erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 15:27

Ik snap je volledig (denk ik) het lijkt mij heel moeilijk om daar een goede beslissing in te nemen zeker wanneer je hem heel lief vind. Maar goed het is dan misschien een erfelijk iets, dat hoeft nog niet te zeggen dat je kinderen dat ook daadwerkelijk zullen krijgen, ok de kans erop is natuurlijk beduidend groter.

joos
Mineur
Mineur

Re: erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 16:05

joos schreef:Hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen?
Ben benieuwd!

En: wie heeft er (nog meer) ervaring met zoiets?!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 09 feb 2005 16:08

Ik heb geen ervaring maar voor mij zou het geen reden zijn omgeen kinderen te krijgen. Als er geen erfelijke aandoening in je familie zit, kan je kind nog een ernstige ziekte krijgen. Je houdt toch net zoveel van je kinderen ook al hebben ze iets? Men kan er wat aan doen in Nederland dus zie ik geen reden om geen kinderen te krijgen.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 16:14

helemaal mee eens!!! 8)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 16:15

Pivo schreef:Ik heb geen ervaring maar voor mij zou het geen reden zijn omgeen kinderen te krijgen. Als er geen erfelijke aandoening in je familie zit, kan je kind nog een ernstige ziekte krijgen. Je houdt toch net zoveel van je kinderen ook al hebben ze iets? Men kan er wat aan doen in Nederland dus zie ik geen reden om geen kinderen te krijgen.

Me too!!! :lol:

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 09 feb 2005 16:44

ik zie kinderen krijgen nog steeds als een geschenk van God (niet dat ik ze zelf heb hoor) :wink:

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 16:47

suus_ schreef:ik zie kinderen krijgen nog steeds als een geschenk van God (niet dat ik ze zelf heb hoor) :wink:

Ja ik ook!

Ik zit even te denken, want dit topic verzandt zo, ik bedoelde iets anders, maar weet niet precies wat.. Misschien (maar zo schreef ik het idd niet) bedoelde ik toch meer het relatie aangaan met...
- een ernstig zieke
- iemand die drager is van een ernstige ziekte of aandoening of afwijking
- iemand die 'afwijkend' is qua gezondheid, ledematen ed...
- ...
Laatst gewijzigd door joos op 09 feb 2005 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 feb 2005 16:55

Pivo schreef:Je houdt toch net zoveel van je kinderen ook al hebben ze iets?

Moet je dan niet denken aan het kind zelf?
Die zit met de gebakken peren.

Ik zelf zou het zeker niet doen.
Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 17:01

AikonGirl schreef:Moet je dan niet denken aan het kind zelf?

Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?

Hmmm... daar ben ik het zelf niet zo mee eens. Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 09 feb 2005 17:23

joos schreef:
AikonGirl schreef:Moet je dan niet denken aan het kind zelf?

Hmmm... daar ben ik het zelf niet zo mee eens. Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!

je kan ze toch ook addopteren?? of zijn jullie daar tegen?? :oops:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 09 feb 2005 18:00

joos schreef:Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!
Nu bevestig je toch precies wat AikonGirl zegt?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

Berichtdoor Annemieke86 » 09 feb 2005 18:38

Mariamagdalena schreef:Wij hebben het wel gedaan, onze kinderen hadden 75% kans op astma en eczeem, maar we hebben gewoon wel kinderen gekregen. Ze hebben wel allemaal astma, maar dat geeft niet.
Als het een dodelijke spierziekte of zo was geweest had ik geen kinderen gewild

Ik heb ook astma en eczeem, maar mijn moeder had het weer niet. Ze heeft een bepaalde soort medicijnen geslikt waardoor ik het kreeg..

Maar elk kind is door God geschapen.. Je mag ook wel blij zijn dat je een kind uit de handen van God hebt gekregen. Maar het is moeilijker denken als het kind een ziekte heeft denk ik.. Moeilijk !! :|
Afbeelding

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 19:01

windekind schreef:
joos schreef:Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!
Nu bevestig je toch precies wat AikonGirl zegt?

Volgens mij niet. Dat was althans niet de bedoeling.. AikonGirl wil m.i. beweren dat je om die gebreken maar moet besluiten geen kinderen te 'nemen'. Voor mij zou dat geen optie zijn, ik wil heel graag (zelf) kinderen krijgen t.z.t. Mocht ik geen kinderen kunnen krijgen, dan zou ik proberen na te denken of 'we' er missch een mochten adopteren, maar niet omdat ik geen kinderen met gebreken wil, of geen kinderen die lijden. Alle kinderen lijden denk ik, sommige lichamelijk, andere 'geestelijk'. Daar kun je ze niet voor bewaren.

En ik onderschrijf helemaal wat Annemieke86 zegt:
Maar elk kind is door God geschapen.. Je mag ook wel blij zijn dat je een kind uit de handen van God hebt gekregen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 09 feb 2005 19:08

joos schreef:Volgens mij niet. Dat was althans niet de bedoeling.. AikonGirl wil m.i. beweren dat je om die gebreken maar moet besluiten geen kinderen te 'nemen'. Voor mij zou dat geen optie zijn, ik wil heel graag (zelf) kinderen krijgen t.z.t. Mocht ik geen kinderen kunnen krijgen, dan zou ik proberen na te denken of 'we' er missch een mochten adopteren, maar niet omdat ik geen kinderen met gebreken wil, of geen kinderen die lijden. Alle kinderen lijden denk ik, sommige lichamelijk, andere 'geestelijk'. Daar kun je ze niet voor bewaren.
Ik had je dan verkeerd begrepen, sorry. Ik doelde eigenlijk op haar stelling 'Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?'. En dat bevestigde jij m.i.

Maar inderdaad: alle kinderen lijden; er zijn ook mensen die daarom überhaupt geen kinderen willen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 19:13

windekind schreef:Maar inderdaad: alle kinderen lijden; er zijn ook mensen die daarom überhaupt geen kinderen willen.

Ik hoor niet bij die mensen in ieder geval. Niet dat ik zou kunnen opvoeden, maar je kunt die kinderen zoveel geven. LIEFDE LIEFDE en nog eens LIEFDE. En daar is je kind wel goed mee. Kinderen lijden - als ze geestelijk lijden -vooral door gebrek aan liefde en dat hoop ik mijn kinderen iig nooit aan te doen!
(sorry - ik ben wat voorbarig geloof ik :oops: :wink: )

Terug naar “Archief”