Klaas schreef:
'Jij: oei, ik bedenk dat ik weer wat ketterser wordt want nu stel ik zo ongeveer dat dus de mens nodig was om God te verlossen, begrijp me goed, ik ben een degelijke geknakte rieter, maar ik vind het gaan van gedachten hierover erg boeiend.
Vanuit je achtergrond kan ik je denken goed begrijpen. Ik denk echter dat er binnen deze stroming een onjuist godsbeeld bestaat. Maar daar kun jij natuurlijk ook niets aan doen'
Mijn reactie: Blijkbaar is jouw kennis van die achtergrond toch wat beperkt. Het door Arthur geponeerde wordt zeker en juist in die kringen als ketters opgevat. Dat Christus als middelaar stierf aan het Kruis en daardoor de straf voor de uitverkorenen op zich nam, dat dit in overeenstemming is met Gods recht en dat daardoor alleen de uitverkorenen door God als Zijn kinderen zijn aangenomen is m.i. zonneklaar te bewijzen uit de Bijbel, en in overeenstemming met de belijdenis van de kerk der eeuwen. Dat je dat als foutief godsbeeld ervaart is een ander verhaal maar het leidt zeker niet tot gestelde antithese.