Pedofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 07 feb 2005 20:22

Riska schreef:
sela schreef:kijk, dat er pedofielen zijn is wel duidelijk.

dat meboy niet al te duidelijk is blijkt ook. zie hierboven.
maar hij heeft wel een punt als er gezegd wordt dat er een oplossing moet komen voor het probleem pedofielen.

misschien dat zijn oplossing dan niet zo goed ontvangen wordt...
het zou opgelost moeten kunnen worden. :|

Sela, zo ken ik nog een paar problemen die opgelost moeten worden en waarvan ik vrees dat het nooit gebeurt tot aan het einde der tijden:
huiselijk geweld - mishandeling van vrouwen en kinderen,
incest, verkrachting en aanranding, respect voor elkaars leven.
Kortom, er is heel veel dat om een oplossing vraagt

Riska

nu, waar wachten we op...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 feb 2005 20:58

Riska schreef:Makkelijk zat om te zeggen dat je altijd bij een Christen terecht moet kunnen. Ik ben Christen, maar ik weet niet hoe ik mij zou gedragen als ik iemand tegenover mij had waarvan ik wist dat hij een pedofiel was.
Want wat ik wél weet is dat het slachtoffer voor het leven beschadigd is.
Wat ik wél weet is dat een dader aan alle kanten in de watten gelegd wordt in dit in dit opzicht knettergekke land. Een dader krijgt notabene dadertherapie aangeboden, terwijl een slachtoffer zich wezenloos moet zoeken naar goede therapie en dat nog zelf moet betalen ook omdat binnen de reguliere therapie geen plaats is en/of geen know-how op het gebied van seksueel misbruik.

Kortom: houd je teksten voor je en kijk eens naar wat er werkelijk gebeurt tussen een volwassene en een kind in dit opzicht.
En zwijg anders, want door op deze manier te reageren zou het wel eens kunnen zijn dat je meelezende slachtoffers bezeert.

Riska

Opzich ben ik het met je eens Riska, alleen waarom ga je direkt uit van "dader" en "slachtoffer"?
OK ik weet ook wel dat er volwassenen zijn die kinderen misbruiken. Maar alles waar "mis" voorstaat is per definitie niet goed.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 feb 2005 21:43

Zareb schreef:Opzich ben ik het met je eens Riska, alleen waarom ga je direkt uit van "dader" en "slachtoffer"?

Omdat in veel gevallen een pedofiel zich niet kan inhouden en een kind misbruikt. Dan is dat kind te allen tijde slachtoffer, de beschadigingen zijn onherstelbaar...

Riska

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 feb 2005 10:17

Zareb schreef:
Raido schreef:Dat is de tijd wanneer een kind weet waarom en aan wie ze haar lichaam wil geven, om liefde te geven, over het algemeen is dat niet voor je 14e 15e jaar, en ik ken maar weinig meiden van 14 of 15 jaar die zin in een vent van 30 of 40 hebben...

Als liefde speeld, speeld leeftijd geen rol.
Of, ik corrigeer mijzelf, als wederzijdse liefde speeld.
Natuurlijk wel, wat betekend liefde voor een kind van 6? Bij papa of mama wegkruipen als ze verdriet heeft, dat is toch wat anders als seks hebben met een man van 30..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sela

Berichtdoor sela » 08 feb 2005 10:47

't is wel moeilijk als je er leeftijden bij gaat halen...

Riska

Berichtdoor Riska » 08 feb 2005 10:50

sela schreef:'t is wel moeilijk als je er leeftijden bij gaat halen...

Maar daar gaat het in die zin wel om dat tot pakweg de leeftijd van 16, 17 jaar alle seks van een volwassene met die jongere uit den boze is.
Ik heb het dus niet over seks tussen tieners/pubers, maar juist het leeftijdsverschil - daar gaat het om. Dan is er altijd sprake van macht(smisbruik)

Riska

sela

Berichtdoor sela » 08 feb 2005 10:52

oke, das een duidelijker handvat.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 08 feb 2005 11:28

Riska schreef:
sela schreef:'t is wel moeilijk als je er leeftijden bij gaat halen...

Maar daar gaat het in die zin wel om dat tot pakweg de leeftijd van 16, 17 jaar alle seks van een volwassene met die jongere uit den boze is.
Ik heb het dus niet over seks tussen tieners/pubers, maar juist het leeftijdsverschil - daar gaat het om. Dan is er altijd sprake van macht(smisbruik)
Riska

Inderdaad, maar dat leeftijdsverschil is een moeilijk punt. Want hoe stel je een leeftijd vast waarbij er geen problemen meer zijn? Moet er dan een bepaalde grens komen waarbij het leeftijdsverschil tussen partners word vastgelegd?

sela

Berichtdoor sela » 08 feb 2005 11:31

redenatie:
in vele zaken volgen we het pad van onze [voor]vaderen.
de evt. kans bestaat dus dat hier jongeren rondlopen die zich later aan hun kinderen of aan kinderen vergrijpen.
of laat ik het anders zeggen. de kans bestaat dat er mensen met [al dan niet potentiele] pedofile gevoelens rondsurfen [dat is dus niet direct vergrijp]
ik denk zelf dat het uiten van pedofile gevoelens schadelijk is voor de ontvanger. een gesprek over leeftijd is moeilijk.
er worden pogingen ondernomen om begrip te vragen voor pedofile gevoelens. maar dat gaat [terecht?] teloor als je dat wegzet tegen misbruik?
waar we minder mee opschieten is de roep chemisch castreren. daarmee plaatsen we dergelijke mensen in een verdoemhoek waardoor eea misschien alleen maar erger wordt. we kunnen immers ook niet dichter bij hen komen dan een posting.

vraag:
is er iets, maar dan ook iets, wat we wel kunnen doen voor a. de kinderen en b. mensen met pedofile gevoelens.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 feb 2005 11:34

Zareb schreef:Inderdaad, maar dat leeftijdsverschil is een moeilijk punt. Want hoe stel je een leeftijd vast waarbij er geen problemen meer zijn? Moet er dan een bepaalde grens komen waarbij het leeftijdsverschil tussen partners word vastgelegd?

Ik denk dat je die "gewoon" moet stellen op de meerderjarigheidsleeftijd. Maar waar het nog echte pubers zijn moet je héél voorzichtig zijn, om wat ik eerder aanhaalde: dat een puber die thuis tekort komt in aandacht al gauw onder invloed staat van een volwassene die aandacht voor hem/haar heeft.

Misschien is het ook wel zo dat je moet stellen dat een toenadering van de jongere uit moet gaan en niet van de volwassene. Dan kan de volwassene ermee doen wat hij/zij wil, maar de jongere in leeftijd heeft het initiatief.

Riska

Riska

Berichtdoor Riska » 08 feb 2005 11:38

Sela schreef:redenatie:
in vele zaken volgen we het pad van onze [voor]vaderen.
de evt. kans bestaat dus dat hier jongeren rondlopen die zich later aan hun kinderen of aan kinderen vergrijpen.

Of juist niet - mijn handen zijn 'gebonden' geweest. Ik kon mijn kinderen nog geen 'pedagogische tik' (ander onderwerp... :wink: ) verkopen, omdat ikzelf geslagen ben.
Ik word ook altijd heel erg boos als een verdachte later "verminderd toerekenings vatbaar' wordt geacht te zijn vanwege een slechte, kwade, jeugd.
Wat jou is aangedaan dat doe je toch je kinderen niet aan?

Riska

sela

Berichtdoor sela » 08 feb 2005 11:43

alle respect.. daar doel ik uiteraard niet op.
maar wedde dat sommigen toch zullen vallen?!
grrrrrrrrr.

en idd: Wat jou is aangedaan dat doe je toch je kinderen niet aan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 feb 2005 14:25

Ik herhaal mezelf nog maar even, want ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken: :wink:

Aragorn schreef:
Zareb schreef:
Raido schreef:Dat is de tijd wanneer een kind weet waarom en aan wie ze haar lichaam wil geven, om liefde te geven, over het algemeen is dat niet voor je 14e 15e jaar, en ik ken maar weinig meiden van 14 of 15 jaar die zin in een vent van 30 of 40 hebben...

Als liefde speeld, speeld leeftijd geen rol.
Of, ik corrigeer mijzelf, als wederzijdse liefde speeld.

En nu is het natuurlijk de vraag of er sprake kan zijn van wederzijdse en evenwichtige liefde tussen een volwassene en een kind van 12. En zo ja, of daar een seksuele relatie bij past..

Hm, nee, ik denk toch dat er bij pedofilie toch eerder sprake is van puur een seksuele voorkeur en minder van echte liefde. Want als er echte liefde is, is dat toch niet leeftijdsgebonden? Dan hoeven ze toch niet perse zo jong te zijn?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 feb 2005 14:34

Neen het..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 08 feb 2005 18:40

Aragorn schreef:En nu is het natuurlijk de vraag of er sprake kan zijn van wederzijdse en evenwichtige liefde tussen een volwassene en een kind van 12. En zo ja, of daar een seksuele relatie bij past..

Hm, nee, ik denk toch dat er bij pedofilie toch eerder sprake is van puur een seksuele voorkeur en minder van echte liefde. Want als er echte liefde is, is dat toch niet leeftijdsgebonden? Dan hoeven ze toch niet perse zo jong te zijn?

Mijn antwoord - ik denk dat ik dat al eerder gegeven heb - is: er kan geen liefdesrelatie bestaan tussen een volwassene en een kind van 12, behalve de ouder-kind relatie. Seksualiteit hoort absoluut niet tot zo'n relatie, want een kind is er domweg nog niet aan toe.

Er is inderdaad sprake van een puur seksuele voorkeur bij pedofilie dat niet te verwarren is met liefde.
Als iemand echt, oprecht, van een kind houdt, zal hij/zij er zich voor waken een kind seksueel te benaderen, omdat het daar van geen kant aan toe is...

Riska

Terug naar “Archief”