erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 13:31

Lalage schreef:
joos schreef:En hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als er vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen bijvoorbeeld?

(missch is er al eerder over geschrevn, maar ik zag het niet)

Open daar maar een nieuw topic over...

Bij dezen...
Hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen?
Ben benieuwd!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 feb 2005 13:40

Gewoon doen... als wij later kinderen krijgen is er een kans van 45% uit mijn hoofd dat ze constitutioneel eczeem zullen hebben.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 13:41

Ik denk dat een heel moeilijke kwestie is. Wil je je kinderen idd een vergrootte kans geven dat ze de een of andere aandoening krijgen/hebben, of niet. Wanneer je het niet wil tja dan denk ik toch dat je daar maatregelen voor moet nemen op de een of andere manier...............

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 14:01

Ja ik vind dat heel erg moeilijk...

Ik heb een vriendin (een gewone, ben zelf ook een meisje :lol: ) die heeft in de familie een oogafwijking waardoor het netvlies loslaat.. is ze dus al tig keer voor geopereerd... als je kinderen dat krijgen..
Ik heb een vriend en die heeft schisis... als je kinderen dat krijgen...
Enz. enz.
Misschien moet je het ook gewoon (hoe makkelijk t ook klinkt) overgeven aan God, Hij weet toch wat voor jou het beste is. Maar het lijkt me zo moeilijk... heb je net een kindje gekregen en je weet (of ziet) dat het niet gezond is... :cry: :?

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 14:14

Dat lijkt mij ook heel moeilijk, ik moet er niet aan denken als je zo'n lief klein kindje vast hebt of ziet liggen in zijn/haar bedje, dat dat kindje een (erge) ziekte onder de leden heeft :? :?

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 14:18

Mr. J schreef:Dat lijkt mij ook heel moeilijk, ik moet er niet aan denken als je zo'n lief klein kindje vast hebt of ziet liggen in zijn/haar bedje, dat dat kindje een (erge) ziekte onder de leden heeft :? :?

Wij hadden enkele jaren geleden in de gemeente een pas geboren meisje met een groot gezwel in dr maag (buikomvang 55 cm... kind was een week oud..) Dat is toen heel kritiek geweest! Weet je hoe erg.. nu is ze 5, het gezwel zit er nog, zei het dat het klein is.

Je zult je kindje maar zien als het net geboren is en je ZIET dat er iets heel ergs is... (kijk bijv. s op www.schisis.nl (en dan de foto's...))

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 15:04

ZOOW :o :shock: :? Dat ziet er uit, ik zou er niet aan moeten denken om idd je babietje zo te zien geboren worden............... :| :?

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 15:14

Ja heel heel heel erg moeilijk lijkt me dat. Okee, tegenwoordig kan er gelukkig heel veel 'gerepareerd' worden (dat zie je ook als je doorklikt op die foto's van die site.. Maar het is wel heel erg ja.. en je hebt nog meer ziekten en afwijkingen natuurlijk. Met schisis valt goed te leven.. een open ruggetje dan...

maar snap je een klein beetje dat het moeilijker is om gelukkig verliefd te zijn in zo'n situatie?! Met missch. zo'n vooruitzicht?

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 15:18

maar snap je een klein beetje dat het moeilijker is om gelukkig verliefd te zijn in zo'n situatie?! Met missch. zo'n vooruitzicht?

Heb je eigen ervaring in de familie of i.d. ?? dat lijkt mij dan op dat moment misschien nog niet zo iets dat je daar al heel erg over na gaat denken. Ik zou het overigens niet weten, want zulk soort dingen heb ik gelukkig niet meegemaakt.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 15:20

Mr. J schreef:Heb je eigen ervaring in de familie of i.d. ?? dat lijkt mij dan op dat moment misschien nog niet zo iets dat je daar al heel erg over na gaat denken. Ik zou het overigens niet weten, want zulk soort dingen heb ik gelukkig niet meegemaakt.

Nou.. ervaringen.. ik ben verliefd op een jongen met schisis... snap je? :oops: :) En aangezien ik altijd nogal vooruitstrevend denk.. :oops: :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 feb 2005 15:21

joos schreef:Hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen?
Ben benieuwd!

Wij hebben het wel gedaan, onze kinderen hadden 75% kans op astma en eczeem, maar we hebben gewoon wel kinderen gekregen. Ze hebben wel allemaal astma, maar dat geeft niet.
Als het een dodelijke spierziekte of zo was geweest had ik geen kinderen gewild

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 09 feb 2005 15:22

Ja ik snap je volledig, ik denk wel dat wanneer je je het inderdaad goed bewust ben je daar ook best vooruitstrevend over na mag denken, maar ik denk niet dat je kunt/mag zeggen ik wil geen verkering met deze jongen omdat hij dat heeft :!:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 feb 2005 15:23

joos schreef:
Je zult je kindje maar zien als het net geboren is en je ZIET dat er iets heel ergs is... (kijk bijv. s op www.schisis.nl (en dan de foto's...))

Het was niet erfelijk, maar ik zag als enige dat er iets niet goed was met een van onze kinderen, een dochter, ze had , bleek later als baby bloedkanker, en is met 10 maanden gestorven, dan stort wel je hele wereld in elkaar..............

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 15:24

Mr. J schreef:Ja ik snap je volledig, ik denk wel dat wanneer je je het inderdaad goed bewust ben je daar ook best vooruitstrevend over na mag denken, maar ik denk niet dat je kunt/mag zeggen ik wil geen verkering met deze jongen omdat hij dat heeft :!:

NEE joh!! Natuurlijk niet!! kWeet nog niet helemaal zeker of hij hetzelfde denkt als ik wat dat betreft, maar het is echt een lieverd, en dat andere.. dat is bijzaak. ja, toch wel! Maar dit is off-topic... :oops: :oops: 8)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 15:25

Mariamagdalena schreef:
joos schreef:

Het was niet erfelijk, maar ik zag als enige dat er iets niet goed was met een van onze kinderen, een dochter, ze had , bleek later als baby bloedkanker, en is met 10 maanden gestorven, dan stort wel je hele wereld in elkaar..............

Joh, wat erg!! Dat lijkt me zo erg he, een kind te moeten verliezen... :cry:

Terug naar “Archief”