Wanneer ben je bekeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 05 feb 2005 13:33

Die wijsheid kreeg hij al eerder dan aan het eind van zijn leven.
Dus...... Hij vroeg wijsheid aan God en heeft die gekregen.
Zo kunnen wij dat ook. Daarom haalde ik de tekst aan uit Jakobus. Indien iemand in wijsheid tekort komt, hij vraagt God erom en hem zal gegeven worden.

Maar goed laten de mensen dan niet zo wijs geweest zijn als Salomo, ik denk dat er voldoende wijsheid is om te weten dat je niet stil moet staan bij wat was, maar bij wat is en komt.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 feb 2005 00:22

joepie schreef:Die wijsheid kreeg hij al eerder dan aan het eind van zijn leven.
Dus...... Hij vroeg wijsheid aan God en heeft die gekregen.
Zo kunnen wij dat ook. Daarom haalde ik de tekst aan uit Jakobus. Indien iemand in wijsheid tekort komt, hij vraagt God erom en hem zal gegeven worden.

Maar goed laten de mensen dan niet zo wijs geweest zijn als Salomo, ik denk dat er voldoende wijsheid is om te weten dat je niet stil moet staan bij wat was, maar bij wat is en komt.

Laat ook maar, we gaan zwaar off-topic. Het gaat er om wanneer je bekeerd bent. En jij katte caprice af met een citaat van een oudvader. Zullen we vandaar de discussie weer oppakken dan?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2005 00:50

joepie schreef:Maar goed laten de mensen dan niet zo wijs geweest zijn als Salomo,

Salomo is idd. de wijste mens geweest. @Jas, maar als je zegt dat er nu meer kennis is van de grondtalen zeg je toch niet dat men nu wijzer is dan Salomo? Salomo heeft de SV toch niet gemaakt?

Dit moest ik ff kwijt...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 feb 2005 23:11

fraternoster schreef:
joepie schreef:Maar goed laten de mensen dan niet zo wijs geweest zijn als Salomo,

Salomo is idd. de wijste mens geweest. @Jas, maar als je zegt dat er nu meer kennis is van de grondtalen zeg je toch niet dat men nu wijzer is dan Salomo? Salomo heeft de SV toch niet gemaakt?

Dit moest ik ff kwijt...

Nee natuurlijk niet, dat heeft er niets mee te maken. Hoewel in elk geval naar het oordeel van veel deskundigen (waaronder ook niet-refo's ) de SV tot de beste vertalingen behoort in welker schaduw de nbv niet kan staan. Ik hoor steeds meer van dit geluiden, ook van mensen waarvan ik het niet zou verwachten. Ik vermoed dat de NBV in haar huidige vertaling geen lang leven beschoren is. Maar alweer off-topic dankzij jouw reactie.

MarcoM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MarcoM » 11 feb 2005 22:47

Lieve mensen,

Wanneer weet je of je bekeerd bent?
Jas geeft goeie verklaringen, en daar wil ik nog iets bijvoegen:
Waar God is, is de duivel, en die laat je echt niet zomaar achter Jezus aanlopen, hij zet alles in het werk, om jouw het leven zuur te maken; verleidingen, namaak geloof, tegenslagen, droefheid, haat etc.

Dus als iemand elke dag zonder tegenslag God ‘volgd’ en alleen kan praten over liefde en voorspoed, zou ik maar s een tijdje gaan bidden om het te vragen aan God.

De duivel geeft er niet om, dat je telkens de bijbel leest, psalmen of liederen zingt, naar de kerk gaat, bid voor je eten, niet uit gaat, niet moord, niet steelt, vroom leeft.....Als je God maar niet oprecht zoekt.....

Maar we mogen elkaar gelukkig nog waarschuwen!
Maar laten we niet al te boos worden op elkaar..........(dat wil de duivel alleen maar)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 feb 2005 23:16

MarcoM schreef:Lieve mensen,

Waar God is, is de duivel, en die laat je echt niet zomaar achter Jezus aanlopen, hij zet alles in het werk, om jouw het leven zuur te maken; verleidingen, namaak geloof, tegenslagen, droefheid, haat etc.

Dus als iemand elke dag zonder tegenslag God ‘volgd’ en alleen kan praten over liefde en voorspoed, zou ik maar s een tijdje gaan bidden om het te vragen aan God.

De duivel geeft er niet om, dat je telkens de bijbel leest, psalmen of liederen zingt, naar de kerk gaat, bid voor je eten, niet uit gaat, niet moord, niet steelt, vroom leeft.....Als je God maar niet oprecht zoekt.....

Maar laten we niet al te boos worden op elkaar..........(dat wil de duivel alleen maar)

Je spreekt ware woorden. Het is zeker zo dat de duivel heel tevreden is als de mens roemt in zijn godsdienst. De duivel is niet alleen vóór godsdienst, hij heeft het bijna uitgevonden: "Is het niet dat God gezegd heeft? etc. "

joepie

Berichtdoor joepie » 12 feb 2005 08:42

Kan het in het geheel niet met je eens zijn!
Want de duivel wil namelijk helemaal NIET dat je naar de kerk gaat, bid, de bijbel leest , enz.
Alles wat ook maar met God te maken heeft wil hij niet.
Hij zal je op alle mogelijke manieren daarvandaan willen halen.
Je kunt alleen maar vroom leven als je God oprecht zoekt.
Want als je goed de Bijbel leest kun je lezen van vrome mensen.
Als je God niet oprecht in je hart hebt leef je niet vroom.
Dat wil je helemaal niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 12:54

joepie schreef:

Kan het in het geheel niet met je eens zijn!
Want de duivel wil namelijk helemaal NIET dat je naar de kerk gaat, bid, de bijbel leest , enz.
Alles wat ook maar met God te maken heeft wil hij niet.

Hoe kom je daar nou bij. Het is de duivel om het even of je door gruwelijke zonde naar de hel gaat of door vrome godsdienst waarin Christus niet gekend wordt. Het maakt hem echt helemaal niets uit. De duivel zet er in onze dagen velen op een voetstuk van eigengerechtigheid, van vrome godsdienst, van zgn. bekeringen en schijnwedergeboortes. Maar ik vraag me af, of die bijv. de toetssteen van het ware geloof zouden kunnen doorstaan zoals Th. v.d. Groe dat beschijft. Ja ik weet dat je daar niks van moet hebben. De duivel moet van dat laatste ook niets hebben. De duivel haat het als mensen een inwendige ongerustheid krijgen over hun staat voor de eeuwigheid. Hij heeft veel liever een valse rust. Er staan genoeg voorbeeld in de Bijbel van schijngelovigen die zich later ontpopten als duivelsdienaars.

sela

Berichtdoor sela » 12 feb 2005 13:07

laten we daarom op God hopen..

ps 138

1 Een psalm van David. Ik zal U loven met mijn gehele hart; in de tegenwoordigheid der goden zal ik U psalmzingen.
2 Ik zal mij nederbuigen naar het paleis Uwer heiligheid, en ik zal Uw Naam loven, om Uw goedertierenheid en om Uw waarheid; want Gij hebt vanwege Uw gansen Naam Uw woord groot gemaakt.
3 Ten dage, als ik riep, zo hebt Gij mij verhoord; Gij hebt mij versterkt met kracht in mijn ziel.
4 Alle koningen der aarde zullen U, o HEERE! loven, wanneer zij gehoord zullen hebben de redenen Uws monds.
5 En zij zullen zingen van de wegen des HEEREN, want de heerlijkheid des HEEREN is groot.
6 Want de HEERE is hoog, nochtans ziet Hij den nederige aan, en den verhevene kent Hij van verre.
7 Als ik wandel in het midden der benauwdheid, maakt Gij mij levend; Uw hand strekt Gij uit tegen den toorn mijner vijanden, en Uw rechterhand behoudt mij.
8 De HEERE zal het voor mij voleinden; Uw goedertierenheid, HEERE! is in eeuwigheid; en laat niet varen de werken Uwer handen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 14:36

sela schreef:laten we daarom op God hopen..

ps 138

1 Een psalm van David. Ik zal U loven met mijn gehele hart; in de tegenwoordigheid der goden zal ik U psalmzingen.
2 Ik zal mij nederbuigen naar het paleis Uwer heiligheid, en ik zal Uw Naam loven, om Uw goedertierenheid en om Uw waarheid; want Gij hebt vanwege Uw gansen Naam Uw woord groot gemaakt.
3 Ten dage, als ik riep, zo hebt Gij mij verhoord; Gij hebt mij versterkt met kracht in mijn ziel.
4 Alle koningen der aarde zullen U, o HEERE! loven, wanneer zij gehoord zullen hebben de redenen Uws monds.
5 En zij zullen zingen van de wegen des HEEREN, want de heerlijkheid des HEEREN is groot.
6 Want de HEERE is hoog, nochtans ziet Hij den nederige aan, en den verhevene kent Hij van verre.
7 Als ik wandel in het midden der benauwdheid, maakt Gij mij levend; Uw hand strekt Gij uit tegen den toorn mijner vijanden, en Uw rechterhand behoudt mij.
8 De HEERE zal het voor mij voleinden; Uw goedertierenheid, HEERE! is in eeuwigheid; en laat niet varen de werken Uwer handen.

Ja, magnifieke psalm is dat.

joepie

Berichtdoor joepie » 12 feb 2005 15:42

Weet je Jas, ik wordt zo ontzettend moe van jou afgeven op de kerken.
Het lijkt wel alsof iedereen een valse godsdienst heeft.
De manier waarop jij praat maakt dat de duivel lacht.
Want dat is nu wat hij wil.
Lekker negatief over andere godsdiensten doen.
Zeggen dat je daar valse vroomheid hebt.
En dat voetstuk? Ik heb het gevoel dat jij daar jezelf op gezet hebt.
Jij doet het zo geod, jij weet hoe slecht het overal is, jij dient God tenminste zoals het moet, want je weet tenslotte wat al die oudvaders allemaal te zeggen hadden.

En het is nog steeds zo dat de duivel niet wil dat mensen God zoeken.
Dus zeker niet wil dat ze de Bijbel lezen, naar de kerk gaan, bidden, en Bijbelstudie doen. Hij wil helemaal niet dat mensen met elkaar God lof zingen. God moet uit hun leven weg. En zolang als mensen dat niet doen, en zich bezighouden met Godsdienstige zaken vind hij dat in het geheel niet fijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 16:24

joepie schreef:Weet je Jas, ik wordt zo ontzettend moe van jou afgeven op de kerken.
Het lijkt wel alsof iedereen een valse godsdienst heeft.
De manier waarop jij praat maakt dat de duivel lacht.
Want dat is nu wat hij wil.
Lekker negatief over andere godsdiensten doen.
Zeggen dat je daar valse vroomheid hebt.
En dat voetstuk? Ik heb het gevoel dat jij daar jezelf op gezet hebt.
Jij doet het zo geod, jij weet hoe slecht het overal is, jij dient God tenminste zoals het moet, want je weet tenslotte wat al die oudvaders allemaal te zeggen hadden.

Ik geef niet af op kerken maar op valse godsdienst. En ik zeg dat de duivel aan valse godsdienst geen hekel heeft. Wat is daar mis mee?
Het zal de duivel echt een worst zijn of mensen zich verlustigen in seks, drank, drugs of godsdienst. Als ze er maar mee naar de hel gaan.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 12 feb 2005 16:42

Mijn bekering vond plaats op 17 februari 2002 om 19.30 uur in een jeugddienst van mn gemeente, maar ik denk niet dat dit het punt is van dit topic.
Laat je leiden door Hem!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 20:40

Tijn schreef:Mijn bekering vond plaats op 17 februari 2002 om 19.30 uur in een jeugddienst van mn gemeente, maar ik denk niet dat dit het punt is van dit topic.

Weet je ook nog hoeveel seconden? Dat moet wel hoor.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 12 feb 2005 20:56

jas schreef:
Tijn schreef:Mijn bekering vond plaats op 17 februari 2002 om 19.30 uur in een jeugddienst van mn gemeente, maar ik denk niet dat dit het punt is van dit topic.

Weet je ook nog hoeveel seconden? Dat moet wel hoor.

Niet te kritisch zijn jas... God kan op vele manieren een bekering werken. Wie zijn wij om een oordeel te geven over de echtheid van andermans bekering?

Terug naar “Archief”