Moderator: Moderafo's
@mic schreef:taco schreef:van hervormde en refo jongeren wil ik graag horen wat hen inspireerd en motiveerd nar de kerk te gaan en op welke manier zij God beleven.
hijwel schreef:ik ga naar de kerk om te bidden voor mensen, en voor de dominee. maar voor de rest niet.
waarnemer schreef:Wij zijn wel een beetje ver van de eerste gemeenten weg. Een beetje erg ver. Sommige predikers gaan er vanuit dat de hoorders voor het grootste deel uit ongelovigen bestaan. De gemeente als een gemeente des Heeren daar wordt meestal niet vanuit gegaan. Waar dat wel gebeurt is het vaak ook een oppervlakkig praatje, dan is de spanning weg is mijn ervaring. Maar waar het nu zindert van de spanning, waar je nieuwe dingen hoort, daar verlang ik naar. Waar het Woord open gaat, dan hoor je echt nieuwe dingen. Gelukkig hebben wij nu een predikant waar ik naar de volgende zondag uit zie. Daar horen we echt nieuwe dingen, bijbelse dingen.
@mic schreef:taco schreef:van hervormde en refo jongeren wil ik graag horen wat hen inspireerd en motiveerd nar de kerk te gaan en op welke manier zij God beleven.
TheKeimpe schreef:Hijwel, dus je gaat niet heen voor jezelf, puur voor anderen?![]()
Waarom niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten