Jij hoeft niet te overtuigen ! Het is de Geest van God die dat doed . Wij zijn alleen vertellers van het goede nieuws niets meer of minder .
Dat overtuigen wil nog niet echt lukken dan

Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Yael schreef:brammetje schreef:caprice schreef:In dit licht kun je artikel 32 van de NBG denk ik wel lezen.
Welk bijbel boek is dit ?
dat is geen Bijbelboek
Nee, dit is een belijdenisgeschrift en wel de Nederlandse geloofsbelijdenis.
Hier kan met het vinden: http://www.theologienet.nl/nederlandse_geloofsbelijdenis.htm#32
brammetje schreef:caprice schreef:Yael schreef:brammetje schreef:caprice schreef:In dit licht kun je artikel 32 van de NBG denk ik wel lezen.
dat is geen Bijbelboek
Hier kan met het vinden: http://www.theologienet.nl/nederlandse_geloofsbelijdenis.htm#32
Dat is mooi caprice - echter gaat dat wel op een nederlandse geloofsbelijdenis voor zo'n 17 miljoen nederlanders . ?
brammetje schreef:caprice schreef:Yael schreef:brammetje schreef:caprice schreef:In dit licht kun je artikel 32 van de NBG denk ik wel lezen.
dat is geen Bijbelboek
Dat is mooi caprice - echter gaat dat wel op een nederlandse geloofsbelijdenis voor zo'n 17 miljoen nederlanders . ?
parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
jas schreef:parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
Wat een onzinnige opmerking. Noem je dat een discussie, waarin de één bepaald wat de ander mag zeggen? Dan accepteert hij het toch lekker niet?
parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
brammetje schreef:parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
Je zal wel gelijk hebben , maar zo gaat de lol van discussie er wel af .
een on topic reactie mijnerzijds is dat de belijdenis geschriften niets af of toe voegen aan mijn persoonlijk geloof . Het gaat er om wat jezelf belijd . en het andere is mischien wel een te zwaar juk opleggen ja .
parsifal schreef:brammetje schreef:parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
een on topic reactie mijnerzijds is dat de belijdenis geschriften niets af of toe voegen aan mijn persoonlijk geloof . Het gaat er om wat jezelf belijd . en het andere is mischien wel een te zwaar juk opleggen ja .
Misschien heb je gelijk dat belijdenisgeschriften voor sommigen een juk zijn. Als de link naar de Bijbel niet gelegd wordt en het als directe gezagsbron wordt gebruikt is het misschien ook wel een juk. Waarbij de belijdenis een soort middelaar tussen de Bijbel en lezer gaat worden. Echter je kunt ook met de belijdenis omgaan als een korte verwoording van wat de Bijbel leert. Hoe vat je je geloof naar buiten samen. Daarbij is het ook heel erg leerzaam, op de een of andere manier waren de opstellers van de belijdenis geen sadisten die ons wat extra op wilden leggen, maar juist geweldige leraars die ons proberen wat bij te brengen. Met die extra kennis, kun je overbodige dingen juist achter je laten.
Vaya con Dios,
parsifal
jas schreef:parsifal schreef:brammetje schreef:parsifal schreef:zullen we weer on-topic gaan. De topic starter mag zeggen of hij argumenten uit de belijdenisgeschriften accepteerd.
Misschien heb je gelijk dat belijdenisgeschriften voor sommigen een juk zijn. Als de link naar de Bijbel niet gelegd wordt en het als directe gezagsbron wordt gebruikt is het misschien ook wel een juk. Waarbij de belijdenis een soort middelaar tussen de Bijbel en lezer gaat worden. Echter je kunt ook met de belijdenis omgaan als een korte verwoording van wat de Bijbel leert. Hoe vat je je geloof naar buiten samen. Daarbij is het ook heel erg leerzaam, op de een of andere manier waren de opstellers van de belijdenis geen sadisten die ons wat extra op wilden leggen, maar juist geweldige leraars die ons proberen wat bij te brengen. Met die extra kennis, kun je overbodige dingen juist achter je laten.
Vaya con Dios,
parsifal
Ik vind het grote onzin om te stellen dat je de belijdenisgeschriften in de discussie niet zou toelaten. Er zijn tegenwoordig net zoveel mensen die de Bijbel zelf ook als een juk ervaren. Dus waarom het over de Bijbel discussiëren wel accepteren dan? Over de Bijbel moet je juist niet discussiëren, die moet je gewoon als onfeilbaar Woord van God aannemen. Een juk, is een regel die niet op de Bijbel is gebaseerd. De belijdenisgeschriften zijn juist wel op de Bijbel gebaseerd. Ik snap dus van dat hele moderatorsbeleid van jullie niks en ik denk dat ik de willekeur waarmee jullie werken ook niet wil snappen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten