KRO Tien Beloften

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 11 feb 2005 15:51

Maja de Bij schreef:
lindita schreef:Ik zeg alleen maar dat de wereld er beter uit zou zien als iedereen zich aan deze geboden zou houden. Geen corruptie en andere zakkenvullerij, geen misbruik meer, geen moord.

Daarin heb je wel gelijk. Toch hadden we denk ik van een christelijke omroep wel iets meer mogen verwachten. Christus is de vervulling van de wet, staat in de bijbel, dus zijn naam had best genoemd mogen worden. Wat zou de reden zijn dat Hij niet genoemd wordt, vraag ik me wel eens af.

Misschien wel omdat de wereld een verkeerd beeld heeft van wie Christus is en waar Christus voor staat .....

... dat komt natuurlijk niet door wat Christus gedaan heeft, maar door wat zijn volgelingen (wij dus!) ermee doen en ervan uitdragen ....

... daarom kan het goed zijn om enkel de boodschap van Christus voor zich te laten spreken. Raakt die boodschap het hart van iemand, dan wil die persoon weten waar die boodschap vandaan komt - zoekt en ge zult vinden; raakt die boodschap je niet, dan hoef je ook niet weten waar die vandaan komt ...
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

kurtyo

Re: 2 positieve geboden ...

Berichtdoor kurtyo » 12 feb 2005 14:07

groenrondballetje schreef:Ik dacht ineens aan een niet geheel onbelangrijk derail

Volgens mij draait Jezus de 10 geboden ook om naar twee positieve geboden
(Evangelie volgens Lucas, Mattheus, Marcus etc ...)

Klaarblijkelijk is het aantal van 10 niet heilig voor God, maar wel de complete inhoud van de 10 geboden.

Zelfs de negatieve formulering van de 10 geboden is niet heilig voor God, , maar wel de complete inhoud van de 10 geboden.

Zou het dan toch om de boodschap gaan ? :wink:

"houden van God met alles wat je bent en van je naasten als jezelf"

Dit vind ik wel een aardige opmerking... d:)b

lady Li
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor lady Li » 12 feb 2005 14:32

Ik vind het initiatief van de KRO echt goed. Het draagt weer bij aan de normen en waarden discusie die J.P. begonnen is.

Alleen de eerste keren dat ik zo'n bord zag snapte ik er werkelijk helemaal niks van. Dus wat duidelijker had wel gemogen. Wel goed idee om de echte 10 geboden er klein onder te zetten.

En dan de inhoud. Het wijst idd niet naar Christus en ik vraag me ook af of het aan het behoud van mensen meewerkt. Maar is dat het doel dan van deze posters? Denk 't niet. En moet dat dan? Ik denk het niet.
Bovendien vraag ik me af of daar posters op stations wel geschikt voor zijn.

Ik heb de fragmentjes even bekeken. Vond ze over het algemeen goed en netjes. behalve de ik wil leven. Over normen en waarden gesroken, stoppen ze er weer een naakt iemand in. Beetje jammer.[/quote]

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 feb 2005 19:42

Er heeft weer een topicscheuring plaatsgevonden. Over normen en waarden kun je hier verder: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=10077
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”