kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 feb 2005 17:36

Sabra schreef:
Mondriaan schreef:
ja maar kijk nou eens naar deze samenleving hoe is die ontwricht met creché kinderen en geemancipeerde moeders! vergrijzing!! :!:

Hoezo is de samenleving ontwricht door naschoolse kinderopvang en geëmancipeerde moeders. Is de zorgtaak tegenwoordig enkel voor vrouwen? Lekker makkelijk ben jij, je bent toch een mand dus....

ne tuurlijk niet al zie ik meer in de oude rolverdeling, de vrouw mag van mij zeker werken maar niet 3 dagen als er kinderen zouden zijn!
ieder zijn eigen verantwoording.

ja zeker wat kun je zelf aan, alleen mag je daar niet mee omgaan zoals ik wil een of 2 kinderen en dan ...nee meer niet! kinderen zijn toch geen broodjes waarvan je er meer of minder kan nemen naar behoefte!

Je neemt geen kinderen, maar je kunt er wel voor zorgen dat je ze niet of op latere leeftijd pas krijgt.

mee eens, nog blijf de vraag hoe ver mag je zelf regelen!

*heeft moeite met zelf kieze* toch erover nadenken is niet geheel onverstandig.

Ik neem aan dat iedereen dat doet. Alhoewel ik soms het idee krijgt dat men er absoluut niet over nadenkt.

verklaar je nader in welk geval sprek je van niet nadenken, ider jaar een kind op de wereld zetten! en telkens op zelfde tijd van het jaar!
dan wel ja :mrgreen: maar dat is ook een keus :!: :lol:

. nogmaals kinderen/zegeningen zijn geen broodjes die je consumeert.
:?

Sinds wanneer worden kinderen geconsumeerd? Hooguit aangeschaft

dat was reactie op consumeren van aragorn! en ik loop ook een winkel niet binne doe maar een kind(aanshaffen zei je toch) :mrgreen: :lol:

ook nu een groet van mondriaan :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 feb 2005 22:24

lindita schreef:ik trouw alleen met de man waarvan ik kinderen zou willen krijgen. :wink:

(diepzinnig he?) :lol:

Kinderen krijg je toch van God?
:P

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 feb 2005 00:36

Mondriaan schreef:
ne tuurlijk niet al zie ik meer in de oude rolverdeling, de vrouw mag van mij zeker werken maar niet 3 dagen als er kinderen zouden zijn!

Fout, het is een gezamenlijke verantwoording, het krijgen van kinderen. De verantwoordelijkheid van de man houdt niet op bij de conceptie.

mee eens, nog blijf de vraag hoe ver mag je zelf regelen!

Vertel!

Natuurlijk kun je zelf bepalen vanaf welk moment je toe bent aan kinderen.

verklaar je nader in welk geval sprek je van niet nadenken, ider jaar een kind op de wereld zetten! en telkens op zelfde tijd van het jaar!
dan wel ja :mrgreen: maar dat is ook een keus

Ik bedoel dat er massa's mensen zijn die niet nadenken over het krijgen van kinderen. Je leven zal drastisch veranderen als je een kind krijgt. Er wordt mijns inziens te soms te gemakkelijk gedaan over het krijgen van kinderen. Het moet een weloverwogen keuze zijn, waar je op voorbereid dient te zijn.

dat was reactie op consumeren van aragorn! en ik loop ook een winkel niet binne doe maar een kind(aanshaffen zei je toch)

Dat was meer in het kader van het woord consumeren wat jij in de mond nam. Kinderen worden eerder aangeschaft dan dat ze worden geconsumeerd. Uitleg is overbodig lijkt me.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2005 08:49

Een reden om kinderen te krijgen zou voor mij zijn dat je die kinderen christelijk kunt opvoeden en dat ze dan misschien christenen worden. Aan de andere kant lijkt het me juist weer vreselijk als ze geen christenen worden.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 08 feb 2005 22:27

Sabra schreef:
Mondriaan schreef:

Fout, het is een gezamenlijke verantwoording, het krijgen van kinderen. De verantwoordelijkheid van de man houdt niet op bij de conceptie.

zei ik dan dat de verantwoording ophield na de conceptie voor mij!
nee onadanks oude rolverdeling zeker verantwoording voor kinderen ook na de conceptie, alleen zeg ik dat ik mijn vrouw niet 3 dagen laat werken..

verantwoording voor mij als man zal ver gaan wat denk je van vader en priester ingezin zijn helpen in huis...en nog veel meer als je thuis komt en s ávonds als je vrouw een dag thuis zou zijn geweest. moet ik dan een dag thuis blijven, zal bij mijn werk niet gaan.....?

nee man en vrouw zijn niet gelijk, maar je gaven zijn allebei anders,

en jou persoon is anders dan de mijne. dus zal jij anders omgaan met werk van je vrouw en met kinderen!

Natuurlijk kun je zelf bepalen vanaf welk moment je toe bent aan kinderen.

ja maar wat is je overgeven aan god en wat zelf regelen?

Ik bedoel dat er massa's mensen zijn die niet nadenken over het krijgen van kinderen. Je leven zal drastisch veranderen als je een kind krijgt. Er wordt mijns inziens te soms te gemakkelijk gedaan over het krijgen van kinderen. Het moet een weloverwogen keuze zijn, waar je op voorbereid dient te zijn.

ja zeker dat je er op voor bereid moet zijn aan elkaar wennen is erg belangrijk maar je weet dat een kind er niet is met één maand maar 9 maanden dus zeker tijd om er naar toe te leven.

dat was reactie op consumeren van aragorn! en ik loop ook een winkel niet binne doe maar een kind(aanshaffen zei je toch)

Dat was meer in het kader van het woord consumeren wat jij in de mond nam. Kinderen worden eerder aangeschaft dan dat ze worden geconsumeerd. Uitleg is overbodig lijkt me.

kijk op pagina 4 en zie daar de post van aragorn, die nam het eerst het woord consumeren vandaar mijn reactie over broodjes. kinderen kosten geld ja maar zie mijn reactie richting van arogorn ook in het juiste context.

waarom worden ze eerder aangeschaft. als geconsumeerd :?:

omdat ze geld kosten :?: ja daar moet je zeker rekening mee houden!
maar een kind is een zegen dus moet je ook de zorg van hem vragen voor je kind en dan zal God ook vorr jou en je kind in fincieel opzicht zorgen.

Bij God moet je met alles zijn dus ook voor je kind(eren)

wederom een groet van mondriaan. :wink:

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 08 feb 2005 22:35

En hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als er vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen bijvoorbeel?

(missch is er al eerder over geschrevn, maar ik zag het niet)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2005 10:32

joos schreef:En hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als er vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen bijvoorbeel?

(missch is er al eerder over geschrevn, maar ik zag het niet)

Open daar maar een nieuw topic over...

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 feb 2005 13:32

gedaan! zie: erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 mei 2005 07:18

lindita schreef:ik trouw alleen met de man waarvan ik kinderen zou willen krijgen. :wink:

(diepzinnig he?) :lol:

en hoe weet je nou welke man dat is? :wink:

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 17 dec 2005 18:59

persoonlijk ben ik niet echt dol op kinderen, geef mij maar bejaarden, daar kan je tenminste normaal mee praten!
Maar ik zou het toch wel erg leuk vinden om later zelf kinderen te krijgen! Hoewel het in ons gezin (5 kinderen) eigenlijk best wel vaak ruzie is, vind ik een groot gezin op zn tijd errug gezellig en ik zou toch zelf ook wel meer dan 2 kinderen willen.

Maar dat kan ik nu natuurlijk makkelijk zeggen. Ik weet ook niet of ik wel energie heb om van die tegendraadse peuters op te voeden...

En ik weet niet eens zeker of ik wel kinderen kan krijgen, zelfs niet of ik wel ga trouwen!

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 19 dec 2005 17:54

En ik weet niet eens zeker of ik wel kinderen kan krijgen, zelfs niet of ik wel ga trouwen![/quote]

dt is de grote vraag! en het een is aan het ander verbonden :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 dec 2005 20:10

Bejaarden krijgen anders steeds vaker Alzheimer, dan zijn het net kinderen, maar dan zien ze er niet schattig uit.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 dec 2005 20:47

Ik wil niet trouwen om kinderen te krijgen, maar wij willen graag trouwen om gewoon samen in 1 huis te wonen en 's avonds voor het slapen gaan even te knuffelen en alles samen te delen, zowel bezit als gedachten (al doen we dat laatste nu ook en het eerste zo af en toe ook wel ;) )

Net als het idee dat als je een kindje verwacht voor je getrouwd bent, dat je dan moet trouwen voor het kindje geboren wordt, vind ik ook zo apart. Ik denk dat ALS (ik hoop het toch niet, en de kans is zeeeeer klein :) ) wij een kindje zouden krijgen voor we getrouwd zijn eerder samen gaan wonen met elkaar en het kindje. En dan pas als ons leven met het kindje op de rails is, we zouden trouwen als extra verzegeling op onze relatie.

Maargoed, gelukkig hoef ik daar niet over te beslissen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 dec 2005 14:27

dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind

Help mij er even aan te herinneren dat ik de knip dicht houdt voor stellen waarbij de vrouw het zoveelste kind werpt...!!!! Je hebt wel degelijk een verantwoordelijkheid voor toekomstige kinderen!
"Sorry kind, dat we het absoluut niet breed hebben en dat we maar drie keer in de week warm eten, maar ja, we moesten zonodig ook deze aarde vullen met nakomelingen"...!

Hoeveel kinderen draaien er tegenwoordig de vernieling in door onverantwoorde ouders? Die het ouderschap niet aankunnen? Of de financiele gevolgen onderschatten?

En kinderen op deze aarde gooien omdat ze dan zondodig God kunnen dienen? Ten eerste weet je dat niet, of ze dat ook gaan doen. Ten tweede, genoeg kansloze derde wereld kindjes voorhanden die ook nog niet in God geloven. Kortom, daar ligt nog een grote markt waar nog wel het een en ander te halen valt.

En hoezo kroon op het huwelijk? Leg jij dat even met droge ogen uit aan de stellen die geen kinderen kunnen krijgen? En de stellen die niet voor kinderen kiezen, hun huwelijk is natuurlijk niet zo mooi als het huwelijk van dat grefo stel wat een stuk of 10 kinderen op deze aarde neerzet?
Trouw je dan om kinderen te krijgen? Hoef je tegenwoordig niet voor getrouwd te zijn hoor. Want als dat je doel van het huwelijk is, dan degradeer je het huwelijk tot een fokvergunning...!!!! En nogmaals, leg dat dan maar uit aan kinderloze stellen.

Als je kinderen wilt, prima. Maar neem daarin wel je verantwoordelijkheid. Ben je er emotioneel aan toe? Financien? Wat carriere betreft, daarmee geef je wel meer financiele zekerheid voor je kind(eren) later.
En idd, als je als vrouw jaren gestudeerd hebt, dan mag je zeker wel wat doen met je diploma. Blijf je als man lekker thuis bij de kinderen. laat de vrouw maar eens even lekker bepalen of ze wil werken of niet. Anders hoeven meisjes niet meer naar het voortgezet onderwijs hoor. Hupsakee, gelijk naar de huishoudschool, leren poetsen en huishoudelijke taken...! Trouwen en zwanger raken. Lijkt me echt een geweldige toekomst voor een jonge vrouw...!!!!

Als jij kinderen wilt, betekent dat zeker 20 jaar al je liefde, geld en energie erin steken. Als je dat aankan, ga je gang. Zo niet, dan doe je er misschien beter aan om er (tijdelijk) van af te zien. En de mensen die bewust kiezen voor het niet krijgen van kinderen vind ik helemaal niet egoistisch. Ik werk in de reiswereld, zit vaak in het buitenland. Daar kan ik geen kind bij gebruiken. IK vind dat lastig, en daarnaast wil ik niet een ouder zijn die zo af en toe eens thuis is. En aangezien reizen mijn lust en leven is, ga ik dat ook niet opzij zetten voor een of andere rete saaie kantoorbaan op een deprimerend industrie complex. Dus dan maar geen kinderen. PUNT.

Als jij vind dat kinderen een verrijking voor je leven is, en jij kan je kinderen alles bieden wat ze nodig hebben (en dan bedoel ik niet op een houtje bijten) dan moet je vooral je gang gaan. Val mij er niet mee lastig, en oordeel niet over de mensen die geen kinderen willen. En kijk uit met je meningen over kronen op het huwelijk, dat is bijzonder kwetsend voor mensen die wel kinderen willen, de middelen ervoor hebben, maar ze niet kunnen krijgen. Maakt ze toch een beetje tweederangs getrouwde mensen.

Zo, dat is mijn verhaal hier uit Parijs. Tabee, en sorry voor de harde woorden.!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 30 dec 2005 23:06

IN zekere zin vind ik mensen die geen kinderen willen toch wel een beetje egoistisch.

Maar Katlheen heeft ook in zekere zin wel gelijk. Kinderen thuis laten zitten terwijl je reist is echt nix!

Weet waar je grenzen liggen!

Terug naar “Archief”