\PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Blijkbaar wel ja.....
Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Wat ik me wel afvraag, is het volgende:
- wat voegt een kaars op een graf toe aan je herinnering en liefde die je daar voelt?
Ik hoop dat je je nu niet direct aangevallen voelt...
Pierro schreef:PeterD schreef:Wat ik me wel afvraag, is het volgende:
- wat voegt een kaars op een graf toe aan je herinnering en liefde die je daar voelt?
Mijns inziens totaal niets! Alhoewel het voor anderen misschien de gevoelswaarde heeft dat ze toch nog iets kunnen doen voor de overledene of zich op die manier getroost voelen.....
PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Pierro schreef:Want met crematie zie ik het dat we het prachtige scheppingswerk van onze Schepper moedwillig vernietigen door een laatste wilsbeschikking.... Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen??!!!
Zareb schreef:PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Volgens mij is elke mening waardevol, maar dan moet ze wel enigszins overeen komen met de realiteit.
Zareb schreef:Pierro schreef:Want met crematie zie ik het dat we het prachtige scheppingswerk van onze Schepper moedwillig vernietigen door een laatste wilsbeschikking.... Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen??!!!
Op het moment dat je "Gods scheppingswerk" onder de grond stopt, vernietig je het ook, alleen duurt het iets langer dan bij een crematie.
De vernietiging van dat prachtige scheppingswerk begint overigens al op het moment van overlijden. Als je iemand zonder koeling thuis opbaard moet je eens zien wat het resultaat is na 5 dagen.
Pierro schreef:yvonne schreef:eigenlijk vind ik dat er hier best wel veel gezeurd word
ik bedoel ik vind het best dat je het er niet mee eens ben als iemand bloemen op een graf of wat dan ook doet,,
maar voor mij betekend het heel veel om even naar het graf van me opa te gaan,, misschienook omdat er nooit iemand komt,,
*khep er trouwens net met me ma een lantaarntje met een kaars opgezet*
maar als je het er niet mee eens bent met bloemen enzo zeg dan niet dat ze de dood "verbloemen" ik bedoel hier niemand persoonlijk mee hoor!! maar ik weet zeker dat jullie mensen hier mee kwetsen!! voor sommige mensen betekend bloemen nou eenmaal veel!!
denk daar ff overna![]()
en btw ik bedoel jullie in het algemeen hoor,,
Jij zegt nu toch ook dingen die andere mensen niet gewend zijn en dus ook niet zouden doen?! Waarom zouden anderen dan niet mogen zeggen dat ze bloemen bij het graf "de dood verbloemen" vinden??!!!
Dat volg ik niet helemaal.... De bedoeling is dat iedereen zijn of haar mening mag geven en die dan met argumenten probeert te onderbouwen.....
Riska schreef:En Yvonne, je hebt groot gelijk dat je er een lantaartje met kaarsje hebt neergezet - je moet vooral doen wat voor jou helemaal goed voelt...
Riska
PeterD schreef:Zareb schreef:PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Volgens mij is elke mening waardevol, maar dan moet ze wel enigszins overeen komen met de realiteit.
En de realiteit is dus bloemen op een graf. Punt. Dus geen discussie mogelijk?
Cisca schreef:PeterD schreef:Zareb schreef:PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Meningen verschillen daarover, dat hoeft geen probleem te zijn, misschien kun je wel iets minder bot opstellen ten opzichte van degene die jouw mening niet delen.
Gevoelens zijn voor iedereen weer anders, waarom valt dat niet te respecteren/accepteren, gevoelsmatig blijkt dit voor Yvonne heel belangrijk te zijn, in ieder geval kan ik wel waarderen dat zij haar gevoel onder worden durft te brengen.
Wat de argumentatie betreft, je gevoelsleven is een emotioneel iets, en is daardoor niet altijd te onderbouwen.
PeterD schreef:,
PeterD schreef:Cisca schreef:PeterD schreef:Zareb schreef:PeterD schreef:Ach, meningen mogen blijkbaar niet altijd geuit worden, of het wordt afgedaan als kwetsend...
Meningen verschillen daarover, dat hoeft geen probleem te zijn, misschien kun je wel iets minder bot opstellen ten opzichte van degene die jouw mening niet delen.
Gevoelens zijn voor iedereen weer anders, waarom valt dat niet te respecteren/accepteren, gevoelsmatig blijkt dit voor Yvonne heel belangrijk te zijn, in ieder geval kan ik wel waarderen dat zij haar gevoel onder worden durft te brengen.
Wat de argumentatie betreft, je gevoelsleven is een emotioneel iets, en is daardoor niet altijd te onderbouwen.
Jammer dat het gelijk als bot wordt beschouwd, en dat men zich direct aangevallen voelt als je naar de reden van iets vraagt...![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten