Toch kunnen er kinderen ziek worden door de vaccinatie.
Mijn neef werd heel erg ziek na zijn eerste DKTP prik.
Na onderzoek bleek dat hij allergisch was voor de K van kinkhoest. Dus zijn bij zijn volgende entingen de K eruit gelaten.
En bij de andere kinderen die mijn zus heeft gekregen.
Het gevolg was wel dat die kinderen alle vier op latere leeftijd kinkhoest hebben gekregen en in zeer erge mate.
Twee hebben er voor in het ziekenhuis gelegen. Dus zo onschuldig was het niet op het weg te laten.
Ikzelf heb kinkhoest gehad toen ik drie maanden oud was , dat waren spannende tijden geweest voor mijn ouders. De dokter kwam toen drie keer per dag langs. De dokter heeft gezegd dat de borstvoeding van mijn moeder mijn redding is geweest.
Ik heb een progamma op tv gezien van de EO waarin voor en tegenstanders vertellen van de voor en nadelen van enten.
Er was een mevrouw die zegt dat haar kinderen na het enten een zeldzame ziekte hebben gekregen waaraan 1 kind overleden is. Alleen is niet bewezen dat het ook inderdaad van het enten is gekomen.
Er was een man die was geboren zonder armen. Had alleen maar korte armen. Hij deed alles met zijn voeten. Eten, aankleden, schrijven, echt alles. Omdat zijn ouders het niet goed vonden dat hij ingeënt werd, heeft hij bij een uitbraak van polio, dus polio gekregen en kon hij nadien ook zijn benen niet meer gebruiken.
Dus was hij volledig gehandicapt.
Hij heeft nooit begrepen waarom zijn ouders hem niet hebben laten inenten. Behalve de antwoorden die hier ook gegeven worden: Je gaat iemand niet ziek maken die nog niet ziek is, niet ingrijpen in Gods wil, ende tekst die te pas en te onpas wordt gebruikt.
Voor hem waren dat geen goede argumenten en hij heeft het zijn ouders altijd kwalijk genomen dat ze die beslissing over zijn leven hadden genomen.
Nu was hij getrouwd en had zelf kinderen die hij wel laat inenten.
Dat wijkzusters je beslissing respecteren wil nog niet zeggen Memmem dat ze het er ook mee eens zijn. Ze zullen nooit gezegd hebben: Je hebt gelijk het is ook erg gevaarlijk om het wel te doen.
Want dan zitten ze dus op de verkeerde plek.
Dan laten ze kinderen iets geven waar ze zelf niet achter staan, en er zullen consultatie bureau's zijn waar de wijkzusters de prikken geven.
Dus het is niet mogelijk dat ze het met je eens waren.
Maar wel dat ze jou beslissing respecteerden.