Rijvaardigheid vrouw is hormonenkwestie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 10 feb 2005 12:56

Annemieke86 schreef:Ik zag het zomaar op internet staan, ik denk: he is wel leuk voor refoweb en ja er onstaat een leuke discussie :lol: zelf vind ik het onzin hoor. Vrouwen kunnen heel goed autorijden, volgens mij zit het niet in de hormonen maar is het gewoon een kwestie van techniek. De één kan het wat beter dan de ander (naar mijn mening) !

inderdaat!
je ziet toch al zat vrouwelijke bus- en vrachtwagenchauffeurs?

*mensen die moeilijk heden hebben met mijn "taalgebruik" ik probeer me best te doen maar ik weet niet altijd of het met een t of d moet hoor! :oops: *
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 10 feb 2005 14:46

Laatst zat ik in de auto, beetje rijden enzo en toen kwam er zo'n enorme vrachtwagen op me af. Ik kijken, dacht bij mezelf; 'goh, dat is een grote vrachtauto'. Ik nog eens kijken, blijkt er een vrouw achter het stuur te zitten, een hele kleine. Ze kwam net boven het stuur uit.
Dat vind ik dan leuk, zulke dingen maken mijn dag goed :)
Net als Arnold Schwarzenegger in Kindergarten cop, dat is ook leuk. Het zijn van die paradoxen.

Verder zijn er dus wel degelijk verschillen tussen mannen en vrouwen, ja, whatever. :)
Mannen zijn beter in sport ofzo, maar als het aankomt op karakter of hoe je het noemen wil, dan moet ik het keer op keer afleggen tegen vrouwen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2005 17:19

Flex187 schreef:Verder zijn er dus wel degelijk verschillen tussen mannen en vrouwen, ja, whatever. :)
Mannen zijn beter in sport ofzo, maar als het aankomt op karakter of hoe je het noemen wil, dan moet ik het keer op keer afleggen tegen vrouwen.

Precies, daar hoor je ons toch ook niet over jammeren.. :)

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 feb 2005 12:10

Ik vind dat benadrukken van verschillen in sportieve prestaties, ruimtelijk inzicht, intelligentie, kracht, etc. een beetje overtrokken. Natuurlijk zijn er verschillen in gemiddelde tussen man en vrouw, maar de verschillen tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling zijn veel groter.

Ieder mens heeft zijn eigen specialiteit en kunnen man en vrouw elkaar perfekt aanvullen, en ook meerdere mensen kunnen elkaar perfekt aanvullen.
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

sibille
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sibille » 12 feb 2005 14:03

Vraag me toch af in hoeverre het verschil tussen het rijgedrag van mannen en vrouwen vanuit een bepaalde hersenopbouw te verklaren is. Is het niet gedeeltelijk ook te verklaren vanwege de verwachtingen etc die er zijn tov mannelijke/vrouwelijke bestuurders.?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2005 19:49

sibille schreef:Vraag me toch af in hoeverre het verschil tussen het rijgedrag van mannen en vrouwen vanuit een bepaalde hersenopbouw te verklaren is. Is het niet gedeeltelijk ook te verklaren vanwege de verwachtingen etc die er zijn tov mannelijke/vrouwelijke bestuurders.?

Ik ben benieuwd naar je theorie! :D

sibille
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sibille » 13 feb 2005 17:53

Ik ben benieuwd naar je theorie!

Dan kom je uit bij de stereotype sexe rollen, waar we al van jongs af aan mee geconfronteerd worden. Bijv. Je zou het kunnen wijten aan het feit dat meisjes van jongs af aan minder vrijheid krijgen in (bijv) het ontdekken van de buurt en meer begeleid worden door de ouders, dan dat bij jongens het geval is. Waardoor jongens zich meer op het gemak voelen in het verkeer en meisjes leren terughoudender te zijn.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Rijvaardigheid vrouw is hormonenkwestie

Berichtdoor peentje » 16 feb 2005 12:22

Annemieke86 schreef:Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek door Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen.

Ik vind het wel een beetje onzin hoor! Er zijn genoeg vrouwelijke busschauffeurs! Sommige kunnen het nu eenmaal beter! Wat vind jij?

Mee eens, dat zou zo bepaald zijn, das dikke onzin. Denk eerder dat het gewoon een van je vaardigheden is.
What a wonderfull girl!!

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 23 sep 2005 20:57

aha, leuk om te horen! Ik zie het bij mezelf echt terug.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 sep 2005 22:52

Ik kan aardig rijden, al zeg ik het zelf.

Maar idd, als je iemand brak ziet rijden,
kan je van te voren zeggen dat het een vrouw is (of een bejaarde.)

Heb alleen een hekel aan inparkeren,
dus ik ga maar snel m'n motorrijbewijs halen. :)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 25 sep 2005 09:36

Annemieke86 schreef:Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek door Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen.

Ik vind het wel een beetje onzin hoor! Er zijn genoeg vrouwelijke busschauffeurs! Sommige kunnen het nu eenmaal beter! Wat vind jij?

volgens mij klopt het wel.. ik ken weinig tot geen vrouwen die goed kaart kunnen lezen :) maar goed, toeristische routes kunnen ook best leuk zijn

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 sep 2005 12:17

*grinnik*

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 26 sep 2005 11:39

tinos schreef:

volgens mij klopt het wel.. ik ken weinig tot geen vrouwen die goed kaart kunnen lezen :) maar goed, toeristische routes kunnen ook best leuk zijn

Okay, dan mag je nu zeggen dat je er wel een kent :D

Vrijwel altijd weet ik, wanneer ik één keer ergens ben geweest (ook bij extreem onbekend terrein, buitenland enzo), precies nog hoe je erheen moet rijden, al is het na een paar jaar pas...
Ook uit m'n kinderjaren weet ik nog heel goed hoe bepaalde straten, kruisingen en situaties eruit zagen in Frankrijk.

k Zou best eens willen weten of iemand anders ook foto's maakt van straten en een soort kaarten in zijn hoofd maakt van dorpen en steden...

---

Volgens mij zit het probleem van wel of niet auto kunnen rijden ook voor een groot gedeelte in de interesse.
Jongens worden van jongs af aan al gebombardeerd met speelgoed-autootjes en vrachtwagens. Tegenover de meisjes die daar pas rond de 17e jaar meer mee in aanraking komen.

Vroeger stond ik er altijd met m'n neus bovenop als m'n pa aan de auto of aan zijn motor zat te sleutelen. k Vond dat altijd mega interessant. Daarom lette ik in de auto tijdens het rijden ook meer op hoe mijn pa of ma reed. Dus...

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 26 sep 2005 12:09

hmm, kheb gen probleem met kaartlezen....

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 28 sep 2005 14:07

En hier nog een vrouw die geen moeite heeft met kaartlezen.

Als je er echt moeite mee hebt moet je eens mee rally's gaan rijden waarbij je dus écht foutloos moet navigeren als je wilt winnen. Ik heb het dan over rally's door zandvlaktes, bossen en open stukken veld, vrij ruig, maar wel ingewikkeld door allerlei zijwegen en dito paden.
Je leert er erg veel van (pijnlijke rug en kont moet je dan maar voor lief nemen), een zeer goeie oefening!!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”