustreert, als er iets is in het gedrag wat tegenstaat, dat ze zich (fig.) gelijk omdraaien en hun idealen opgeven. Een proces wat snel verloopt.
Doordat ik zelf heel anders in elkaar zit, verwachtte ik dat niet zo van mijn omgeving. Daardoor heb ik me zelf denk ik te veel verblind met illusies.
Ik had de neiging dat te zien als een slappe mentaliteit, waar ik weinig respect voor voelde. Maar ja, zo gaat het wel, denk ik.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 14 feb 2005 00:40

Boekenlezer schreef:het leuke kunnen inzien van sarcasme.

Mmmm, "die" zijn redelijk zeldzaam denk ik :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 00:42

Acire schreef:Zucht :x Ik krijg al die quote's niet meer goed :shock: :oops:
Ik ga het niet verder meer proberen, ben beetje gefrusteerd aant worden. Dus, zoek het maar lekker uit, wat je niet snapt dat hoor ik wel!
Mocht ik morgen nog zin hebben, dan ga ik ff puzzelen, maar nu niet meer:S

Kijk, dat vind ik nou weer helemaal geen probleem als je je zo uit. Ik kan de leuke kant er wel van zien. :D
Tegen menige dame zou je dit waarschijnlijk niet moeten zeggen. In ieder geval niet de types met lange tenen.

Acire schreef:Ja fijn he, dat vrouwen zich er ook tegenaan bemoeien ;) Toch nog ergens goed voor :mrgreen: :wink:

Het is inderdaad ergens goed voor: het is leerzaam.

Acire schreef:Ik moet trouwens errug lachen om je opmerkingen hierboven. haha. Je denkt logisch na, Ok, vooruit, maar je denkt echt zolang als je neus is :P Je zegt dat het prima is om foute mannen met argwaan te bekijken, maar HOE moeten vrouwen weten of jij 'fout' of 'goed' bent? moeten ze dat aan je neus zien?

Oké, maar ik vind dat dames ook wel eens wat meer van het positieve uit mogen gaan. Niet met zo'n sfeer van: 'zoals hij doet voelt het niet helemaal goed voor mij, dus hij is een *lelijk woord*' Geheid dat je me op die manier verkeerd opvat.
Hmmm, wat ik nou neerzet, dat lijkt een beetje op: ik heb een plaat voor de kop en je opmerkingen niet goed laten inwerken.
Oké, nieuwe poging.
Weet je, ik heb een bepaalde manier waarop ik de wereld in kijk. Je bekijkt alles volgens je eigen kaders. Ik ben een mens met een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ik vind eerlijkheid en integriteit normaal. (Daardoor heb ik ook de neiging om veel mensen te vertrouwen - uitgaan van het positieve - en dus weinig moeite met verbale openheid. Heb inmiddels wel geleerd dat een klein beetje omzichtigheid daarin goed is. Maar mijn karakter is nog altijd zo, en blijft ook zo.) Van daaruit komt het raar en vervelend op mij over als ik bekeken wordt alsof ik niet te vertrouwen ben en afkeurenswaardig. Oké, dat zeg ik weer wat sterk uitgedrukt. Maar ik bedoel weer te geven hoe het voor mij voelt. (Je kunt ook moeilijk anders, want je hebt geen directe informatie aangaande andersmans gedachten.)
Ja, dat is wel een gevoelig punt aan mij: serieus genomen willen worden, aangezien willen worden voor hoe ik ben, op een positieve manier (sociaal vriendschappelijk) benaderd willen worden, zonder speculatief gedrag (verborgen en slechte bedoelingen veronderstellen). Ik zie graag een wereld met nuchter denkende mensen om mij heen.

Dat sommigen lachen om bepaalde onhandigheden van mij, ach, daar til ik niet aan. Sterker nog: dan kan ik meelachen, en mij erin vermaken om te zien hoe dat anderen blijkbaar vermaakt. Ik heb genoeg vermogen tot zelfspot om daar tegen te kunnen. Maar dan heb ik het over heel wat anders.

Acire schreef:Die loverboys waar jij het over hebt, zijn op het eerste gezicht zulke lieve schattige gosertjes, die zoveel veiligheid geven aan beschadigde meisjes, en zoveel waardering, en zoveel lieve woordjes en zoveel mooie cadeautjes, :8> en later blijkt pas dat ze 'fout' zijn. Terwijl het zo leuk leek :cry:

Conclusie, jij moet laten merken dat je 'goed' bent!!

Ik zou zeggen: kijk uit voor gosertjes met dure auto's! :mrgreen: :(

Ik moet dus laten merken dat ik goed ben.
Daarin zit dus iets waar tegen mijn karakter een beetje geneigd is te protesteren. Het doet me zo snel denken aan de wereld van reclame en mooie voorspiegelarij: het gaat niet eens om hoe je werkelijk bent, maar het gaat om wat je overbrengt. En dat is iets waar ik ontzettend van wàlg!
Dat is ook weer een beetje irrationeel van mij, om dat zo snel zo te zien, maar ik biecht het even eerlijk op.

(Ik heb ook wel eens in een bedrijf gewerkt waar je niet aankijken op wat je werkelijk bent, en je van daaruit positief benaderen, maar waarin alles ging om: hoe spiegel jij het voor, hoe kom jij over. Een bedrijf waar ondertussen allerlei geruchten over jou de ronde deden waar je nooit van hoorde. Dat is ècht geen omgeving voor mij! Daar kan ik me niet in handhaven! Tenminste, niet bij dat maffiose bedrijf waar ik toen zat.)

Maar ik zit net wat te bedenken, en ik denk dat het mogelijk is om daarin te komen tot een prachtige synthese van wat jij zei.
Wat ik bedacht is: het moet in de loop van de tijd 'blijken' dat iemand goed is. Iemand kan zich wel als 'goed' voordoen - en die loverboys doen dat! - maar dat kan in de loop van de tijd dus heel anders uitpakken.

Wat is dus laten blijken dat je 'goed' bent? Daar niks voor doen, je al helemaal niet in speciale bochten wringen. Maar: gewoon jezelf zijn. De waarheid blijkt altijd vanzelf op de lange termijn.

En ik denk dat ik dàt dames zou kunnen meegeven als advies: geef het de tijd, en trek niet te snel conclusies. Dan merk je vanzelf of iemand 'goed' is.
- Die mannen die onzeker overkomen zijn vaak degenen die het niet direct ver schoppen. Maar waar kan die onzekerheid mee samenhangen? Met: het goed willen doen, de ander niet willen pijn doen. Ik denk dat veel onzekerheid een positief motief heeft.
- Mannen met kwaadwillende bedoelingen zijn vaak helemaal niet zo onzeker. Die zitten heel anders in elkaar.

(Ik krijg het gevoel dat ik iets onmogelijks aan vrouwen begin te vragen: beoordeel die mannen eens wat objectiever! Ga niet zo snel op je gevoel af, maar stel je conclusies liever een tijdje uit. 8) )

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:...Maar ondertussen lijkt het wel alsof ik wordt gezift als de tarwe. Niet fijn.!

Neej, niet fijn idd! Tuurlijk niet! Jij wilt dat jou goede bedoelingen ook goed overkomen. Maar helaas, die vuile vrouwen van Venus die hebben echt je ondergang op het oog ;)

Ik heb die bewoording gekozen omdat ik het zo'n prachtige woordspeling vond op Lukas 22:31:
En de Heere zeide: Simon, Simon, ziet, de satan heeft ulieden zeer begeerd om te ziften als de tarwe;
Dat uiterst gemene element, daar was het mij om te doen. Waarmee ik dus een verwoord, in een figuurlijke en wat karikaturale vorm, hoe de houding van bepaalde dames bij mij overkomt.

Ik herinner me ook een jongen, die tegen mij zei: "Als je bij Nederlandse meisjes een fout maakt, lig je er gelijk uit en geven je geen kans meer."
Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het zo ervaart.

Acire schreef:...ik had het de 'tijd' moeten geven.

Kijk kijk! We worden het al aardig eens met elkaar! :wink:

Acire schreef:...Maar neuj, ik struinde erin met open ogen. Beetje jammer is dat...

Ik ben ook vaak dom geweest in het verleden, hoor. Je bent de enige niet!

Acire schreef:…Maar ze stinken wel!

Oké, zo heb ik ook een hele hoop geflikflooi via de lucht meegemaakt, waarvan ik nu hartgrondig zeg: dat stinkt! Bah!
Een tijdje geleden kwam ik zelfs iemand regelmatig tegen die me er ook zo ingeluisd had en mij jarenlang bezig had gehouden. Naar mijn indruk ook een volstrekt irrationeel type in bepaalde opzichten.
Na al die tijd dat ze me bezig had gehouden, en ik het zat geworden was vroeg ik om de waarheid (inmiddels is dat wat jaartjes geleden): een radicale afwijzing, radicaler dan alle andere die ik in mijn hele leven gekregen heb. Tja, dan ga je vanaf dan daarvan uit, en je verwacht dat die persoon zich daarnaar gedraagt. Niet dus! En dan ben ik bij die recente regelmatige ontmoetingen. Ik merkte dat ze het wéér probeerde! Ik heb radicaal geweigerd om daar ook maar een duimbreed aan toe te geven. En die reacties die je dan van haar ziet! Verdrietig kijken tot huilens toe…! Wie snapt dit…?!

Acire schreef:Tja, wat ik met die nuchtere houding die jij wilt aanmoet weet ik niet. Nuchter= eerlijk en open. Ik vind eerlijk en open eerder bij naief horen. Ik heb er spijt van dat ik zo eerlijk en open ben geweest tegen m'n ex. Ik was smoorverlief op dat figuur :oops: en dat was heel eerlijk en heel open, maar hij heeft daar wel misbruik van gemaakt.
Ik denk dat bij nuchter ook wel een stukje terughoudendheid mag zitten.

Oké, dat laatste, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Denk aan het bovengenoemde voorbeeld. Ik ben inderdaad ook niet erg open naar die persoon toe. Dat is uit zelfbescherming. Er kunnen momenten zijn dat dat gewoon echt moet, en dat het absoluut niet anders kan. Ook bij mij dus.
Wat ik beschreef - nuchter = eerlijk en open - is dan ook meer een algemene grondhouding. Het is de regel, waarop uitzonderingen kunnen gelden.
Maar ik zeg er wel bij: zelfs aan die uitzonderingen heb ik al een hekel, als ik die moet maken! Met alle voorzichtigheid heb ik dan naar die genoemde persoon toch iets van: hoe kan ik toch op een normale manier met haar omgaan? Ik houd er niet van om uitzonderingen te maken op die regel. Het is dan ook een echte noodoplossing, die inderdaad veel tijd kost om te doorbreken, maar ik wil het toch graag proberen om de noodzaak daarvan op te heffen. De moeilijke kunst daarbij voor mij is: hoe houd ik mijn hoofd vrij van misplaatste gedachten over verliefdheid en zo? Ik moet dan dus wel zo ver zijn dat ik mijzelf er niet meer in verlies.

Acire schreef:Whaha, dat voorbeeld wat je noemt heeft nix met een nuchtere dame te maken. Ik denk juist dat zij die jongen niet wilde kwetsen. Ze durfde hem gewoon niet die klap in z'n gezicht gegeven. Ze moest kiezen tussen 2 kwaden: of een harde ondergang, of een zachte. Tja.. zij koos voor de laatste. En ik denk dat veel vrouwen dat doen. Een harde mep uitdelen is veel moeilijker dan 4 zachte.
Ik denk ook dat veel vrouwen zelf liever 4 zachte tikken hebben, dan 1 harde. Dus dat ze daarom dat ook doen naar de ander.
Ik denk dat ik dood neerval als Jaco onze verkering in een klap zou uitmaken, en dat ik met langzame voorbereiding maar 4 jaar in coma zou liggen ofzo.

Om met de deur in huis te vallen: ik vind die zachte klappen qua uitwerking véél pijnlijker dan die harde!
Met een harde klap sta je direct weer met je benen op de grond. Oké, je hebt even een dip, maar dat geneest wel weer. Zodra je genezen bent is je wereld weer mooier dan ooit. Je hoofd is weer helder, want je bent niet meer bedwelmd en dronken door een droom. Heerlijk!
Die 'genadige' zachte tikken hebben het grote gevaar dat mijn droomwereldje in stand blijft, en dat ik mijn hoofd in de wolken blijf lopen.
Wel eens gehoord van het spreekwoord?: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?
Bovendien hebben die dames de hebbelijkheid dat ze denken dat die non-verbale hints wel duidelijk genoeg zijn. Maar non-verbale signalen hebben de hebbelijkheid dat ze voor velerlei uitleg vatbaar zijn.
Maar ach, wat boeit dames dat, aangezien hun woorden ook vaak vele verborgen boodschappen bevatten, en dat die vaak allesbehalve duidelijk zijn…
(Ik weet nog dat ik wel eens verschillende berichten van een meisje bekeek die zij mij in korte tijd had toegestuurd, en dat ik dacht: 'Hè! Dat klopt voor geen meter met elkaar! Of het ene is waar, of het andere, maar tegelijkertijd kan dat niet!' Toen kwam ik tot de gedachte: blijkbaar moet je vrouwen niet letterlijk maar alegorisch interpreteren.)

Acire schreef:Er zijn ook domme mannen die hints niet begrijpen :P
Ik stel me zo voor dat sommige vrouwen denken: waarom moet alles via praten? Ik laat het wel merken door m'n gedrag. Terwijl jij wacht op woorden, communiceren zij gewoon anders, alleen jij vangt het niet op! (En jij maar denken dat je zo begripvol bent) Is dat even onhandig?
Ik geef toe, praten is wel het duidelijkst. Maar ook het moeilijkst!

Net wat ik zei: non-verbale communicatie, via gedrag en zo, is voor velerlei uitleg vatbaar.
Bovendien, wat is laten merken? Ik heb wel eens de indruk dat ik soms maar zo bepaalde dingen doe, en dat het meisje dan denkt dat ik bepaalde dingen laat merken, terwijl ik het helemaal niet zo bedoel als dat zij het op lijkt te vatten. (Dames zijn sterk in het vermoeden van verborgen bedoelingen… en zo de plank grondig mis te slaan!)
Ik heb ook wel eens horen zeggen dat 95% (misschien was het zelfs 99%!) van wat mensen van elkaar op grond van intuïtieve communicatie niet klopt!
Dus die mannen zijn zo dom nog niet, door het accent niet op de hints te leggen! Sterker nog: de wetenschappelijke feiten tonen aan dat dat vaak héél verstandig is!

Wat dat praten betreft: je kunt het nooit doen met enkele ooit gesproken zinnen. Goede verbale communicatie is: met elkaar blijven praten.
Dat voorkomt wildgroei aan speculatieve gedachten.
Neem er dus rustig de tijd voor.

Acire schreef:Whaha, jij generaliseerd alle mannen zeg! Wie zegt dat elke man zo behandeld wil worden?

Het is toch een feit dat mannen graag verbaal communiceren, en niks hebben met dat zweverige gedoe via de lucht.
Maar ja, er zullen ook wel van die begaafde mannen zijn die zich kunnen inleven in intuïtivistische zweverigheid. Petje af voor hen! (Of moet ik zeggen: dan verlaag je je als man door niet jezelf te zijn?)
Maar dat er mannen zijn die het niet fijn vinden om knetterhard toegezegd te krijgen: "Ik wil jou niet!", ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Acire schreef:Tja. Ik weet dat er onwijs veel miscommunicatie is tussen mannen en vrouwen. Denk je dat ik nooit eens gefrusteerd ben over 'die sukkels die nix snappen?' En als ze iets snappen, is het datgene wat jij precies niet bedoelt :roll:

Dan is het in ieder geval gezellig tijdens de mis! :mrgreen:
Ik moet ineens denken aan een paar boektitels: 'Maar zij doet ook zo dom!' en 'Maar hij doet ook zo dom!'

Acire schreef: =D> =D> Betrouwbaar roelt!! ;)

Hmmm, ik heb toch vaak het idee dat deze wereld is aan degenen die vooral hun prachtige kunstmasker kunnen laten zien en hun glimmende plastic-tanden, d.w.z. die zich goed kunnen presenteren, terwijl er ondertussen misschien wel een duivel in hen schuilt.
Ik kan soms ook werkelijk walgen van de reclames die net doen alsof het volmaakte geluk van deze wereld is!

Boekenlezer schreef: Helaas heb ik in het verleden wel eens zó veel tegelijkertijd over me heen gekregen, dat ik het niet meer trok om nog nuchter te blijven. Da's ook gevaarlijk! Maar ja, wat doe je er tegen…? Achteraf ervan leren, dat lukt weer wel. Maar ja, dan voel je je ook zo ongeveer als Duitsland na het in 1919 gesloten Verdrag van Versailles…
Van fouten leren he, meer kun je er niet mee :?

Acire schreef:Zo is mijn opmerking niet bedoeld. Ik bedoelde: (voorbeeld) Ik kom iemand tegen, praat er mee, tis niet m'n type, maar wel heel aardig en gezellig. Dan zeg ik: He, leuk je gesproken te hebben, kom een keer eten! Komt dat figuur eten, zitten we tot 1.00 te praten. gaat ie weg. zeg ik: he, leuk dat je er was, vond het echt gezellig, kom snel nog een keer!
Dan ben ik eerlijk, open, direct, duidelijk en ik meen alles wat ik zeg, en dan blijkt dat figuur ineens te denken dat ik verliefd ben! :roll: :roll: Je kunt het niet goed doen als vrouw! als je eerlijk en open bent, dan wek je verkeerde illusies, ben je wat geslotener, dan moet je duidelijk open en eerlijk zijn :roll:

In dat geval heb jij het goed, ja voorbeeldig gedaan, en zit die ander gewoon helemaal fout!
Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor alles wat er zoal fout gaat in de wereld.
Als ik een dergelijke stompzinnige fout zou maken als de man van jouw voorbeeld, dan zou ik het zeer waarderen als die dame mij uit de droom helpt, en dus een bijdrage levert aan de genezing van mijn ziekelijk speculatieve zweverige inslag.
Kortom: die vent is gewoon een sukkel!

Maar niet iedere man schijnt dat zo objectief te benaderen als ik nu doe. Er schijnen ook mannen te zijn die dan kwaad kunnen worden, als de vrouw héél erg eerlijk gaat worden. (Ja, we leven in een beroerde en corrupte wereld!)
Ik herinner mij dat uit een e-mail van een dame. Ze had mij de waarheid verteld, en ik had daar weer heel menselijk en goed op gereageerd, zoals zij mij berichtte. Dat was bepaald geen vanzelfsprekendheid, want er zijn ook mannen die in een dergelijk geval kwaad worden, zo liet zij mij weten.

Acire schreef:Idd. maar wat ik al eerder zei: jij verwacht echt superveel van de vrouwen in je omgeving! Dat ze zich kwetsbaar opstellen. En dat vind ik eng, en velen met mij.

't Is misschien ook net hoe je het ziet. Binnen het kader van verliefdheidsdenken lijkt het me inderdaad eng! Maar zonder dat kader, gewoon nuchter gedacht?
Maar ja, ik schijn wel iemand te zijn met het vermogen om positief met kritiek om te gaan, zo is mij eens vermeld. En daar werd aan toegevoegd: dat kan niet iedereen. (Dat zeg ik even vanuit de gedachte: men is geneigd om er vanuit te gaan dat de wereld net zo in elkaar zit als hij/zijzelf.)

Acire schreef:Whaha, voor een man werkt dat gewoon niet! Nou voor veel vrouwen wel! En dat kost tijd voor je goed met elkaar kunt communiceren. Verwacht geen veranderingen van de ene op de andere dag.

Inderdaad, geduld is een schone zaak!
En ik zou het fijn vinden als bepaalde dames ook eens wat geduldiger en positiever met mij omgingen!

Acire schreef:Kijk, misschien zijn er vrouwen die dit lezen en zeggen: Acire, wat voor'n beeld schets jij van vrouwen. Dus generaliseer niet teveel. Ik zeg alleen: er zijn er die...
Er zijn dus vrouwen bij wie je dingen kunt verpesten door 'normaal' te doen. Voorbeeld: als Jaco weleens tegen mij zei: ik ga nu stoppen met bellen, ik ben moe en wil slapen. Dacht ik: ow shit, hij vind me niet leuk, hij vind slapen belangrijker. Naja, dat is wat overgevoelig van mij :oops: maar goed, er zijn er dus die net zo zijn als ik.

Maar ja, je kunt ook moeilijk verwachten dat iemand zichzelf uithongert, z'n o zo nodige slaap niet neemt, aan zware zelfkastijding gaat doen, en weet ik wat niet al, omdat hij zo van jou houdt!
Maar wel verschrikkelijk dat normaal gedrag blijkbaar nogal eens negatief wordt opgevat, zoals je iets verder naar boven aangeeft! Ik noem dat: ziekelijk speculatief en negativistisch. Ja, ik gruw van al dat zweverige subjectivisme!
Die afkeer raakt ook het godsdienstige voor mij. Ik houd enorm veel van de Bijbel, maar ik moet absoluut niks hebben van de standenleer van ds. A. Moerkerken, om eens een voorbeeld te noemen. Veel te zweverig en te speculatief! Van mij mogen ze alle 'eerst voelen dan geloven!'-theologie over de kling jagen!
Geef mij maar de heldere en objectieve taal van de Bijbel! Kostelijk ook om te lezen hoe iemand als A. Janse zich afzette tegen alle subjectivisme in 'Leven in het Verbond'! 't Is ook zo'n verrukkelijk helder boek!

Acire schreef:
Boekenlezer schreef: Voorzichtigheid werkt inderdaad wel goed, maar heb ik tot nu toe meer ervaren als middel tot het in stand houden van een illusie, dan dat je er inderdaad iemand mee krijgt. Maar dat zal wel gelegen hebben in het feit dat het naar mijn smaak zo'n saai wijf was, bij wie ik te beroerd was om over de brug te komen… Het rare is: ze is te aantrekkelijk om de illusie te dumpen, daardoor blijft het in stand.

Hum.. wonderlijk! En, zoals in bijna alles, het evenwicht vinden.
Zucht, dat is echt takke.

Ja, ook ik heb mijn wonderlijke een irrationele kanten!
En gewoon je verstand op nul en ongenuanceerd jezelf laten gelden is inderdaad héérlijk, terwijl je inleven in de ander véél moeite kost. Ik herken dat.

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:Verschrikkelijk…?! Tuttut, zo erg is dat toch óók weer niet? (In mijn ervaring dan.)
Nee hoor, als ik gek ben op een meisje durf ik het best te zeggen, dat is het probleem niet zo. Ik doe het alleen wel graag in een wat vertrouwelijke sfeer, en niet zo maar als een boodschap wat je ff toewerpt via de lucht. Dus in een goed gesprek…? Geen probleem!
En ja, ze mag rustig zeggen dat ze niet verliefd op mij is. Als ik dan te maken had met een dame die ècht de moeite waard was, die mijn liefde ècht waard is - en dat hangt niet in de 1ste plaats van haar gedrag af maar van mijn gevoelens - en ze wijst me af, dan voel ik me als een moedig strijder die roemvol ten onder is gegaan! Dan heb ik reden tot een zekere trots!
Ik herinner mij iemand, die ik echt helemaal het einde vond, de vrouw der vrouwen. (Da's èrg lang geleden, een jaartje of 9.) Ja, ze heeft me afgewezen, maar stel dat ik het nou nooit gevraagd had…!! Dat zou véle malen erger geweest zijn dan mijn pogingen nooit gewaagd te hebben! Ik voel ook helemaal geen wrok tegen haar, want de communicatie tussen ons was altijd uitstekend en ze was eerlijk. Ze zei gewoon de waarheid.

Pff... waar je zin in hebt!

Dat is mannelijke heldenmoed die ik beschreef! Iets om trots op te zijn!
Maar nee, natuurlijk houd ik er niet van om te verliezen. Niemand. Maar je bent een mietje als je niet de moeite neemt om je idealen te verwezenlijken! En dat gaat niet zonder het risico van verliezen.
Zo is het leven nu eenmaal… (Nee, ik ga maar niet met die heidense Nietzsche schermen, met zijn übermensch-theorie… Maar ik moet plotseling aan zijn filosofie denken.)

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:...Arme stakkers! Hoe moeten zij aan hun vrouw komen?

hoe zij aan een vrouw moeten komen?zichzelf en hun situatie accepteren, da's goed voor hun uitstraling ;)

Ja, maar dat lijkt me nou juist zo ontzettend moeilijk voor hen! Ik kan me voorstellen dat ze zich daarin flink belemmerd voelen.

Acire schreef:
Boekenlezer schreef: Mijn gelukkig zijn met mijzelf zonder een vrouw nodig te hebben is dus gewoon de enige optie om als man te kunnen leven!

Whahaha, waar haal je dat nu weer vandaan?

Dat concludeer ik uit het door mij toen voorgaande getypte.

Acire schreef:Het is zo simpel:P voorzichtig zijn, lief zijn en initiatief tonen :D

Dank je! :wink:
Al vraag ik me af of dat werkelijk simpel is… :(

Acire schreef:Whahaha, ondanks dat je zo positief bent over mijn soort vind ik je toch erg grappig! (En nu niets denken he? :roll: :mrgreen: ik ben al bezet :D )

Leuk om te merken dat je om me kan lachen. :D Daar geniet ik altijd van als ik merk dat ik een amuserende uitwerking heb op mensen.
Nee hoor, ik zal niks denken. Ik zal niet gaan speculeren. :wink: Speculaas is lekker, vooral gevulde, maar ik heb een schurfthekel aan speculeren!
Bezet? Nú nog? Ik dacht dat de Duitsers al weg waren! :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 01:26

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:- Waar ze vooral goed in zijn: je voor de gek houden, je om de tuin leiden. Het kan vaak lijken alsof ze een hoop aandacht voor je hebben, en dat ze daarbij gedragingen vertonen waaruit je het gevoel krijgt dat het meer is dan gewoon, maar regelmatig blijkt het achteraf een grote illusie. Dan kan ik weinig anders concluderen dan: dat vragen om aandacht en zo, was niks anders dan aanstellerij wat nergens over ging, blijkbaar.

Zucht. Deze fout heb ik me ook begaan. Mannen denken overal wat van, en daar had ik als vrouw rekening mee moeten houden :roll: Dat is zo moeilijk!
Wat dit betreft; jij verwijt vrouwen ervan dat ze niet duidelijk zijn in hun communicatie, uum, misschien kun je deze frustratie en onduidelijkheid wegwerken door zelf duidelijk te zijn. Gooi het gewoon open, ipv zwijgen en vanalles 'denken'.
Er ZIJN wel vrouwen die het express en met opzet doen: Scoren en dumpen. Da's niet netjes natuurlijk!
Veel vrouwen zijn ook opzoek naar liefde en geborgenheid. En als je een betrouwbaar figuur bent, kan het goed zijn dat ze dat bij jou zoeken, en vinden. Zonder in jou een potentiele huwelijkskandidaat te zien. Misschien vinden ze je super als goede vriend, maar niet voor meer! Dat is voor jou hartstikke balen, (je kunt er ook van die vriendschap genieten) maar ik denk niet dat dat aanstellerij is.

Oké, daar kan ik me best wat bij voorstellen: je een fijne vent vinden, niet verliefd, graag met je omgaan omdat je betrouwbaar en aardig bent.
Niks mis mee. Dat mag allemaal.
Maar ik merk nogal eens méér aan bepaalde dames dan dat alleen. Dan doen ze zo bijzonder, net alsof er wat bijzonders is. Zodat je gaat denken: 'Wat is er, ben je verliefd of zo?' Oké, kun je een correctie op toepassen: 'dat is mijn gedachte, en dames zijn raar, dus moet ik uitkijken met deze gedachte.' En het verleden bewijst m'n gelijk van zo'n correctie.
Maar weet je wat ik ook maar zo merk? Het lijkt wel alsof dames zo snel jaloers op elkaar zijn! De ene kijkt opvallend vaak naar jou. (Ik weet zelfs een geval waarin een andere jongen dat tegen mij zei. Dus ik ben niet gek.) Maar goed, nuchter blijven en er niet van uitgaan dat ze verliefd is. Consequentie: andere dames verdienen net zo veel aandacht van mij. Maar doe je dat, dan gedraagt die eerste zich zo jaloers, alsof ze denkt 'Wat verschrikkelijk, welk een onrecht wordt mij hier aangedaan! Ik moet zijn aandacht voor die ander liquideren!'
(Dat persoon die mij zo'n uiterst radicale afwijzing gestuurd had na mijn vraag om de waarheid is er een voorbeeld van! Zie vorige bericht.)
En dan keert ze het nog tegen die ander, maar ze kan het ook tegen mij keren! Net alsof ze bij de volgende ontmoeting dan over mij denkt 'je bent een rotvent!'. Maar ja, vraag je dan: 'wil je me ofzo?' Is het antwoord: 'Nee hoor, helemáál niet! Hoe kom je dáár nou weer bij…?! Doe es ff normaal man!' Alsof je wat raars vraagt! (Ik vraag dat allang niet meer zo direct verbaal hoor, zo extreem als hierboven! Maar mijn ervaringen maken het mij mogelijk een dergelijk scenario te verzinnen en als reëel te zien.)
Kijk, dan ga ik ook denken: jullie dames zijn van lotje getikt, niet goed snik, geschift, rijp voor het gekkengesticht!
Je gaat je toch niet zo druk maken over iemand waar je ondertussen helemaal niet zo'n groot belang bij hebt?! Het meest passende woord wat ik hiervoor tegengekomen ben is 'humbug'.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 01:30

André schreef:
Boekenlezer schreef:het leuke kunnen inzien van sarcasme.

Mmmm, "die" zijn redelijk zeldzaam denk ik :P

Tja, er was eens een meisje die mij schreef dat ze hoopte dat ze duidelijk was in haar gedrag naar mij toe. Toen ik dat aan een jongen vertelde - zonder namen te noemen uiteraard - een bekende van mij reageerde hij: "Tsjonge, een vrouw met humor! Dat is nieuw voor mij! Nooit gedacht dat die bestond!" :lol:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 feb 2005 08:47

Hoe het moet weet ik niet, maar ik doe het :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 10:06

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Maar daar heb je dat recalcitrante en tegendraadse weer:
- als je niet op zoek bent staan we voor je klaar,
- maar als je wel een zoeker bent laten we je met genoegen in je hempie staan!
Niet aardig!

Wel logisch, we gaan voor een sterke onafhankelijke man 8)

In een bepaald opzicht heb je nog gelijk ook.
Die types die zo hard op zoek zijn, zijn de prettigsten niet in de omgang. Ik ben in het verleden wel eens zo goed geweest om ze het voordeel van de twijfel te geven - de dames onder hen uiteraard! - en dat is me slecht bevallen! Sociaal gevoel ontbreekt ze, lijkt het wel. Je zien staan als gewoon mens, daar lijken ze geen zintuig voor te hebben. Waar ze wel goed in zijn: simplistisch en kort-door-de-bocht denken, denken dat de hele wereld moet denken zoals zij zelf denken...
Wederom: daar sta je dan met je goede gedrag! :(
Op datingsites zul je mij dan ook niet vinden!

Alleen klinkt jouw zin op het eerste gehoor een beetje zo van: de duivel schijt op de grootste hoop, en ik doe daar graag hartelijk aan mee! Leve de Übermensch waarvan F. Nietzsche sprak!
Ik voel me namelijk niet altijd sterk en onafhankelijk, ook al ben ik het misschien ondertussen best wel... :(

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Die dames blijven toch vaak donders lastige mirakels! En ik zal me nog bepaald niet voor het laatst aan de geërgerd hebben!

Probeer de humor van al die verschillen te blijven zien; anders heb je geen leven :roll:
Ken je de boeken van Allan en Barbara Pease?

Maar ja, humor... als je niet uitkijkt voelen ze zich dan weer aangetast in hun eer (vermeende onschendbaarheid)!
Maar toch vind ik het een goede tip van jou!

Die boeken die je noemt ken ik niet, nee.

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Wat zou het makkelijk zijn als dames óók logisch gaan denken!

k'Heb een tijd lang geprobeerd om als een man te denken en veel logigrammen gemaakt.......het lukte niet :cry: :wink:
k'Heb me er maar bij neergelegd.........en nu m'n man nog.... :?

Je hebt je best gedaan. Meer kun je niet. :)
De zonde is je bij deze vergeven.
Ga heen en zondig niet weer. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2005 13:33

Boekenlezer schreef:Ik zou zeggen: kijk uit voor gosertjes met dure auto's! :mrgreen: :(

Nu is het tijd om Acire iets over mannen te leren: Boekenlezer heeft VAST een goedkope auto. 8)

Raido schreef:Hoe het moet weet ik niet, maar ik doe het :)

Ja, zo werkt dat idd ook weer. De beste 'tactieken' werken niet als de spirit er niet is, en andersom weet je vanzelf wat te doen (nuja weten.. je doet het gewoon) om van een/je vrouw te houden.

@Boekenlezer: het is echt geen goed plan om te proberen allerhande gedragspatronen te ontwikkelen die je mogelijk in de smaak doen vallen bij de vrouwen. Degenen die erom lachen hoe je bent moet je sowieso al niet willen en degenen die je wel leuk vinden zoals je bent zullen er geen problemen meehebben. Bovendien heb je een veel betere uitstraling als je zelfbewust bent en niet probeert iets te zijn waarvan je denkt dat men dat op prijs stelt.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 14 feb 2005 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2005 14:23

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Ik zou zeggen: kijk uit voor gosertjes met dure auto's! :mrgreen: :(

Nu is het tijd om Acire iets over mannen te leren: Boekenlezer heeft VAST een goedkope auto. 8)

Sterker nog: ik heb helemaal géén auto! :mrgreen:
'k Zou er wel een kunnen kopen als ik wil, maar ik heb nog nooit de bereidheid gehad om er een te kopen!
Eerlijk gezegd is er ook slechts één vervoermiddel wat ik ècht lekker vind: de fiets.

Aragorn schreef:
Raido schreef:Hoe het moet weet ik niet, maar ik doe het :)

Ja, zo werkt dat idd ook weer. De beste 'tactieken' werken niet als de spirit er niet is, en andersom weet je vanzelf wat te doen (nuja weten.. je doet het gewoon) om van een/je vrouw te houden.

Inderdaad. Ik geloof ook niet dat de ware liefde te koop is voor tactiek. Het gaat om hoe je bent.

Aragorn schreef:@Bookman: het is echt geen goed plan om te proberen allerhande gedragspatronen te ontwikkelen die je mogelijk in de smaak doen vallen bij de vrouwen. Degenen die erom lachen hoe je bent moet je sowieso al niet willen en degenen die je wel leuk vinden zoals je bent zullen er geen problemen meehebben. Bovendien heb je een veel betere uitstraling als je zelfbewust bent en niet probeert iets te zijn waarvan je denkt dat men dat op prijs stelt.

I.p.v. Bookman bedoel je Boekenlezer? Bookman heb ik namelijk nog niet in deze discussie gezien.
Wat dat lachen betreft: ik bedoel positief lachen. Dus niet gemeen (en gemeend) lachen, zo van: "Hahaha, wat ben jij dom en achterlijk!" En sarcasme mag ook van mij, als het maar humor is.
Dat laatste, daar heb je weer groot gelijk in, ja!
Alleen heb ik zelfbewustheid nooit zo van huis uit meegekregen. Gisteren en vandaag bijvoorbeeld gepraat over een sollicitatieadvertentie waar ik enthousiast van werd. Gisteren bij bekenden, vandaag bij mijn ouders en vervolgens met mijn zus. Tsjonge, wat vallen mijn ouders dan negatief op (m.n. mijn moeder)!: Vooral goed in het opsommen van bezwaren, waarom het niks zou zijn voor mij, en zo alle optimisme grondig en effectief uit mij wegpratend. Maar bij dat bezoek van gisteravond, en met mijn zus: positieve benadering, bevestiging in dat waarom het voor mij geschikt en leuk is!
Nee, enig positief zelfbeeld heb ik dan ook vooral buitenshuis moeten opbouwen! (Waren/zijn mijn ouders er misschien te gereformeerd voor...? :| ) Mijn jongere broer eveneens, precies hetzelfde verhaal. Ja, 't is een onderwerp waarover ik kan praten met al mijn broers en zus, en die dat begrijpen en zich levendig kunnen voorstellen!

sela

Berichtdoor sela » 14 feb 2005 14:25

aragorn: Haha, cool topic!

't gesprek is wat quoterig om effecient te reageren, maar cool is het! :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2005 15:02

sela schreef:
aragorn: Haha, cool topic!

't gesprek is wat quoterig om effecient te reageren, maar cool is het! :D

Nu zou ik toch graag sela's visie eens vernemen.. :) Voor deze keer is het je toegestaan om zonder quotes te reageren. 8)

Terug naar “Archief”