dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind
Help mij er even aan te herinneren dat ik de knip dicht houdt voor stellen waarbij de vrouw het zoveelste kind werpt...!!!! Je hebt wel degelijk een verantwoordelijkheid voor toekomstige kinderen!
"Sorry kind, dat we het absoluut niet breed hebben en dat we maar drie keer in de week warm eten, maar ja, we moesten zonodig ook deze aarde vullen met nakomelingen"...!
Hoeveel kinderen draaien er tegenwoordig de vernieling in door onverantwoorde ouders? Die het ouderschap niet aankunnen? Of de financiele gevolgen onderschatten?
En kinderen op deze aarde gooien omdat ze dan zondodig God kunnen dienen? Ten eerste weet je dat niet, of ze dat ook gaan doen. Ten tweede, genoeg kansloze derde wereld kindjes voorhanden die ook nog niet in God geloven. Kortom, daar ligt nog een grote markt waar nog wel het een en ander te halen valt.
En hoezo kroon op het huwelijk? Leg jij dat even met droge ogen uit aan de stellen die geen kinderen kunnen krijgen? En de stellen die niet voor kinderen kiezen, hun huwelijk is natuurlijk niet zo mooi als het huwelijk van dat grefo stel wat een stuk of 10 kinderen op deze aarde neerzet?
Trouw je dan om kinderen te krijgen? Hoef je tegenwoordig niet voor getrouwd te zijn hoor. Want als dat je doel van het huwelijk is, dan degradeer je het huwelijk tot een fokvergunning...!!!! En nogmaals, leg dat dan maar uit aan kinderloze stellen.
Als je kinderen wilt, prima. Maar neem daarin wel je verantwoordelijkheid. Ben je er emotioneel aan toe? Financien? Wat carriere betreft, daarmee geef je wel meer financiele zekerheid voor je kind(eren) later.
En idd, als je als vrouw jaren gestudeerd hebt, dan mag je zeker wel wat doen met je diploma. Blijf je als man lekker thuis bij de kinderen. laat de vrouw maar eens even lekker bepalen of ze wil werken of niet. Anders hoeven meisjes niet meer naar het voortgezet onderwijs hoor. Hupsakee, gelijk naar de huishoudschool, leren poetsen en huishoudelijke taken...! Trouwen en zwanger raken. Lijkt me echt een geweldige toekomst voor een jonge vrouw...!!!!
Als jij kinderen wilt, betekent dat zeker 20 jaar al je liefde, geld en energie erin steken. Als je dat aankan, ga je gang. Zo niet, dan doe je er misschien beter aan om er (tijdelijk) van af te zien. En de mensen die bewust kiezen voor het niet krijgen van kinderen vind ik helemaal niet egoistisch. Ik werk in de reiswereld, zit vaak in het buitenland. Daar kan ik geen kind bij gebruiken. IK vind dat lastig, en daarnaast wil ik niet een ouder zijn die zo af en toe eens thuis is. En aangezien reizen mijn lust en leven is, ga ik dat ook niet opzij zetten voor een of andere rete saaie kantoorbaan op een deprimerend industrie complex. Dus dan maar geen kinderen. PUNT.
Als jij vind dat kinderen een verrijking voor je leven is, en jij kan je kinderen alles bieden wat ze nodig hebben (en dan bedoel ik niet op een houtje bijten) dan moet je vooral je gang gaan. Val mij er niet mee lastig, en oordeel niet over de mensen die geen kinderen willen. En kijk uit met je meningen over kronen op het huwelijk, dat is bijzonder kwetsend voor mensen die wel kinderen willen, de middelen ervoor hebben, maar ze niet kunnen krijgen. Maakt ze toch een beetje tweederangs getrouwde mensen.
Zo, dat is mijn verhaal hier uit Parijs. Tabee, en sorry voor de harde woorden.!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.