Inenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Melody

Inenten

Berichtdoor Melody » 09 feb 2005 19:48

Ik vroeg me af wat jullie hier van inenten vinden. Ben je ingeent, laat je je kinderen prikken of wil je dat doen? En waarom wel/niet?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 feb 2005 19:59

misschien kan je dit eens lezen, is een stuk uit het archief van refoweb. als je verder wilt discusseren is het misschien een tip dat je de moderator van dit sub-forum even te vragen of ie hem wil openen: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1669&start=0
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 feb 2005 21:03

Hm, toevallig was ik net van plan me morgen te laten inenten tegen meningitis. :)

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 09 feb 2005 21:13

Heb op het moment de rode hond, dus je zult wel begrijpen dat ik niet ingeent ben. Zonder me te hebben verdiept in de materie, overigens. Ergens heb ik het gevoel dat het toch tegen Gods wil ingaat. Want het gaat wel een keer uit de hand lopen, daarvan zie je het begin al. Het is net als met verzekeren. Eerst je huis, je auto, dan je fiets, en je kleding, een brandverzekering totdat zo'n beetje alles verzekerd is waarvoor je je verzekeren kunt.

Inenten tegen polio, daar kan ik inkomen, ik zeg niet dat ik het zou doen, maar ik kan het heel goed begrijpen. Maar tegen griep? Rode hond (heel onschuldig, drie dagen rood, meer niet).Op den duur kun je je verzekeren tegen alles 'wat je nog misschien zou kunnen krijgen'. En dan vergeten we ook dat de Heere door tegenslagen Zijn kinderen vaak zulke wijze lessen geeft. Ik wil hier niet mee zeggen dat alles over je heen moet laten gaan, maar wel dat alles niet zomaar is, en dat God bedoelingen met tegenslagen kan hebben.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 21:17

Rode hond is minder onschuldig dan je misschien denkt.. als een zwangere vrouw het krijgt is er grote kans op 'ongelukkige kinderen'! Doof ofzo.. dus niet zo onschuldig. En.. rode hond is nog net iets besmettelijker dan polio!

Maar inderdaad, waar ligt de grens van wel en niet.. wb. inenten ben ik van mening dat het mag als je het onder biddend opzien (en dan ook echt) doet. Niet om 'verzekerd' te wezen!

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 09 feb 2005 21:19

joos schreef:Rode hond is minder onschuldig dan je misschien denkt.. als een zwangere vrouw het krijgt is er grote kans op 'ongelukkige kinderen'! Doof ofzo.. dus niet zo onschuldig. En.. rode hond is nog net iets besmettelijker dan polio!

Maar inderdaad, waar ligt de grens van wel en niet.. wb. inenten ben ik van mening dat het mag als je het onder biddend opzien (en dan ook echt) doet. Niet om 'verzekerd' te wezen!

Rode hond is gevaarlijk voor zwangere vrouwen, in het geval van de eerste drie maanden van de zwangerschap ja, en als ze het nog niet gehad heeft, of er niet tegen ingeent is, en de kans is erg klein, ze is zeer besmettelijk, dus wie er niet tegen ingeent is, heeft het waarschijnlijk ook wel gehad.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 09 feb 2005 21:20

Aragorn schreef:Hm, toevallig was ik net van plan me morgen te laten inenten tegen meningitis. :)

Zou het niet doen , werkt beslist niet meningsvatbaarder. een geeft kans op vervlakking van de meningsappel .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 09 feb 2005 21:25

brammetje schreef:
Aragorn schreef:Hm, toevallig was ik net van plan me morgen te laten inenten tegen meningitis. :)

Zou het niet doen , werkt beslist niet meningsvatbaarder. een geeft kans op vervlakking van de meningsappel .

Trouwens waarom zou je niet gebruik mogen maken van de medicijnen die je ter beschikking staan .

Een aspirine voor de koorts . of medicijnen als je ziek bent kan wel , maar preventief niet ?

In de bijbel word zelfs wijn aangeprezen voor maagklachten las ik net .

Tja :D
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 21:25

alex leusink schreef:voor zwangere vrouwen, in het geval van de eerste drie maanden van de zwangerschap ja, en als ze het nog niet gehad heeft, of er niet tegen ingeent is, en de kans is erg klein, ze is zeer besmettelijk, dus wie er niet tegen ingeent is, heeft het waarschijnlijk ook wel gehad.

Hhm, maar je weet t nooit! Echt serieus niet. M'n achterbuurvrouw heeft een dove zoon daardoor...
En je HEBT mensen die altijd thuisblijven als er zo'n soort epidemie is, bij ons in de gemeente ook, en die kinderen zijn nu half 20 en hebben nog nooit een enkele kinderziekte gehad, serieus! Dom vind ik, maar ja..

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

inenten

Berichtdoor frekje » 09 feb 2005 21:27

Heb totaal geen problemen tegen inenten. Zie het eerder als een middel dat God heeft gegeven aan ons om ons lichaam te beschermen. Afgezien van de algemene bezwaren, is het een goed middel om ons lichaam te beschermen.

Als je ziet dat er vaak in een soort refoclans een epidemie uitbreekt, geloof ik niet dat het Gods wil is, dat er zoiets gebeurt. Het is natuurlijk de straf op de zonde, maar die vindt dan alleen daar plaats. Dus dat snap ik dan ook nooit goed?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 feb 2005 21:33

alex leusink schreef:Heb op het moment de rode hond, dus je zult wel begrijpen dat ik niet ingeent ben. Zonder me te hebben verdiept in de materie, overigens. Ergens heb ik het gevoel dat het toch tegen Gods wil ingaat. Want het gaat wel een keer uit de hand lopen, daarvan zie je het begin al. Het is net als met verzekeren. Eerst je huis, je auto, dan je fiets, en je kleding, een brandverzekering totdat zo'n beetje alles verzekerd is waarvoor je je verzekeren kunt.

Ja, als alles verzekerd is lopen de zaken ernstig uit de hand. Da's logisch.

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 09 feb 2005 21:34

Thank God dat Hij ons verstand heeft gegeven om medicijnen te ontwikkelen waar we dus gebruik van kunnen maken! Als je dat niet doet vind ik dat net zo iets als auto rijden zonder gordel ofzo...dat doe je toch ook?
Al zou ik me als ik kinderen zou krijgen me misschien wel verdiepen in welke inentingen echt noodzakelijk zijn en welke niet maar ik zou eerder wel inenten als eerder niet.
stomp niet af, blijf slijpen

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Re: inenten

Berichtdoor alex leusink » 09 feb 2005 21:34

frekje schreef:Heb totaal geen problemen tegen inenten. Zie het eerder als een middel dat God heeft gegeven aan ons om ons lichaam te beschermen. Afgezien van de algemene bezwaren, is het een goed middel om ons lichaam te beschermen.

Als je ziet dat er vaak in een soort refoclans een epidemie uitbreekt, geloof ik niet dat het Gods wil is, dat er zoiets gebeurt. Het is natuurlijk de straf op de zonde, maar die vindt dan alleen daar plaats. Dus dat snap ik dan ook nooit goed?

Je moet niet de (overigens logische) gevolgen van het wel inenten tegen het niet inenten gebruiken. En als God ons dan middelen geeft om ons te beschermen tegen ziekten van te voren, waarom zijn die ziekten er dan? Dan had Hij ook wel de ziekten weg kunnen laten.

En God geeft dan ook klonen, wat heel goed gebruikt kan worden in de medische wereld voor het aannemen van beenmerg voor kankerpatienten. En God geeft ook de abortus, zodat gehandicapten niet hoeven te bestaan. Niet alles wat God geeft komt uit Zijn rechterhand, God geeft ook zaken met zijn linkerhand, net zoals een moeder die boos wordt doordat haar kind steeds in de snoeptrommel kijkt, en hem er een geeft met de boodschap dat ie er voor straf de rest van de week geen meer krijgt.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 09 feb 2005 21:36

Aragorn schreef:
alex leusink schreef:Heb op het moment de rode hond, dus je zult wel begrijpen dat ik niet ingeent ben. Zonder me te hebben verdiept in de materie, overigens. Ergens heb ik het gevoel dat het toch tegen Gods wil ingaat. Want het gaat wel een keer uit de hand lopen, daarvan zie je het begin al. Het is net als met verzekeren. Eerst je huis, je auto, dan je fiets, en je kleding, een brandverzekering totdat zo'n beetje alles verzekerd is waarvoor je je verzekeren kunt.

Ja, als alles verzekerd is lopen de zaken ernstig uit de hand. Da's logisch.

Het wordt wel een wereld zonder enig vertrouwen, en zonder enige afhankelijkheid

gurl
Mineur
Mineur

Re: inenten

Berichtdoor gurl » 09 feb 2005 21:39

En God geeft dan ook klonen, wat heel goed gebruikt kan worden in de medische wereld voor het aannemen van beenmerg voor kankerpatienten. En God geeft ook de abortus, zodat gehandicapten niet hoeven te bestaan.

God geeft ons de kennis, wat wij ermee doen moeten we zelf weten.

Niet alles wat God geeft komt uit Zijn rechterhand, God geeft ook zaken met zijn linkerhand, net zoals een moeder die boos wordt doordat haar kind steeds in de snoeptrommel kijkt, en hem er een geeft met de boodschap dat ie er voor straf de rest van de week geen meer krijgt.

Dus ziektes zijn een straf van God? Pff ik dacht niet dat er nog mensen waren die dat echt geloofden...
stomp niet af, blijf slijpen

Terug naar “Archief”