Moderator: Moderafo's
joos schreef:Hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen?
Ben benieuwd!
Pivo schreef:Ik heb geen ervaring maar voor mij zou het geen reden zijn omgeen kinderen te krijgen. Als er geen erfelijke aandoening in je familie zit, kan je kind nog een ernstige ziekte krijgen. Je houdt toch net zoveel van je kinderen ook al hebben ze iets? Men kan er wat aan doen in Nederland dus zie ik geen reden om geen kinderen te krijgen.
suus_ schreef:ik zie kinderen krijgen nog steeds als een geschenk van God (niet dat ik ze zelf heb hoor)
AikonGirl schreef:Moet je dan niet denken aan het kind zelf?
Die zit met de gebakken peren.
Ik zelf zou het zeker niet doen.
Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?
joos schreef:AikonGirl schreef:Moet je dan niet denken aan het kind zelf?
Die zit met de gebakken peren.
Ik zelf zou het zeker niet doen.
Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?
Hmmm... daar ben ik het zelf niet zo mee eens. Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!
Nu bevestig je toch precies wat AikonGirl zegt?joos schreef:Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!
Mariamagdalena schreef:Wij hebben het wel gedaan, onze kinderen hadden 75% kans op astma en eczeem, maar we hebben gewoon wel kinderen gekregen. Ze hebben wel allemaal astma, maar dat geeft niet.
Als het een dodelijke spierziekte of zo was geweest had ik geen kinderen gewild
windekind schreef:Nu bevestig je toch precies wat AikonGirl zegt?joos schreef:Okee, ja kinderen lijden wel (en je eigen kind zien lijden is ook heel erg!). Maar dan maar geen kinderen?! Nee... ik hoop dat ik ze krijgen mag...!
Maar elk kind is door God geschapen.. Je mag ook wel blij zijn dat je een kind uit de handen van God hebt gekregen.
Ik had je dan verkeerd begrepen, sorry. Ik doelde eigenlijk op haar stelling 'Alleen omdat jij (in 't algemeen) zo nodig kinderen wilt, moet er iemand (het kind) onder lijden?'. En dat bevestigde jij m.i.joos schreef:Volgens mij niet. Dat was althans niet de bedoeling.. AikonGirl wil m.i. beweren dat je om die gebreken maar moet besluiten geen kinderen te 'nemen'. Voor mij zou dat geen optie zijn, ik wil heel graag (zelf) kinderen krijgen t.z.t. Mocht ik geen kinderen kunnen krijgen, dan zou ik proberen na te denken of 'we' er missch een mochten adopteren, maar niet omdat ik geen kinderen met gebreken wil, of geen kinderen die lijden. Alle kinderen lijden denk ik, sommige lichamelijk, andere 'geestelijk'. Daar kun je ze niet voor bewaren.
windekind schreef:Maar inderdaad: alle kinderen lijden; er zijn ook mensen die daarom überhaupt geen kinderen willen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten