Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om met elkaar een aantal van die beloften te 'verzamelen' in dit topic en er met elkaar over te hebben. Wat betekenen die beloften concreet voor jou en alles wat je er verder nog over kwijtwil.
En bij mij helpt het ook altijd goed om me Gods beloften voor ogen te houden als ik in een dip zit!
Zoals deze:
- Bidt en u zal gegeven worden, zoekt en u zal vinden, klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder die bidt, die ontvangt, en die zoekt, die vindt, en die klopt, zal opengedaan worden. (Lukas 11:9 en 10)
- Komt herwaarts tot mij, alln die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt mijn juk op u en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. (Mattheus 11: 28-30)
- Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven, want het is God, Die in u werkt, beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Filipenzen 2:12, 13)
- Ik zal u onderwijzen en u leren van de weg dien gij gaan zult, Ik zal raad geven, mijn oog zal op u zijn. (Ps. 32:8 )
- De Heere is nabij de gebrokenen van hart en Hij behoudt de verslagenen van geest (Ps. 34:19)
Geweldig toch?