Moderator: Moderafo's
kees61 schreef:Noem mij maar simpel hoor, ik geloof in een schepping in 6 dagen en wie dat niet wil geloven, en daarmee Gods Woord ongeloofwaardig noemt, moet dat zelf maar weten en ook zelf maar uitvinden hoe alles ontstaan is. Maar dit soort mensen valt ook nog eens het bijbelse scheppingsverhaal aan, want als men dat ongeloofwaardig kan maken, dan is er weer een punt gescoord voor de evolutieleer, want als alles niet geschapen is, dan moet er echt wel een andere manier van ontstaan zijn.
Hoe scheppen in zijn werk gaat, kan niemand bevatten, maar men wil het zo graag wel begrijpen he. Waarom is het niet genoeg als God ons zegt dat Hij alles geschapen heeft? Wat willen we dan nog meer weten. Daarom, al het geharrewar hierover heeft maar 1 doel: het kleineren van God.
kees61 schreef:groenrondballetje schreef:Als ik over embryogenese (de ontwikkeling van een bevruchte eicel) spreek dan zie ik begin van de veroudering:
Jaaaa dan heb je het over het ontstaan van de veroudering maar je schreef steeds door de veroudering.
kees61 schreef:Ok ik snap wel wat je bedoelt, maar je bent nu wel net zo bezig als de evolutiegelovigen. Je zegt dat de toestand vandaag zo is en dan zal het altijd wel zo geweest zijn en daar trek je conclusies uit.
kees61 schreef:Ik geloof dus wel degelijk dat Adam en Eva zoals zij geschapen waren in het begin, lichamen hadden die geen veroudering kenden. Veroudering en ziektes en dood zijn pas door de zondeval gekomen. Zo zal dat ook weer verdwijnen op de laatste dag, zoals Paulus schrijft in 1Cor. 15.
kees61 schreef:maar daarom hoef je het stuk van de natuurlijke selecite niet te verwerpen.
Natuurlijk, een zekere natuurlijke selectie is best wel mogelijk maar dan gaan er altijd eigenschappen verloren. Er groeien niet ineens staarten aan en vissen krijgen niet ineens longen door een of andere natuurlijke selectie.
kees61 schreef:Noem mij maar simpel hoor, ik geloof in een schepping in 6 dagen en wie dat niet wil geloven, en daarmee Gods Woord ongeloofwaardig noemt, moet dat zelf maar weten en ook zelf maar uitvinden hoe alles ontstaan is. Maar dit soort mensen valt ook nog eens het bijbelse scheppingsverhaal aan, want als men dat ongeloofwaardig kan maken, dan is er weer een punt gescoord voor de evolutieleer, want als alles niet geschapen is, dan moet er echt wel een andere manier van ontstaan zijn.
Hoe scheppen in zijn werk gaat, kan niemand bevatten, maar men wil het zo graag wel begrijpen he. Waarom is het niet genoeg als God ons zegt dat Hij alles geschapen heeft? Wat willen we dan nog meer weten. Daarom, al het geharrewar hierover heeft maar 1 doel: het kleineren van God.
Raido schreef:Dat hoeft niet kees, sommige mensen geloven niet in het bestaan van een God dus is scheppen geen optie. Tja en dat die dan een oplossing zoeken in de big bang die geen bang was omdat er geen lucht was. Ik geloof..
Rene Z schreef:Kees, ik ben het volledig met je eens. Toen mijn dominee hier over begon was ik geschrokken van het feit dat juist hij de bijbel niet geheel als waar aanneemt. Ik zie de evolutie theorie als een dwaling die door de duivel de wereld wordt in geholpen en zelf bij gelovigen als waarheid wordt aangenomen maar dan wel door God begeleid (anders valt het helemaal niet uit te leggen). Dat er geen bewijzen voor zijn wordt afgedaan met; de wetenschap weet zoveel dat zal toch wel waar zijn. De hele theorie is gebaseerd op aannames, op een aantal halve fossielen. Nogmaals als het waar is dan stap ik direct in de auto en rij naar het museum en ga naar mijn voorouders in fossiele vorm kijken. . Men zegt ook , je moet het in de tijdsgeest van toen zien want de mensen konden het anders niet begrijpen. Ze bouwden toen al piramides waar wij NU nog steeds niets van begrijpen, dus ze waren toen ook niet echt dom. Als God ons via evolutie heeft geschapen waarom verteld hij dat dan niet in Genisis? Ik zie het als een gebrek aan vertrouwen in Gods woord.
Rene Z schreef:Raido schreef:Als je de evolutietheorie afdoet op grond van 'het is alleen op aanames gebaseerd' dan kan de creatietheorie al helemaal niet waar zijn.
Waarom niet? Ik heb bewijs, Gods woord. En dat vind ik veel meer bewijs dan een paar aannames.
Schop jou, ik zeg toch ook niets over jou, ja ik generaliseer even als 'de evolutionisten" mag ik? ik probeer enkel aan te geven dat er mensen zijn die niet in God geloven en dus niet in de schepping, en dat dit niet is om God te kleineren... inderdaad GRB lezen is moeilijkgroenrondballetje schreef:Raido schreef:Dat hoeft niet kees, sommige mensen geloven niet in het bestaan van een God dus is scheppen geen optie. Tja en dat die dan een oplossing zoeken in de big bang die geen bang was omdat er geen lucht was. Ik geloof..
Sommige raaskallen zelfs over een een big bang, terwijl al meerdere keren hier gezegd is dat Darwin en ik en vele andere uitgaan van een (of enkele) levensvormen geschapen door God.
Maar ja lezen is ook een kunst, maar soms moet je dan je mening bijschaven.
Raido schreef:Schop jou, ik zeg toch ook niets over jou, ja ik generaliseer even als 'de evolutionisten" mag ik? ik probeer enkel aan te geven dat er mensen zijn die niet in God geloven en dus niet in de schepping, en dat dit niet is om God te kleineren... inderdaad GRB lezen is moeilijkgroenrondballetje schreef:Raido schreef:Dat hoeft niet kees, sommige mensen geloven niet in het bestaan van een God dus is scheppen geen optie. Tja en dat die dan een oplossing zoeken in de big bang die geen bang was omdat er geen lucht was. Ik geloof..
Sommige raaskallen zelfs over een een big bang, terwijl al meerdere keren hier gezegd is dat Darwin en ik en vele andere uitgaan van een (of enkele) levensvormen geschapen door God.
Maar ja lezen is ook een kunst, maar soms moet je dan je mening bijschaven.
groenrondballetje schreef:Collateral schreef:Melody schreef:'de' evolutietheorie is een groot woord. Darwin ging allereerst uit van het principe van natuurlijke selectie, dat wil o.a. zeggen dadt niet elke diersoort altijd precies zo geweest is, maar verandert en zich aan zijn omgeving aanpast. dat lijkt me opzich niet fout, maar hij koppelt nog een stuk aan zijn theorie, namelijk een antwoord op het eeuwige vraagstuk waar de wereld vandaan komt. zijn big-bang-verhaal slaat mijns inziens nergens op, maar daarom hoef je het stuk van de natuurlijke selecite niet te verwerpen.
Haha, Darwin heeft het niet over een big bang gehad hoor. Dat was Georges Lemaître, en toen was Darwin al een tijdje dood.
Sterker nog Darwin schreef (Origen of species) dat hij dacht dat alle soorten op aarde ontstaan zouden zijn uit een of enkele die door God geschapen waren .....
kees61 schreef:Noem mij maar simpel hoor, ik geloof in een schepping in 6 dagen en wie dat niet wil geloven, en daarmee Gods Woord ongeloofwaardig noemt
kees61 schreef:Maar dit soort mensen valt ook nog eens het bijbelse scheppingsverhaal aan, want als men dat ongeloofwaardig kan maken, dan is er weer een punt gescoord voor de evolutieleer, want als alles niet geschapen is, dan moet er echt wel een andere manier van ontstaan zijn.
kees61 schreef:Hoe scheppen in zijn werk gaat, kan niemand bevatten, maar men wil het zo graag wel begrijpen he. Waarom is het niet genoeg als God ons zegt dat Hij alles geschapen heeft? Wat willen we dan nog meer weten. Daarom, al het geharrewar hierover heeft maar 1 doel: het kleineren van God.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 35 gasten